Wspomaganie rozwoju w procesie dydaktyczno-wychowawczym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-ps-W50WRDW-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspomaganie rozwoju w procesie dydaktyczno-wychowawczym |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
5 rok, 10 sem., psychologia [SJ] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03) W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08) W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05) U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07) U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01) K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02) K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03) W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08) W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05) U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07) U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01) K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02) K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03) W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08) W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05) U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07) U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01) K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02) K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03) |
|
Bilans pracy studenta: | 15g. - aktywny udział w laboratorium 110g. - praca własna studenta (analiza literatury, praca pisemna: program diagnozy i interwencji psychologicznej w wybranej sytuacji problemowej - studium przypadku) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03) W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08) W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05) U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07) U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01) K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02) K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03) |
|
Bilans pracy studenta: | 15g. - aktywny udział w laboratorium 110g. - praca własna studenta (analiza literatury, praca pisemna: program diagnozy i interwencji psychologicznej w wybranej sytuacji problemowej - studium przypadku) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz posiada podstawową wiedzę na temat procesów wspomagania rozwoju w ciągu życia (K_W03) W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat konieczności uwzględnienia różnic indywidualnych w planowaniu procesu wspomagania rozwoju (K_W08) W03 Student posiada wiedzę teoretyczną właściwą w sytuacji wychowawczej i edukacyjnej w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze praktyki wychowawczej i edukacyjnej (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej - problemów życiowych, w tym wychowawczych i edukacyjnych (K_U05) U02 Student potrafi rozpoznawać, opisywać i wyjaśniać wybrane zjawiska społeczne z obszaru psychologii wychowania i edukacyjnej oraz ocenić ich znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania jednostki, grup i instytucji społecznych, a także tworzyć programy wspomagania rozwoju (K_U07) U03 Student potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi, w szczególności z rodzicami i dziećmi oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (K_U10) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K01) K02 Student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K02) K03 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze wspomagania procesów edukacji i wychowania (K_K03) |
|
Bilans pracy studenta: | 15g. - aktywny udział w laboratorium 110g. - praca własna studenta (analiza literatury, praca pisemna: program diagnozy i interwencji psychologicznej w wybranej sytuacji problemowej - studium przypadku) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.