Część II. Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju dziecka do 6 roku życia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP23DWE-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Część II. Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju dziecka do 6 roku życia |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Kamila Damaszek, Blanka Poćwiardowska, Alicja Potorska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02] W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10] U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03] U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04] K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy diagnostyki pedagogicznej Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Pluta, Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02] W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10] U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03] U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04] K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy diagnostyki pedagogicznej Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK |
|
Bilans pracy studenta: | 30h wykładów+15h konwersatoriów+30h pracy własnej = 3 pkt ECTS Praca własna studentów: 1. Samodzielna analiza literatury. 2. Przygotowywanie się do zajęć. 3. Samodzielne rozwiązywanie problemów postawionych przez prowadzącą na podstawie literatury. 4. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w małych grupach, w trakcie zajęć. 5. Zaprojektowanie, w grupach, postępowania diagnostycznego na podstawie opisu indywidualnego przypadku. 6. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. 7. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę z wykładów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel, Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02] W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10] U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03] U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04] K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy diagnostyki pedagogicznej Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK |
|
Bilans pracy studenta: | 30h wykładów+15h konwersatoriów+27h pracy własnej+3h konsultacji=75h 3 pkt ECTS Praca własna studentów: 1. Samodzielna analiza literatury. 2. Przygotowywanie się do zajęć. 3. Samodzielne rozwiązywanie problemów postawionych przez prowadzącą na podstawie literatury. 4. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w małych grupach, w trakcie zajęć. 5. Zaprojektowanie, w grupach, postępowania diagnostycznego na podstawie opisu indywidualnego przypadku. 6. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. 7. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę z wykładów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel, Blanka Poćwiardowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02] W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07] W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10] U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03] U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04] K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy diagnostyki pedagogicznej Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK |
|
Bilans pracy studenta: | 30h wykładów+15h konwersatoriów+27h pracy własnej+3h konsultacji=75h 3 pkt ECTS Praca własna studentów: 1. Samodzielna analiza literatury. 2. Przygotowywanie się do zajęć. 3. Samodzielne rozwiązywanie problemów postawionych przez prowadzącą na podstawie literatury. 4. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w małych grupach, w trakcie zajęć. 5. Zaprojektowanie, w grupach, postępowania diagnostycznego na podstawie opisu indywidualnego przypadku. 6. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. 7. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę z wykładów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.