Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współpraca z rodzicami trening umiejętności wychowawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Lg-W35WZ-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współpraca z rodzicami trening umiejętności wychowawczych
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 3 rok, 5 sem., logopedia, wczesna interwencja logopedyczna [SP]
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkkowe

Wiedza:

K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw.

K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się.

Umiejętności:

K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych.

K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencje społeczne:

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Efekty przedmiotowe

Wiedza

W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

Umiejętności:

U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń.

U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencji społecznych:

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkkowe

Wiedza:

K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw.

K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się.

Umiejętności:

K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych.

K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencje społeczne:

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Efekty przedmiotowe

Wiedza

W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

Umiejętności:

U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń.

U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencji społecznych:

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkkowe

Wiedza:

K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw.

K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się.

Umiejętności:

K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych.

K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencje społeczne:

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Efekty przedmiotowe

Wiedza

W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

Umiejętności:

U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń.

U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencji społecznych:

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna.

Bilans pracy studenta:

15 godzin konwersatorium + 10 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 1 ECTS;


praca własna studenta

- przygotowanie się do zajęć

- przygotowanie pracy zaliczeniowej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkkowe

Wiedza:

K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw.

K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się.

Umiejętności:

K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych.

K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencje społeczne:

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Efekty przedmiotowe

Wiedza

W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

Umiejętności:

U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń.

U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencji społecznych:

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna.

Bilans pracy studenta:

15 godzin konwersatorium + 10 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 1 ECTS;


praca własna studenta

- przygotowanie się do zajęć

- przygotowanie pracy zaliczeniowej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkkowe

Wiedza:

K_W05 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw.

K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

K_W20 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się.

Umiejętności:

K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych.

K_U30 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencje społeczne:

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Efekty przedmiotowe

Wiedza

W01 Posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

W02 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji.

W03 Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się - szczególnie w odneisieniu do współpracy z rodzicami i treningu umiejętności wychowawczych.

Umiejętności:

U04 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin.

U05 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń.

U06 Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.

Kompetencji społecznych:

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do psychologii. Pedagogika ogólna.

Bilans pracy studenta:

15 godzin konwersatorium + 10 godzin praca własna = 25 godzin pracy studenta = 1 ECTS;


praca własna studenta

- przygotowanie się do zajęć

- przygotowanie pracy zaliczeniowej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)