Tańce dla dzieci i improwizacje ruchowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW-I35TIR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tańce dla dzieci i improwizacje ruchowe |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Gawryłkiewicz | |
Prowadzący grup: | Mirosława Gawryłkiewicz | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - Zna podstawowe terminy związane z dydaktyką rytmiki, rozumie znaczenie ruchu w procesie wielostronnego rozwoju dziecka, zna prawidłowości rozwoju ruchowego w świetle teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona [K_W02]; W02 - Zna wybrane koncepcje edukacji muzycznej i możliwości ich zastosowania w edukacji muzycznej dzieci w zakresie ruchu, rozumie znaczenie i rolę metodyki działań nauczyciela edukacji elementarnej w zakresie aktywności muzyczno ruchowej [K_W12]; W zakresie umiejętności student: U01 – Potrafi, w oparciu o poznane i sprawdzone metody i praktyki umuzykalniania, kształtować poczucie rytmu dziecka w wieku od 0-10 roku życia; rozwijać swobodny, płynny ruch z uwzględnieniem masy (waga), przestrzeni, przepływu i czasu [K_U07]; U02 - Potrafi rozwijać twórczą aktywność dziecka z wykorzystaniem różnych form ruchu (kształtowanie zdolności do improwizowania ruchu przy muzyce, wyrażanie poprzez ruch emocji); wykorzystuje wyobraźnię i intuicję w działaniach muzycznych z dzieckiem [K_U21]. U03 – Potrafi kształtować i rozwijać ekspresję muzyczną (z wykorzystaniem form ruchowych) w projektach i działaniach w grupie [K_U25]. W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - Potrafi pracować refleksyjnie i odpowiedzialnie projektować i realizować działania indywidualne oraz w zespole z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym) [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencjispołecznych określają, że student: Posiada wiedzę o: a) sposobach rozwijania zdolności i umiejętności muzycznych dziecka w zakresie ruchu; b) sposobach włączania edukacji muzycznej w system kształcenia zintegrowanego; Posiada umiejętności: - praktycznego realizowania różnych form umuzykalniania; - stosowania zdobytej wiedzy w ćwiczeniach z improwizacji ruchu. Posiada kompetencje do: - kierowania rozwojem ruchowym przy muzyce w grupach dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym; - kierowania rozwojem ruchowym przy muzyce w klasach I-III szkoły ogólnokształcącej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik | |
Prowadzący grup: | Anna Wójcik | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikamuzyki.ukw.edu.pl/jednostka/katedra_pedagogiki_muzyki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - Zna podstawowe terminy związane z dydaktyką rytmiki, rozumie znaczenie ruchu w procesie wielostronnego rozwoju dziecka, zna prawidłowości rozwoju ruchowego w świetle teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona [K_W02]; W02 - Zna wybrane koncepcje edukacji muzycznej i możliwości ich zastosowania w edukacji muzycznej dzieci w zakresie ruchu, rozumie znaczenie i rolę metodyki działań nauczyciela edukacji elementarnej w zakresie aktywności muzyczno ruchowej [K_W12]; W zakresie umiejętności student: U01 – Potrafi, w oparciu o poznane i sprawdzone metody i praktyki umuzykalniania, kształtować poczucie rytmu dziecka w wieku od 0-10 roku życia; rozwijać swobodny, płynny ruch z uwzględnieniem masy (waga), przestrzeni, przepływu i czasu [K_U07]; U02 - Potrafi rozwijać twórczą aktywność dziecka z wykorzystaniem różnych form ruchu (kształtowanie zdolności do improwizowania ruchu przy muzyce, wyrażanie poprzez ruch emocji); wykorzystuje wyobraźnię i intuicję w działaniach muzycznych z dzieckiem [K_U21]. U03 – Potrafi kształtować i rozwijać ekspresję muzyczną (z wykorzystaniem form ruchowych) w projektach i działaniach w grupie [K_U25]. W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - Potrafi pracować refleksyjnie i odpowiedzialnie projektować i realizować działania indywidualne oraz w zespole z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym) [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencjispołecznych określają, że student: Posiada wiedzę o: a) sposobach rozwijania zdolności i umiejętności muzycznych dziecka w zakresie ruchu; b) sposobach włączania edukacji muzycznej w system kształcenia zintegrowanego; Posiada umiejętności: - praktycznego realizowania różnych form umuzykalniania; - stosowania zdobytej wiedzy w ćwiczeniach z improwizacji ruchu. Posiada kompetencje do: - kierowania rozwojem ruchowym przy muzyce w grupach dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym; - kierowania rozwojem ruchowym przy muzyce w klasach I-III szkoły ogólnokształcącej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.