Koncepcje dziecka i dzieciństwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW23KDD-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Koncepcje dziecka i dzieciństwa |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Student ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05); W2 - Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób dyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06); K 1 - Student identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06); K 2 - Student, zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów (K U07); K1 - Student, w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02 ) K2 - Student ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04); |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Student ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05); W2 - Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób dyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06); U1 - Student identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06); U2 - Student, zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów (K U07); K1 - Student, w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02); K2 - Student ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 35 godzin pracy samodzielnej studenta (przygotowanie projektu, pracy zaliczeniowej, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do zaliczenia) -> 2 punkty ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Student ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05); W2 - Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób dyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06); U1 - Student identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06); U2 - Student, zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów (K U07); K1 - Student, w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02); K2 - Student ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 35 godzin pracy samodzielnej studenta (przygotowanie projektu, pracy zaliczeniowej, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do zaliczenia) -> 2 punkty ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student/ka: W1 - ma wiedzę na temat koncepcji dziecka i dzieciństwa, zna je, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W05); W2 - ma wiedzę dotyczącą współczesnych badań nad dzieciństwem (Childchood Studies) eksplorujących w sposób interdyscyplinarny zagadnienie dobrostanu dziecka ( K_W06); U1 - identyfikuje wybrane koncepcje dziecka i dzieciństwa i potrafi zgodnie z ich założeniami zorganizować warunki praktyki edukacyjnej - identyfikuje i rozbudza zainteresowania uczniów i dostosowuje sposoby i treści kształcenia do tych zasobów (K_U06); U2 - zgodnie z założeniami wybranych koncepcji dziecka i dzieciństwa - potrafi rozwijać kompetencje kluczowe uczniów (kreatywność, innowacyjność, umiejętność indywidualnego i zespołowego rozwiązywania problemów) (K_ U07); K1 - w oparciu o poznane koncepcje dziecka i dzieciństwa kieruje się w działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem dziecka oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także jego osobowy, integralny rozwój (K_K02); K2 - ma kompetencje komunikacyjne i umiejętności współpracy umożliwiające skuteczne współdziałanie ze wszystkimi i osobami zaangażowanymi w prowadzoną działalność edukacyjną (w tym innymi nauczycielami i specjalistami), jest aktywny społecznie, angażuje się (w roli lidera lub uczestnika) w działania kulturotwórcze (K_K04). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych. |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 35 godzin pracy samodzielnej studenta (przygotowanie projektu, pracy zaliczeniowej, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się do zaliczenia) -> 2 punkty ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.