Dydaktyka szczegółowa: Metodyka pracy kuratora sądowego rodzinnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR23DKS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: Metodyka pracy kuratora sądowego rodzinnego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Sylwia Jankowska-Kieć, Agnieszka Latoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 zna i rozumie zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego [K_W08] W_02 posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka i zaburzeń tego rozwoju w cyklu życia w aspekcie psychologicznym oraz społecznym [K_W14] W_03 posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania resocjalizacyjnego, uczenia się społecznego i nauczania resocjalizacyjnego oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów [K_W17] U_01 potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy społeczne oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi oddziaływań resocjalizacyjnych, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT) [K_U01] U_02 potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i metodyki pracy kuratora sądowego [K_U03] U_03 potrafi prowadzić podstawowe badania społeczne w działalności kuratorskiej niezbędne dla opracowania diagnoz potrzeb podopiecznych [K_U05] K_01 jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i metodyki pracy kuratora w rozwiązywaniu problemów podopiecznych [K_K04] K_02 jest gotowy do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy kuratora sądowego [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zrealizować efekty z przedmiotów wprowadzenie do resocjalizacji, patologii społecznej, pedagogiki resocjalizacyjnej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Sylwia Jankowska-Kieć | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 zna i rozumie zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego [K_W08] W_02 posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka i zaburzeń tego rozwoju w cyklu życia w aspekcie psychologicznym oraz społecznym [K_W14] W_03 posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania resocjalizacyjnego, uczenia się społecznego i nauczania resocjalizacyjnego oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów [K_W17] U_01 potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy społeczne oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi oddziaływań resocjalizacyjnych, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT) [K_U01] U_02 potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i metodyki pracy kuratora sądowego [K_U03] U_03 potrafi prowadzić podstawowe badania społeczne w działalności kuratorskiej niezbędne dla opracowania diagnoz potrzeb podopiecznych [K_U05] K_01 jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i metodyki pracy kuratora w rozwiązywaniu problemów podopiecznych [K_K04] K_02 jest gotowy do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy kuratora sądowego [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zrealizować efekty z przedmiotów wprowadzenie do resocjalizacji, patologii społecznej, pedagogiki resocjalizacyjnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.