Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie rozwoju w procesie dydaktyczno-wychowawczym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ps-W50WRDW-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wspomaganie rozwoju w procesie dydaktyczno-wychowawczym
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 5 rok, 10 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03)

W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08)

W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05)

U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07)

U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01)

K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02)

K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03)


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03)

W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08)

W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05)

U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07)

U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01)

K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02)

K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03)


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03)

W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08)

W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05)

U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07)

U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01)

K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02)

K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03)


Bilans pracy studenta:

15g. - aktywny udział w laboratorium

110g. - praca własna studenta (analiza literatury, praca pisemna: program diagnozy i interwencji psychologicznej w wybranej sytuacji

problemowej - studium przypadku)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03)

W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08)

W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05)

U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07)

U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01)

K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02)

K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03)


Bilans pracy studenta:

15g. - aktywny udział w laboratorium

110g. - praca własna studenta (analiza literatury, praca pisemna: program diagnozy i interwencji psychologicznej w wybranej sytuacji

problemowej - studium przypadku)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03)

W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08)

W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05)

U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07)

U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01)

K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02)

K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03)


Bilans pracy studenta:

15g. - aktywny udział w laboratorium

110g. - praca własna studenta (analiza literatury, praca pisemna: program diagnozy i interwencji psychologicznej w wybranej sytuacji

problemowej - studium przypadku)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)