Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy) (e)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR12SEMi-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy) (e)
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SD]
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Damian Nosko, Jacek Szczepkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów (K_W02)

W02- student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności.(K_W06)

W03 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).(K_W07

W04 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji.(K_W08)

U01 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w

obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).(K_U03)

U02 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). (K_U16)

U03 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować

koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego. (K_U18)

U04 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie. (K_U19)

K01 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne. (K_K03)

K02 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze. (K_K08)

K03 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. (K_K10 )

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu.

Bilans pracy studenta:

Bilans pracy studenta rozłożony na trzy seminaria 18 ECTS

90 h godziny w kontakcie + 360 h pracy własnej



2 semestr (1 rok):


Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej

- wybór i przegląd literatury.

- opracowanie szkieletu projektu badawczego

- opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego


3 semestr (2 rok):


Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego

- opracowanie rozdziału metodologicznego

- opracowanie narzędzia badawczego.

- przeprowadzenie badań własnych.

- przygotowanie do analizy wyników badań własnych.


4 semestr (2 rok):


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie analizy wyników badań

- opracowanie programu oddziaływań profilaktyczny/resocjalizacyjnych/readaptacyjnych

- opracowanie wstępu oraz zakończenia pracy, bibliografii

- korekta redakcyjna pracy

- opracowanie zagadnień zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą magisterską (interpretacja, dyskusja wyników).

- przygotowanie do obrony pracy magisterskiej


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)