Wprowadzenie do pedagogiki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW1WDP-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do pedagogiki |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; K_W05 zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych; K_U01 potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów; K_U18 potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; K_U19 potrafi współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych. K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak przedmiotów wprowadzających i wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; K_W05 zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych; K_U01 potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów; K_U18 potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; K_U19 potrafi współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych. K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak przedmiotów wprowadzających i wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; K_W05 zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych; K_U01 potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów; K_U18 potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; K_U19 potrafi współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych. K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak przedmiotów wprowadzających i wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | 10 (wykład) + 10 (konwersatorium) + 55 praca własna studentki/studenta= 75 godzin = 3 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Strona przedmiotu: | https://www.ukw.edu.pl/pracownicy/strona/marszalek_katarzyna/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; K_W05 zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych; K_U01 potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów; K_U18 potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; K_U19 potrafi współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych. K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak przedmiotów wprowadzających i wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów+ 15 godzin konwersatoriów+45 pracy własnej studentki/studenta=75= 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.