Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka szczegółowa: teoria i metodyka profilaktyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-OGP24DTM-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka szczegółowa: teoria i metodyka profilaktyki
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna [SD]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10]

W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ]

U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ]

profilaktycznych) [K_U08 ]

U3-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12]

K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [ K_K05]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10]

W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ]

U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ]

profilaktycznych) [K_U08 ]

U3-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12]

K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [ K_K05]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10]

W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ]

U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ]

profilaktycznych) [K_U08 ]

U3-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12]

K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [ K_K05]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10]

W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ]

U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ]

U2-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12]

K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [K_K05]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Bilans pracy studenta:

Zajęcia: 30K kończące się zaliczeniem z oceną

4 pkt. ECTS = ok. 100h pracy studenta, w tym 30 godzin konwersatoriów + 2 godziny zaliczenia pisemnego + 68 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć;

- samodzielne studiowanie literatury;

- wykonanie zadań zleconych w postaci projektów opisanych szczegółowo w metodach i kryteriach oceniania;


Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10]

W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ]

U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ]

U2-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12]

K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [K_K05]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Bilans pracy studenta:

Zajęcia: 30K kończące się zaliczeniem z oceną

4 pkt. ECTS = ok. 100h pracy studenta, w tym 30 godzin konwersatoriów + 2 godziny zaliczenia pisemnego + 68 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć;

- samodzielne studiowanie literatury;

- wykonanie zadań zleconych w postaci projektów opisanych szczegółowo w metodach i kryteriach oceniania;

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10]

W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ]

U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ]

U2-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12]

K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [K_K05]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Bilans pracy studenta:

Zajęcia: 30K kończące się zaliczeniem z oceną

4 pkt. ECTS = ok. 100h pracy studenta, w tym 30 godzin konwersatoriów + 2 godziny zaliczenia pisemnego + 68 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć;

- samodzielne studiowanie literatury;

- wykonanie zadań zleconych w postaci projektów opisanych szczegółowo w metodach i kryteriach oceniania;

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)