Psychologia rozwojowa i różnic indywidualnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW12PRR-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwojowa i różnic indywidualnych |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Bitner-Szulc | |
Prowadzący grup: | Joanna Bitner-Szulc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzysta (K_W02). W02 Student zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka (K_W03). W03 Student zna i rozumie zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji (K_W06). U01 Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (K_U01). U02 Student potrafi skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów, w tym psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, i rodziców lub opiekunów dziecka lub ucznia (K_U14). K01 Student jest gotów do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów, a także podejmowania współpracy na rzecz dobra dzieci lub uczniów i tych środowisk (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczony przedmiot Psychologia ogólna; Znajomość podstawowych pojęć psychologicznych; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Bitner-Szulc | |
Prowadzący grup: | Joanna Bitner-Szulc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzysta (K_W02). W02 Student zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka (K_W03). W03 Student zna i rozumie zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji (K_W06). U01 Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (K_U01). U02 Student potrafi skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów, w tym psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, i rodziców lub opiekunów dziecka lub ucznia (K_U14). K01 Student jest gotów do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów, a także podejmowania współpracy na rzecz dobra dzieci lub uczniów i tych środowisk (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczony przedmiot Psychologia ogólna; Znajomość podstawowych pojęć psychologicznych; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzysta (K_W02). W2.Student zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka (K_W03). W3.Student zna i rozumie zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji (K_W06). U1.Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (K_U01). U2.Student potrafi skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów, w tym psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, i rodziców lub opiekunów dziecka lub ucznia (K_U14). K1.Student jest gotowy do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów, a także podejmowania współpracy na rzecz dobra dzieci lub uczniów i tych środowisk (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych pojęć z zakresu psychologii ogólnej |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin - wykład 30 godzin - konwersatorium 30 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 15 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 20 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzysta (K_W02). W2.Student zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka (K_W03). W3.Student zna i rozumie zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji (K_W06). U1.Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (K_U01). U2.Student potrafi skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów, w tym psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, i rodziców lub opiekunów dziecka lub ucznia (K_U14). K1.Student jest gotowy do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów, a także podejmowania współpracy na rzecz dobra dzieci lub uczniów i tych środowisk (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych pojęć z zakresu psychologii ogólnej |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin - wykład 30 godzin - konwersatorium 30 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 15 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 20 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzysta (K_W02). W2.Student zna i rozumie współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka (K_W03). W3.Student zna i rozumie zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji (K_W06). U1.Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (K_U01). U2.Student potrafi skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów, w tym psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, i rodziców lub opiekunów dziecka lub ucznia (K_U14). K1.Student jest gotowy do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów, a także podejmowania współpracy na rzecz dobra dzieci lub uczniów i tych środowisk (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych pojęć z zakresu psychologii ogólnej |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin - wykład 30 godzin - konwersatorium 30 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 15 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 20 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.