Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesna edukacja do Innego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-PWP24WE-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesna edukacja do Innego
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W06 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym


K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych


K_W11 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii


K_W16 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych



K_U11 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie


Kompetencje społeczne:

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia szczególnie w aspekcie psychologicznym i społecznym oraz na temat związanych z nimi różnic międzyludzkich

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii - szczególnie w odniesieniu do wybranych koncepcji edukacji

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

U05 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


U06 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


Kompetencje społeczne:

K07 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W06 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym


K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych


K_W11 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii


K_W16 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych



K_U11 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie


Kompetencje społeczne:

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia szczególnie w aspekcie psychologicznym i społecznym oraz na temat związanych z nimi różnic międzyludzkich

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii - szczególnie w odniesieniu do wybranych koncepcji edukacji

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

U05 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


U06 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


Kompetencje społeczne:

K07 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W06 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym


K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych


K_W11 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii


K_W16 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych



K_U11 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie


Kompetencje społeczne:

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia szczególnie w aspekcie psychologicznym i społecznym oraz na temat związanych z nimi różnic międzyludzkich

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii - szczególnie w odniesieniu do wybranych koncepcji edukacji

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

U05 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


U06 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


Kompetencje społeczne:

K07 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie pracy semestralnej)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W06 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym


K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych


K_W11 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii


K_W16 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

K_U02 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych



K_U11 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie


Kompetencje społeczne:

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia szczególnie w aspekcie psychologicznym i społecznym oraz na temat związanych z nimi różnic międzyludzkich

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii - szczególnie w odniesieniu do wybranych koncepcji edukacji

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Umiejętności:

U05 - student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


U06 - student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych i wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo


Kompetencje społeczne:

K07 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - zwłaszcza w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie pracy semestralnej)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)