Praktyka pedagogiczna (ciągła w szkole podstawowej)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP23PRP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna (ciągła w szkole podstawowej) |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Wie, jak tworzyć warunki do rozwoju tolerancji, zdolności do współpracy, jak zapobiegać powstawaniu stereotypów i dyskryminacji (odrzuceniu rówieśniczemu). Posiada wiedzę o roli pedagoga w modelowaniu prospołecznych postaw i zachowań uczniów [K_W09]. W-2 Zna i rozumie podstawowe etyczne zasady w pracy pedagoga. Posiada wiedzę o ochronie praw autorskich, np. narzędzi diagnostycznych. Zna i rozumie zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów wiedzę na temat [K_W12]. U-1 Potrafi dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia diagnostyczne, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej [K_U01] U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U07]. U-3 Potrafi zaplanować i celowo zorganizować aktywność poza szkołą placówką z poszanowaniem praw uczniów, w tym prawa do odpoczynku [K_U10]. U-4 Potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii pedagogicznej oraz skuteczne współpracować z wszystkimi osobami zaangażowanymi w działalność pedagogiczną [K-U12]. U-5 Potrafi zaplanować i zorganizować pracę indywidualną oraz grupową z wychowankami [K_U14]. U-6 Potrafi zaplanować przebieg rozmowy diagnostycznej dobierając znane narzędzia diagnostyczne, poszukując w dostępnych zasobach lub tworząc własne [K_U16]. K-1 W projektowaniu pracy pedagogicznej i profilaktycznej potrafi rozwiązywać problemy poznawcze i wychowawcze uczniów sięgając do opinii ekspertów (np. opinii Poradni Pscyhologiczno-Pedagogicznej) [K_K06]. K-2 Wykazuje postawę wrażliwości etycznej, empatii, otwartości na wychowanka. Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K08]. K-3 Potrafi komunikować się z osobami z różnych środowisk, rozwiązywać konflikty za pomocą dialogu i tworzyć dobry klimat do budowania relacji opartych na zaufaniu (K_K09]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymaganym warunkiem jest zaliczenie na I roku studiów praktyki pedagogicznej (ciągłej) w szkole podstawowej oraz realizacja w semestrze 3 dwóch przedmiotów: 1) Diagnozowanie w profilaktyce uniwersalnej 2) Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji oddziaływań wspomagających rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak, Przemysław Zientkowski | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Wie, jak tworzyć warunki do rozwoju tolerancji, zdolności do współpracy, jak zapobiegać powstawaniu stereotypów i dyskryminacji (odrzuceniu rówieśniczemu). Posiada wiedzę o roli pedagoga w modelowaniu prospołecznych postaw i zachowań uczniów [K_W09]. W-2 Zna i rozumie podstawowe etyczne zasady w pracy pedagoga. Posiada wiedzę o ochronie praw autorskich, np. narzędzi diagnostycznych. Zna i rozumie zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów wiedzę na temat [K_W12]. U-1 Potrafi dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia diagnostyczne, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej [K_U01] U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U07]. U-3 Potrafi zaplanować i celowo zorganizować aktywność poza szkołą placówką z poszanowaniem praw uczniów, w tym prawa do odpoczynku [K_U10]. U-4 Potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii pedagogicznej oraz skuteczne współpracować z wszystkimi osobami zaangażowanymi w działalność pedagogiczną [K-U12]. U-5 Potrafi zaplanować i zorganizować pracę indywidualną oraz grupową z wychowankami [K_U14]. U-6 Potrafi zaplanować przebieg rozmowy diagnostycznej dobierając znane narzędzia diagnostyczne, poszukując w dostępnych zasobach lub tworząc własne [K_U16]. K-1 W projektowaniu pracy pedagogicznej i profilaktycznej potrafi rozwiązywać problemy poznawcze i wychowawcze uczniów sięgając do opinii ekspertów (np. opinii Poradni Pscyhologiczno-Pedagogicznej) [K_K06]. K-2 Wykazuje postawę wrażliwości etycznej, empatii, otwartości na wychowanka. Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K08]. K-3 Potrafi komunikować się z osobami z różnych środowisk, rozwiązywać konflikty za pomocą dialogu i tworzyć dobry klimat do budowania relacji opartych na zaufaniu (K_K09]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymaganym warunkiem jest zaliczenie na I roku studiów praktyki pedagogicznej (ciągłej) w szkole podstawowej oraz realizacja w semestrze 3 dwóch przedmiotów: 1) Diagnozowanie w profilaktyce uniwersalnej 2) Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji oddziaływań wspomagających rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży. |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Przygotowanie notatki ze spotkania z pedagogiem szkolnym lub nauczycielem szkolnej świetlicy / klasy szkolnej. 2. Przygotowanie raportu z realizacji z zastosowaniem TIK projektu diagnozy zachowań ryzykownych uczniów szkoły podstawowej przygotowanego w ramach przedmiotu: 3. Przygotowanie raportu z realizacji części programu wspomagania rozwoju psychospołecznego uczniów w szkole podstawowej i jego ewaluacja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska, Wiktoria Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Wiktoria Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Wie, jak tworzyć warunki do rozwoju tolerancji, zdolności do współpracy, jak zapobiegać powstawaniu stereotypów i dyskryminacji (odrzuceniu rówieśniczemu). Posiada wiedzę o roli pedagoga w modelowaniu prospołecznych postaw i zachowań uczniów [K_W09]. W-2 Zna i rozumie podstawowe etyczne zasady w pracy pedagoga. Posiada wiedzę o ochronie praw autorskich, np. narzędzi diagnostycznych. Zna i rozumie zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów wiedzę na temat [K_W12]. U-1 Potrafi dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia diagnostyczne, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej [K_U01] U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U07]. U-3 Potrafi zaplanować i celowo zorganizować aktywność poza szkołą placówką z poszanowaniem praw uczniów, w tym prawa do odpoczynku [K_U10]. U-4 Potrafi zaplanować przebieg rozmowy diagnostycznej dobierając znane narzędzia diagnostyczne, poszukując w dostępnych zasobach lub tworząc własne [K_U16]. K-1 W projektowaniu pracy pedagogicznej i profilaktycznej potrafi rozwiązywać problemy poznawcze i wychowawcze uczniów sięgając do opinii ekspertów (np. opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej) [K_K06]. K-2 Wykazuje postawę wrażliwości etycznej, empatii, otwartości na wychowanka. Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K08]. K-3 Potrafi komunikować się z osobami z różnych środowisk, rozwiązywać konflikty za pomocą dialogu i tworzyć dobry klimat do budowania relacji opartych na zaufaniu [K_K09]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymaganym warunkiem jest zaliczenie na I roku studiów praktyki pedagogicznej (ciągłej) w szkole podstawowej oraz realizacja w semestrze 3 dwóch przedmiotów: 1) Diagnozowanie w profilaktyce uniwersalnej 2) Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji oddziaływań wspomagających rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży. |
|
Bilans pracy studenta: | 40 godzin praktyk w placówce w tym 40 godzin pracy własnej studenta + 2h konsultacji = 1 pkt. ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.