Zabawa jako strategia edukacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW1ZJP-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zabawa jako strategia edukacyjna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 20 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej wybranej do prezentacji). Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena (pisemna) efektów kształcenia oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 20 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej wybranej do prezentacji). Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena (pisemna) efektów kształcenia oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W11 zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; K_W12 zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; K_U13 potrafi racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć oraz odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku; K_K07 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający do zagadnienia zabawy w życiu dziecka. Wiedza teoretyczna z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W trakcie zajęć studenci pozyskają informacje na temat poszerzania własnej wiedzy i umiejętności w oparciu o wskazaną literaturę z omawianego obszaru. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 20 h z udziałem prowadzącego i 30 h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: zaangażowanie w dyskusję (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) w zakresie przeczytanych lektur (przygotowanie jednej wybranej do prezentacji). Wykonanie i przedstawienie projektu zabaw dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, samoocena (pisemna) efektów kształcenia oraz jakości wykonania zadania praktycznego w grupie i indywidualnie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.