Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Koncepcje dziecka i dzieciństwa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW23KDD-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Koncepcje dziecka i dzieciństwa
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 3 sem., pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [SJ]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05);

W2 - Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób dyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06);

K 1 - Student identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06);

K 2 - Student, zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów (K U07);

K1 - Student, w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02 )

K2 - Student ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04);

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05);


W2 - Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób dyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06);


U1 - Student identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06);


U2 - Student, zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów (K U07);


K1 - Student, w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02);


K2 - Student ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych.

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 35 godzin pracy samodzielnej studenta (przygotowanie projektu, pracy zaliczeniowej, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do zaliczenia) -> 2 punkty ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05);


W2 - Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób dyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06);


U1 - Student identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06);


U2 - Student, zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów (K U07);


K1 - Student, w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02);


K2 - Student ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych.

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 35 godzin pracy samodzielnej studenta (przygotowanie projektu, pracy zaliczeniowej, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do zaliczenia) -> 2 punkty ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/ka:


W1 - ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05);


W2 - ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób interdyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06);


U1 - identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06);


U2 - zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów) (K_ U07);


K1 - w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02);


K2 - ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych.

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 35 godzin pracy samodzielnej studenta (przygotowanie projektu, pracy zaliczeniowej, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do zaliczenia) -> 2 punkty ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)