Teoria i metodyka pracy z rodziną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW35TIM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria i metodyka pracy z rodziną |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Blanka Poćwiardowska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 student/ka zna elementarną terminologię używaną w pedagogice rodziny i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych [K_W01] W_02 student/ka ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach [K_W06] W_03 student/ka ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego oraz wiedzę o ich prawidłowościach i zakłóceniach [K_W08] W_04 student/ka ma elementarną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię pedagogiki rodziny i metodykę pracy z rodziną[K_W13] U_01 student/ka potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej i jej subdyscyplin [K_U01] U_02 student/ka posiada rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów [K_U07] U_03 student/ka potrafi współtworzyć procedury postępowania w przypadkach zdarzeń kryzysowych na różnych poziomach [K_U21] K_01 student/ka ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności: działań wychowawczych, opiekuńczych, ratowniczych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych [K_K03] K_02 student/ka jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne, w szczególności: wychowawcze, opiekuńcze, pomocowe; jest zdolny/a do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie a także z podopiecznymi [K_K07] student/ka dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról [K_K09] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Rozwijanie umiejętności interpersonalnych - pracownia specjalizacyjna, Trening umiejętności wychowawczych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.