Wprowadzenie do resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR11WDR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do resocjalizacji |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01); W02 - zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie nauk oraz ich relacje do innych nauk (K_W04); W03 - posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych (K_W13); W04 - posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców i nauczycieli) i partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich) oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych (K_W20); U01 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03); U02 - potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii (K_U09); U03 - potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (K_U10); K01 - jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (K_K04); K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Żaneta Freund, Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01); W02 - zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie nauk oraz ich relacje do innych nauk (K_W04); W03 - posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych (K_W13); W04 - posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców i nauczycieli) i partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich) oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych (K_W20); U01 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03); U02 - potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii (K_U09); U03 - potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (K_U10); K01 - jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (K_K04); K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.