Endo i egzogenne uwarunkowania zaburzeń zachowań
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR11EIE-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Endo i egzogenne uwarunkowania zaburzeń zachowań |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Żaneta Freund, Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności z zakresu zaburzeń zachowania (K_W03); W02 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń (K_W14); W03 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17); U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01); U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności wiedzy z zakresu zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego (K_U02); K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03); K02 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K10). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Żaneta Freund, Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności z zakresu zaburzeń zachowania (K_W03); W02 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i resocjalizacyjnej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń (K_W14); W03 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17); U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01); U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej, a w szczególności wiedzy z zakresu zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego (K_U02); K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03); K02 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K10). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.