Dydaktyka szczegółowa: Podstawy pracy resocjalizacyjnej i prewencyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-R2DRP-ND |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: Podstawy pracy resocjalizacyjnej i prewencyjnej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
WYK
N WYK
KON
KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Marek Strzyżewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat stosowanych form, metod i środków wychowania resocjalizującego jako podstawy podejmowania pracy z podopiecznym (K_W05); W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania resocjalizującego oraz zasad resocjalizacji (K_W12); W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; ma uporządkowaną wiedzę na temat roli i zadań kadry resocjalizacyjnej (K_W16); U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizy złożonych problemów występujących w pracy pedagoga resocjalizatora z podopiecznych (K_U02); U02 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji z zakresu patologii społecznych oraz analizowania motywów i wzorów zachowań podopiecznych (K_U07); U03 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności resocjalizacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10); K01 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnoza w resocjalizacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Marek Strzyżewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat stosowanych form, metod i środków wychowania resocjalizującego jako podstawy podejmowania pracy z podopiecznym (K_W05); W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania resocjalizującego oraz zasad resocjalizacji (K_W12); W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; ma uporządkowaną wiedzę na temat roli i zadań kadry resocjalizacyjnej (K_W16); U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizy złożonych problemów występujących w pracy pedagoga resocjalizatora z podopiecznych (K_U02); U02 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji z zakresu patologii społecznych oraz analizowania motywów i wzorów zachowań podopiecznych (K_U07); U03 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności resocjalizacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10); K01 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnoza w resocjalizacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Karolina Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat stosowanych form, metod i środków wychowania resocjalizującego jako podstawy podejmowania pracy z podopiecznym (K_W05); W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania resocjalizującego oraz zasad resocjalizacji (K_W12); W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; ma uporządkowaną wiedzę na temat roli i zadań kadry resocjalizacyjnej (K_W16); U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizy złożonych problemów występujących w pracy pedagoga resocjalizatora z podopiecznych (K_U02); U02 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji z zakresu patologii społecznych oraz analizowania motywów i wzorów zachowań podopiecznych (K_U07); U03 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności resocjalizacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10); K01 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnoza w resocjalizacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Małgorzata Żuchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat stosowanych form, metod i środków wychowania resocjalizującego jako podstawy podejmowania pracy z podopiecznym (K_W05); W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania resocjalizującego oraz zasad resocjalizacji (K_W12); W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; ma uporządkowaną wiedzę na temat roli i zadań kadry resocjalizacyjnej (K_W16); U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizy złożonych problemów występujących w pracy pedagoga resocjalizatora z podopiecznych (K_U02); U02 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji z zakresu patologii społecznych oraz analizowania motywów i wzorów zachowań podopiecznych (K_U07); U03 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności resocjalizacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10); K01 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych (K_K05). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnoza w resocjalizacji |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 120 godzin pracy własnej studenta = 150 godzin = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć; - samodzielne studiowanie literatury; - przygotowanie prezentacji; - przygotowanie do kolokwium; - przygotowanie do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.