Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy) (e)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR12SEMi-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy) (e) |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT SEM
SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Damian Nosko, Jacek Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów (K_W02) W02- student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności.(K_W06) W03 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).(K_W07 W04 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji.(K_W08) U01 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).(K_U03) U02 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). (K_U16) U03 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego. (K_U18) U04 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie. (K_U19) K01 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne. (K_K03) K02 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze. (K_K08) K03 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. (K_K10 ) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans pracy studenta rozłożony na trzy seminaria 18 ECTS 90 h godziny w kontakcie + 360 h pracy własnej 2 semestr (1 rok): Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej - wybór i przegląd literatury. - opracowanie szkieletu projektu badawczego - opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego 3 semestr (2 rok): Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego - opracowanie rozdziału metodologicznego - opracowanie narzędzia badawczego. - przeprowadzenie badań własnych. - przygotowanie do analizy wyników badań własnych. 4 semestr (2 rok): Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie analizy wyników badań - opracowanie programu oddziaływań profilaktyczny/resocjalizacyjnych/readaptacyjnych - opracowanie wstępu oraz zakończenia pracy, bibliografii - korekta redakcyjna pracy - opracowanie zagadnień zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą magisterską (interpretacja, dyskusja wyników). - przygotowanie do obrony pracy magisterskiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.