Współpraca z rodzicami trening umiejętności wychowawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg-W35WZ-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współpraca z rodzicami trening umiejętności wychowawczych |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
3 rok, 5 sem., logopedia, wczesna interwencja logopedyczna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkkowe Wiedza: K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się. Umiejętności: K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych. K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencje społeczne: K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. Umiejętności: U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń. U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencji społecznych: K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkkowe Wiedza: K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się. Umiejętności: K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych. K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencje społeczne: K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. Umiejętności: U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń. U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencji społecznych: K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkkowe Wiedza: K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się. Umiejętności: K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych. K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencje społeczne: K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. Umiejętności: U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń. U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencji społecznych: K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin konwersatorium + 10 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 1 ECTS; praca własna studenta - przygotowanie się do zajęć - przygotowanie pracy zaliczeniowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkkowe Wiedza: K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się. Umiejętności: K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych. K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencje społeczne: K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. Umiejętności: U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń. U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencji społecznych: K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin konwersatorium + 10 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 1 ECTS; praca własna studenta - przygotowanie się do zajęć - przygotowanie pracy zaliczeniowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkkowe Wiedza: K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się. Umiejętności: K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych. K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencje społeczne: K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych. Umiejętności: U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń. U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces. Kompetencji społecznych: K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin konwersatorium + 10 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 1 ECTS; praca własna studenta - przygotowanie się do zajęć - przygotowanie pracy zaliczeniowej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.