Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do pedagogiki pracy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P1WPP-NP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do pedagogiki pracy
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Gerlach
Prowadzący grup: Ryszard Gerlach
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student opisuje miejsce pedagogiki pracy w strukturze nauk pedagogicznych; definiuje podstawowe kategorie pojęciowe pedagogiki pracy i charakteryzuje jej obszary problemowe oraz procedury ich badania, a także wskazuje przemiany przedmiotu badań we współczesnej pedagogice pracy [K_W13]

W02 - Student identyfikuje realizatorów zadań pedagogiki pracy; wskazuje nowe, potencjalne obszary realizacji zadań pedagogiki pracy, a także rozpoznaje instytucje rynku pracy wspierające rozwój zawodowy jednostki [K_W15]

W03 - Student opisuje i charakteryzuje kategorię edukacji i pracy w kontekście gospodarki opartej na wiedzy i społeczeństwa uczącego się; rozpoznaje, kierunki przeobrażeń edukacji i pracy ludzkiej oraz odnosi je

do projektowania ścieżki własnego rozwoju [K_W18]

U01- Student samodzielnie zdobywa wiedzę na temat pracy zawodowej człowieka i wykorzystuje ją w rozwijaniu swoich profesjonalnych umiejętności; wyszukuje informacje na temat instytucji rynku pracy wspierających rozwój zawodowy [K_U02]

U02 - Student wykorzystuje wiedzę zdobytą w ramach przedmiotu w procesie analizy wybranej ścieżki edukacyjnej [K_U14]

K01 - Student ma świadomość znaczenia pracy zawodowej jako głównej formy aktywności człowieka; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [K_K01]

K02 - Student ma świadomość znaczenia podejmowania działań edukacyjnych w różnych środowiskach wychowawczych i zawodowych dorosłej jednostki [K_K03]

K03- Student ma świadomość konieczności wcześniejszego przygotowania się do wejścia na rynek pracy; wykazuje otwartą i kreatywną postawę w stosunku do podejmowania działań pedagogicznych związanych z własnym rozwojem zawodowym [K_K08]





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student opisuje miejsce pedagogiki pracy w strukturze nauk pedagogicznych; definiuje podstawowe kategorie pojęciowe pedagogiki pracy i charakteryzuje jej obszary problemowe oraz procedury ich badania, a także wskazuje przemiany przedmiotu badań we współczesnej pedagogice pracy [K_W13]

W02 - Student identyfikuje realizatorów zadań pedagogiki pracy; wskazuje nowe, potencjalne obszary realizacji zadań pedagogiki pracy, a także rozpoznaje instytucje rynku pracy wspierające rozwój zawodowy jednostki [K_W15]

W03 - Student opisuje i charakteryzuje kategorię edukacji i pracy w kontekście gospodarki opartej na wiedzy i społeczeństwa uczącego się; rozpoznaje, kierunki przeobrażeń edukacji i pracy ludzkiej oraz odnosi je do projektowania ścieżki własnego rozwoju [K_W18]

U01- Student samodzielnie zdobywa wiedzę na temat pracy zawodowej człowieka i wykorzystuje ją w rozwijaniu swoich umiejętności; wyszukuje informacje na temat instytucji rynku pracy wspierających rozwój zawodowy [K_U02]

U02 - Student wykorzystuje wiedzę zdobytą w ramach przedmiotu w procesie analizy wybranej ścieżki edukacyjnej [K_U14]

K01 - Student ma świadomość znaczenia pracy zawodowej jako głównej formy aktywności człowieka; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [K_K01]

K02 - Student ma świadomość znaczenia podejmowania działań edukacyjnych w różnych środowiskach wychowawczych i zawodowych dorosłej jednostki [K_K03]

K03- Student ma świadomość konieczności wcześniejszego przygotowania się do wejścia na rynek pracy; wykazuje otwartą i kreatywną postawę w stosunku do podejmowania działań pedagogicznych związanych z własnym rozwojem zawodowym [K_K08]





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Ludwikowska
Prowadzący grup: Katarzyna Ludwikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student opisuje miejsce pedagogiki pracy w strukturze nauk pedagogicznych; definiuje podstawowe kategorie pojęciowe pedagogiki pracy i charakteryzuje jej obszary problemowe oraz procedury ich badania, a także wskazuje przemiany przedmiotu badań we współczesnej pedagogice pracy [K_W13]

W02 - Student identyfikuje realizatorów zadań pedagogiki pracy; wskazuje nowe, potencjalne obszary realizacji zadań pedagogiki pracy, a także rozpoznaje instytucje rynku pracy wspierające rozwój zawodowy jednostki [K_W15]

W03 - Student opisuje i charakteryzuje kategorię edukacji i pracy w kontekście gospodarki opartej na wiedzy i społeczeństwa uczącego się; rozpoznaje, kierunki przeobrażeń edukacji i pracy ludzkiej oraz odnosi je do projektowania ścieżki własnego rozwoju [K_W18]

U01- Student samodzielnie zdobywa wiedzę na temat pracy zawodowej człowieka i wykorzystuje ją w rozwijaniu swoich umiejętności; wyszukuje informacje na temat instytucji rynku pracy wspierających rozwój zawodowy [K_U02]

U02 - Student wykorzystuje wiedzę zdobytą w ramach przedmiotu w procesie analizy wybranej ścieżki edukacyjnej [K_U14]

K01 - Student ma świadomość znaczenia pracy zawodowej jako głównej formy aktywności człowieka; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [K_K01]

K02 - Student ma świadomość znaczenia podejmowania działań edukacyjnych w różnych środowiskach wychowawczych i zawodowych dorosłej jednostki [K_K03]

K03- Student ma świadomość konieczności wcześniejszego przygotowania się do wejścia na rynek pracy; wykazuje otwartą i kreatywną postawę w stosunku do podejmowania działań pedagogicznych związanych z własnym rozwojem zawodowym [K_K08]





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

-

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: Renata Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student opisuje miejsce pedagogiki pracy w strukturze nauk pedagogicznych; definiuje podstawowe kategorie pojęciowe pedagogiki pracy i charakteryzuje jej obszary problemowe, a także wskazuje przemiany przedmiotu badań we współczesnej pedagogice pracy [K_W13]

W02 - Student identyfikuje realizatorów zadań pedagogiki pracy; rozpoznaje instytucje rynku pracy wspierające rozwój zawodowy jednostki [K_W15]

W03 - Student rozpoznaje, kierunki przeobrażeń pracy ludzkiej oraz odnosi je do projektowania ścieżki własnego rozwoju [K_W18]

U01- Student zdobywa wiedzę na temat pracy zawodowej człowieka oraz wyszukuje informacje na temat instytucji rynku pracy wspierających rozwój zawodowy [K_U02]

U02 - Student wykorzystuje wiedzę zdobytą w ramach przedmiotu w procesie analizy wybranej ścieżki edukacyjnej [K_U14]

K01 - Student ma świadomość znaczenia pracy zawodowej jako głównej formy aktywności człowieka; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [K_K01]

K02 - Student ma świadomość znaczenia podejmowania działań edukacyjnych w różnych środowiskach wychowawczych i zawodowych dorosłej jednostki [K_K03]

K03- Student ma świadomość konieczności wcześniejszego przygotowania się do wejścia na rynek pracy; wykazuje otwartą i kreatywną postawę w stosunku do podejmowania działań pedagogicznych związanych z własnym rozwojem zawodowym [K_K08]





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki

Bilans pracy studenta:

10 godzin wykładów + 40 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 50 godzin pracy = 2 pkt. ECTS


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- analizę treści wykładów,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł,

- przygotowanie do zaliczenia z oceną.


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Tomaszewska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student/Studentka opisuje miejsce pedagogiki pracy w strukturze nauk pedagogicznych; definiuje podstawowe kategorie pojęciowe pedagogiki pracy i charakteryzuje jej obszary problemowe [K_W13]

W02 - Student/Studentka identyfikuje realizatorów zadań pedagogiki pracy; rozpoznaje instytucje rynku pracy wspierające rozwój zawodowy jednostki [K_W15]

W03 - Student/Studentka rozpoznaje kierunki przeobrażeń pracy ludzkiej oraz odnosi je do projektowania ścieżki własnego rozwoju [K_W18]

U01- Student/Studentka zdobywa wiedzę na temat pracy zawodowej człowieka oraz wyszukuje informacje na temat instytucji rynku pracy wspierających rozwój zawodowy [K_U02]

U02 - Student/Studentka wykorzystuje wiedzę zdobytą w ramach przedmiotu w procesie analizy własnej ścieżki edukacyjno-zawodowej [K_U14]

K01 - Student/Studentka ma świadomość znaczenia pracy zawodowej jako głównej formy aktywności człowieka; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; wyznacza kierunki dalszego własnego rozwoju i kształcenia [K_K01]

K02 - Student/Studentka ma świadomość znaczenia wynikającego z podejmowania działań edukacyjnych w różnych środowiskach wychowawczych i zawodowych dorosłej jednostki [K_K03]

K03- Student/ Studentka ma świadomość konieczności wcześniejszego przygotowania się do wejścia na rynek pracy; wykazuje otwartą i kreatywną postawę w stosunku do podejmowania działań pedagogicznych związanych z własnym rozwojem zawodowym [K_K08]





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki

Bilans pracy studenta:

10 godzin wykładów +10 h konsultacji + 30 godzin pracy własnej Studentki/Studenta = 50 godzin pracy = 2 pkt. ECTS


Praca własna Studentki/Studenta obejmuje:

- analizę treści wykładów,

- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analizę źródeł,

- przygotowanie do zaliczenia z oceną.



Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)