Wprowadzenie do psychologii i historii myśli psychologicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Ps1WPHM-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do psychologii i historii myśli psychologicznej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, psychologia [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kosiol | |
Prowadzący grup: | Marta Kosiol, Oliwia McFarlane, Roman Ossowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka, wie jakie inne podejścia naukowe inspirowały pierwszych psychologów, jak również jest świadomy jakie jest miejsce psychologii wśród innych dziedzin wiedzy (K_W01) W02-student posiada wiedzę w obszarze biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka, jak również zna ustalenia neuropsychologów w tej tematyce (K_W02) W03-student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, sposobów diagnozowania, interwencji psychologicznej, jak również działań profilaktycznych (K_W05) U01-student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł wiedzy, w tym z internetu, umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę (K_U01) U02-student potrafi krytycznie analizować psychologiczne koncepcje człowieka z punktu widzenia filozofii oraz metodologii (K_U02) K01-student jest w stanie poddać ocenie krytycznej swoją wiedzę i umiejętności w odniesieniu do podstawowych zagadnień psychologicznych, zna swoje ograniczenia w tym zakresie, jak również jest przekonany o konieczności ustawicznego kształcenia i rozszerzania swoich kompetencji w dalszych latach studiów (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sygit-Kowalkowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Roman Ossowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka, wie jakie inne podejścia naukowe inspirowały pierwszych psychologów, jak również jest świadomy jakie jest miejsce psychologii wśród innych dziedzin wiedzy (K_W01) W02-student posiada wiedzę w obszarze biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka, jak również zna ustalenia neuropsychologów w tej tematyce (K_W02) W03-student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, sposobów diagnozowania, interwencji psychologicznej, jak również działań profilaktycznych (K_W05) U01-student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł wiedzy, w tym z internetu, umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę (K_U01) U02-student potrafi krytycznie analizować psychologiczne koncepcje człowieka z punktu widzenia filozofii oraz metodologii (K_U02) K01-student jest w stanie poddać ocenie krytycznej swoją wiedzę i umiejętności w odniesieniu do podstawowych zagadnień psychologicznych, zna swoje ograniczenia w tym zakresie, jak również jest przekonany o konieczności ustawicznego kształcenia i rozszerzania swoich kompetencji w dalszych latach studiów (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Roman Ossowski | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Roman Ossowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka, wie jakie inne podejścia naukowe inspirowały pierwszych psychologów, jak również jest świadomy jakie jest miejsce psychologii wśród innych dziedzin wiedzy (K_W01) W02-student posiada wiedzę w obszarze biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka, jak również zna ustalenia neuropsychologów w tej tematyce (K_W02) W03-student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, sposobów diagnozowania, interwencji psychologicznej, jak również działań profilaktycznych (K_W05) U01-student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł wiedzy, w tym z internetu, umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę (K_U01) U02-student potrafi krytycznie analizować psychologiczne koncepcje człowieka z punktu widzenia filozofii oraz metodologii (K_U02) K01-student jest w stanie poddać ocenie krytycznej swoją wiedzę i umiejętności w odniesieniu do podstawowych zagadnień psychologicznych, zna swoje ograniczenia w tym zakresie, jak również jest przekonany o konieczności ustawicznego kształcenia i rozszerzania swoich kompetencji w dalszych latach studiów (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
WYK
KON
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sygit-Kowalkowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Roman Ossowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka, wie jakie inne podejścia naukowe inspirowały pierwszych psychologów, jak również jest świadomy jakie jest miejsce psychologii wśród innych dziedzin wiedzy (K_W01) W02-student posiada wiedzę w obszarze biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka, jak również zna ustalenia neuropsychologów w tej tematyce (K_W02) W03-student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, sposobów diagnozowania, interwencji psychologicznej, jak również działań profilaktycznych (K_W05) U01-student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł wiedzy, w tym z internetu, umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę (K_U01) U02-student potrafi krytycznie analizować psychologiczne koncepcje człowieka z punktu widzenia filozofii oraz metodologii (K_U02) K01-student jest w stanie poddać ocenie krytycznej swoją wiedzę i umiejętności w odniesieniu do podstawowych zagadnień psychologicznych, zna swoje ograniczenia w tym zakresie, jak również jest przekonany o konieczności ustawicznego kształcenia i rozszerzania swoich kompetencji w dalszych latach studiów (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | 40 godzin pracy studenta podczas wykładu 10 godzin pracy podczas zajęć konwersatoryjnych 40 godzin pracy własnej nad przygotowaniem pracy pisemnej z wykładu 20 godzin pracy własnej z lekturą dla uczestnika wykładu 15 godzin pracy własnej z materiałami przekazanymi na konwersatoriach przez Prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mudło-Głagolska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Roman Ossowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka, wie jakie inne podejścia naukowe inspirowały pierwszych psychologów, jak również jest świadomy jakie jest miejsce psychologii wśród innych dziedzin wiedzy (K_W01) W02-student posiada wiedzę w obszarze biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka, jak również zna ustalenia neuropsychologów w tej tematyce (K_W02) W03-student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, sposobów diagnozowania, interwencji psychologicznej, jak również działań profilaktycznych (K_W05) U01-student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł wiedzy, w tym z internetu, umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę (K_U01) U02-student potrafi krytycznie analizować psychologiczne koncepcje człowieka z punktu widzenia filozofii oraz metodologii (K_U02) K01-student jest w stanie poddać ocenie krytycznej swoją wiedzę i umiejętności w odniesieniu do podstawowych zagadnień psychologicznych, zna swoje ograniczenia w tym zakresie, jak również jest przekonany o konieczności ustawicznego kształcenia i rozszerzania swoich kompetencji w dalszych latach studiów (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | 40 godzin pracy studenta podczas wykładu 10 godzin pracy podczas zajęć konwersatoryjnych 40 godzin pracy własnej nad przygotowaniem pracy pisemnej z wykładu 20 godzin pracy własnej z lekturą dla uczestnika wykładu 15 godzin pracy własnej z materiałami przekazanymi na konwersatoriach przez Prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
KON
N KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mudło-Głagolska | |
Prowadzący grup: | Mariya Kuzyan, Karolina Mudło-Głagolska, Roman Ossowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka, wie jakie inne podejścia naukowe inspirowały pierwszych psychologów, jak również jest świadomy jakie jest miejsce psychologii wśród innych dziedzin wiedzy (K_W01) W02-student posiada wiedzę w obszarze biologicznych podstaw funkcjonowania człowieka, jak również zna ustalenia neuropsychologów w tej tematyce (K_W02) W03-student ma wiedzę na temat zdrowia psychicznego i jego zaburzeń, sposobów diagnozowania, interwencji psychologicznej, jak również działań profilaktycznych (K_W05) U01-student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł wiedzy, w tym z internetu, umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę (K_U01) U02-student potrafi krytycznie analizować psychologiczne koncepcje człowieka z punktu widzenia filozofii oraz metodologii (K_U02) K01-student jest w stanie poddać ocenie krytycznej swoją wiedzę i umiejętności w odniesieniu do podstawowych zagadnień psychologicznych, zna swoje ograniczenia w tym zakresie, jak również jest przekonany o konieczności ustawicznego kształcenia i rozszerzania swoich kompetencji w dalszych latach studiów (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | 40 godzin pracy studenta podczas wykładu 10 godzin pracy podczas zajęć konwersatoryjnych 40 godzin pracy własnej nad przygotowaniem pracy pisemnej z wykładu 20 godzin pracy własnej z lekturą dla uczestnika wykładu 15 godzin pracy własnej z materiałami przekazanymi na konwersatoriach przez Prowadzącego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.