Teoretyczne podstawy kształcenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P1TPK-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy kształcenia |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: posiada uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, socjologiczno-antropologicznych, historycznych, psychologicznych podstaw, zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania (K_W03) W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne (K_W09) W3: ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności o roli nauczyciela i ucznia (K_W15) W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej (K_U02) U2: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej (K_U06) U3: potrafi animować prace nad rozwojem podmiotów procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność i kreatywność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i postępowania zgodnie z przyjętymi normami społecznymi (K_U11) W zakresie kompetencji społecznych student: K1: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02) K2: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K03) K3: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, własne doświadczenia edukacyjne w roli ucznia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: posiada uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, socjologiczno-antropologicznych, historycznych, psychologicznych podstaw, zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania (K_W03) W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne (K_W09) W3: ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności o roli nauczyciela i ucznia (K_W15) W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej (K_U02) U2: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej (K_U06) U3: potrafi animować prace nad rozwojem podmiotów procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność i kreatywność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i postępowania zgodnie z przyjętymi normami społecznymi (K_U11) W zakresie kompetencji społecznych student: K1: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02) K2: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K03) K3: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, własne doświadczenia edukacyjne w roli ucznia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: posiada uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, socjologiczno-antropologicznych, historycznych, psychologicznych podstaw, zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania (K_W03) W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne (K_W09) W3: ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności o roli nauczyciela i ucznia (K_W15) W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej (K_U02) U2: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej (K_U06) U3: potrafi animować prace nad rozwojem podmiotów procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność i kreatywność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i postępowania zgodnie z przyjętymi normami społecznymi (K_U11) W zakresie kompetencji społecznych student: K1: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02) K2: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K03) K3: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, własne doświadczenia edukacyjne w roli ucznia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: posiada uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, socjologiczno-antropologicznych, historycznych, psychologicznych podstaw, zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania (K_W03) W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne (K_W09) W3: ma podstawową wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, w szczególności o roli nauczyciela i ucznia (K_W15) W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej (K_U02) U2: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej (K_U06) U3: potrafi animować prace nad rozwojem podmiotów procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność i kreatywność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i postępowania zgodnie z przyjętymi normami społecznymi (K_U11) W zakresie kompetencji społecznych student: K1: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02) K2: dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dla utrzymywania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K03) K3: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, własne doświadczenia edukacyjne w roli ucznia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.