Metodyka wczesnego nauczania muzyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW-I35MNM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wczesnego nauczania muzyki |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Gawryłkiewicz | |
Prowadzący grup: | Mirosława Gawryłkiewicz | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Egzamin - Egzamin Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - Zna podstawowe terminy związane z dydaktyką rytmiki (w tym rozumie znaczenie ruchu w procesie wielostronnego rozwoju dziecka i zna prawidłowości rozwoju ruchowego w świetle teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona) [K_W02]; W02 - Zna wybrane koncepcje edukacji muzycznej i możliwości ich zastosowania w edukacji muzycznej dzieci, rozumie znaczenie i rolę metodyki działań nauczyciela edukacji elementarnej w zakresie aktywności muzyczno-ruchowej [K_W12]. W zakresie umiejętności student: U01 – posługuje się wybranymi rozwiązaniami (w tym pojęciami) teoretycznymi (teorii E.E. Gordona) w realizacji zadań nauczania muzyki w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej [K_U03]. U02 - potrafi, w oparciu o poznane i sprawdzone metody i praktyki umuzykalniania, kształtować poczucie rytmu dziecka w wieku od 0-10 roku życia; rozwijać swobodny, płynny ruch z uwzględnieniem masy (waga), przestrzeni, przepływu i czasu [K_U07]; U03– potrafi animować i stymulować aktywność dziecięcą w zakresie muzycznych form aktywności (odtwórczej i twórczej) [K_U10]. U04 - potrafi realizować podstawowe formy aktywności muzycznej (zwłaszcza śpiewu i ruchu przy muzyce) we wczesnej dydaktyce ekspresji muzycznej [K_U22]. W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - potrafi właściwie i odpowiedzialnie projektować i realizować działania własne w pracy z dziećmi [K_K07]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: - podstawowych zasadach muzyki (na poziomie wykształcenia podstawowego) - podstawowych formach aktywności muzycznej Posiada umiejętności: - dzielenia się wiedzą - logicznego myślenia i mówienia - podstawowej formy aktywności muzycznej (wokalnej, instrumentalnej) Posiada kompetencje do: - komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu - samooceny własnych umiejętności muzycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
EGZ
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Bonna | |
Prowadzący grup: | Beata Bonna | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Egzamin - Egzamin Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - posiada wiedzę z zakresu metodyki nauczania muzyki w oparciu o teorię uczenia się muzyki E.E. Gordona (K_W02) W02 –posiada wiedzę na temat sekwencyjnych działań w kolejności uczenia się muzyki w okresie niemowlęcym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym (K_W12). W zakresie umiejętności student: U01 – posiada umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w celu diagnozowania etapu rozwoju muzycznego dziecka oraz podejmowania i realizowania odpowiednich działań związanych ze wspieraniem jego dalszego rozwoju (K_U03) U02 - posiada umiejętności oceny zastosowanych oddziaływań wynikających z teorii uczenia się muzyki w realizacji treści programowych (K_U07) U03 - posiada umiejętności pobudzania i wspierania uczniów do samodzielnego rozwoju w zakresie doskonalenia zdolności do uczenia się muzyki oraz umiejętności animowania zajęć (prac, zadań edukacyjnych) w tym zakresie (K_U10) U04 – posiada umiejętności włączenia i dostosowywania realizacji programu sekwencyjnego nauczania muzyki do możliwości i potrzeb systemu zintegrowanego kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej (K_U22). W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - jest przygotowany do praktycznej realizacji zawodu w zakresie zadań związanych z nauczaniem muzyki według teorii E.E. Gordona (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne określają, że student: Posiada wiedzę o: - podstawowych zasadach muzyki (na poziomie wykształcenia podstawowego) - podstawowych formach aktywności muzycznej Posiada umiejętności: - dzielenia się wiedzą - logicznego myślenia i mówienia - podstawowej formy aktywności muzycznej (wokalnej, instrumentalnej) Posiada kompetencje do: - komunikowania się z ludźmi i tworzenia oraz rozumienia tekstów w różnych formach przekazu - samooceny własnych umiejętności muzycznych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.