Wczesna interwencja z profilaktyką zaburzeń rozwojowych dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-POW24WIZ-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wczesna interwencja z profilaktyką zaburzeń rozwojowych dziecka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05) W02 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek, jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społęcznych (K_W21) U01 potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności edukacyjnej (K_U01) U02 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02) K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02) K02 ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności: wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych, pomocowych i ratowniczych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia różnic indywidualnych w rozwoju oraz opóźnienia i zaburzenia w rozwoju – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o rozwoju psychicznym dziecka i mechanizmach rządzących tym rozwojem dla celów wczesnej interwencji i profilaktyki zaburzeń rozwojowych. |
|
Bilans pracy studenta: | 2 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w WYKŁADACH (60 godzin) 1 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i aktywność podczas zajęć (30 godzin) 1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie do testu zaliczeniowego (10 godzin) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05) W02 posiada podstawową wiedzę z zakresu rozpoznawania zaburzeń biopsychospołecznych, wiedzę o tworzeniu warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi jednostek, jak również wiedzę o działaniach pomocowych, interwencyjnych, ratowniczych podejmowanych wobec jednostek oraz grup społęcznych (K_W21) U01 potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności edukacyjnej (K_U01) U02 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02) K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02) K02 ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności: wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych, pomocowych i ratowniczych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia różnic indywidualnych w rozwoju oraz opóźnienia i zaburzenia w rozwoju – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o rozwoju psychicznym dziecka i mechanizmach rządzących tym rozwojem dla celów wczesnej interwencji i profilaktyki zaburzeń rozwojowych. |
|
Bilans pracy studenta: | 2 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w WYKŁADACH (60 godzin) 1 pkt. ECTS - praca własna studenta , przygotowanie do zajęć, analiza literatury i aktywność podczas zajęć (30 godzin) 1 pkt. ECTS - praca studenta -przygotowanie do testu zaliczeniowego (10 godzin) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marika Przybylska | |
Prowadzący grup: | Marika Przybylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.