Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PWP23SM-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszarda Cierzniewska, Anna Jakubowicz-Bryx, Roman Leppert, Paweł Trzos | |
Prowadzący grup: | Ryszarda Cierzniewska, Anna Jakubowicz-Bryx, Paweł Trzos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04} W zakresie umiejętności student: U01 – potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i owiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] W zakresie kompetencji społecznych student: K01 – jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jakubowicz-Bryx, Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Anna Jakubowicz-Bryx, Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04} W zakresie umiejętności student: U01 – potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i owiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] W zakresie kompetencji społecznych student: K01 – jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR SEM
SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak, Anna Jakubowicz-Bryx, Paweł Trzos | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak, Anna Jakubowicz-Bryx, Paweł Trzos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04] W zakresie umiejętności student: U01 – potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i owiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] W zakresie kompetencji społecznych student: K01 – jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR SEM
CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak, Anna Jakubowicz-Bryx, Izabela Plieth-Kalinowska, Ewa Zwolińska | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak, Anna Jakubowicz-Bryx, Ewa Zwolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 – zna stosowane w naukach społecznych i humanistycznych strategie badawcze i metody badań, zna podejścia badawcze stosowane w pedagogice, posiada wiedzę na temat paradygmatów badawczych i warunków ich stosowania [K_W04] W zakresie umiejętności student: U01 – potrafi stosować i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i owiązanych z nią dyscyplin z używanymi paradygmatami badawczymi, stosowanymi podejściami badawczymi oraz metodami badań w celu diagnozowania i/lub projektowania procesów edukacyjnych [K_U02] U02 – posiada umiejętność konstruowania ustnych i pisemnych uzasadnień dotyczących wybranego przedmiotu badań, wykorzystując w tym celu znane mu teorie i twierdzenia oraz paradygmaty, podejścia i metody badawcze [K_U04] U03 – posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów badawczych, stosowania argumentacji mającej swoje źródło w wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i dyscyplin jej pokrewnych, kierując się jednocześnie zasadami etycznymi [K_U05] U04 – posiada rozwinięte umiejętności badawcze, potrafi rozróżniać wyodrębniane w metodologii podejścia badawcze, formułować problemy badawcze adekwatne do wybranego przedmiotu badań, dobierać adekwatne do nich metody zbierania i analizowania danych, konstruować narzędzia badawcze, interpretować i prezentować uzyskane rezultaty oraz wskazywać kierunki dalszych badań dotyczące wybranego przedmiotu [K_U06] W zakresie kompetencji społecznych student: K01 – jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w trakcie projektowania badań, gromadzenia i analizy danych, interpretacji i prezentacji uzyskanych rezultatów, dostrzega dylematy etyczne związane z prowadzonymi przez siebie badaniami [K_K05] K02 – odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do podejmowania decyzji związanych z wyborem przedmiotu badań, stosowanego podejścia badawczego, skutki własnych działań (zwłaszcza dla osób badanych) [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ogólna metodologia nauk z elementami logiki Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie absolwenta studiów I stopnia z zakresu pedagogiki lub nauk pokrewnych |
|
Bilans pracy studenta: | 30h seminarium + 170h pracy własnej studenta praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie kolejnych części pracy, opracowanie projektu badań, przeprowadzenie badań, opracowywanie językowe i redakcyjne rozdziałów, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
SEM
CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jakubowicz-Bryx, Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak, Anna Jakubowicz-Bryx, Ewa Zwolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.