Procesy poznawcze (e)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Ps11PROP-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Procesy poznawcze (e) |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., psychologia [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ludmiła Zając-Lamparska | |
Prowadzący grup: | Ludmiła Zając-Lamparska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Zna i potrafi wyjaśnić pojęcia związane z procesami poznawczymi percepcji i uwagi, zna podstawowe psychologiczne teorie percepcji, w tym podejścia dół-góra, góra-dół oraz podejście integrujące, zna podstawowe teorie uwagi selektywnej i uwagi podzielnej (K_W06) W2: Zna i potrafi scharakteryzować podstawowe funkcje uwagi, zna i rozumie rozróżnienie między procesami automatycznymi i kontrolowanymi (K_W06) W3: Zna klasyfikację narządów zmysłów oraz ich funkcjonowanie, przede wszystkim narządu zmysłu wzroku (K_W02; K_W09) W4: Ma wiedzę na temat szlaków nerwowych oraz struktur mózgowych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji wzrokowych, zna i potrafi omówić zjawiska występujące w procesie spostrzegania oraz ich udział różnych obszarach funkcjonowania człowieka. Zna neuropsychologiczne podstawy uwagi (K_W02) W5: Zna metody stosowane do badania procesów poznawczych, w typ procesów percepcji i uwagi (K_W10) U1: Potrafi porównać znane teorie percepcji/teorie uwagi, krytycznie się do nich odnieść, wskazać na zakres ich stosowalności (K_U01) U2: Potrafi wykorzystać znane teorie percepcji i uwagi do interpretacji realnego zachowania człowieka oraz do samodzielnego formułowania pytań i hipotez badawczych (K_U01) U3: Potrafi wykorzystać znane teorie percepcji i uwagi do interpretacji realnego zachowania człowieka (K_U07) K1: Jest w stanie wyjaśnić znaczenie wiedzy dotyczącej percepcji i uwagi, w tym wyników badań empirycznych, dla funkcjonowania człowieka w życiu codziennym, dla istniejących teorii psychologicznych oraz dla innych dyscyplin naukowych oraz wskazać kierunki dalszych poszukiwań naukowych w tym obszarze (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin - wykład 45 godzin - praca własna; studiowanie literatury przedmiotu, przygotowania do egzaminu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.