Bioróżnorodność i jej przemiany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-OS36BJP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Bioróżnorodność i jej przemiany |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
3 rok, 6 sem., ochrona środowiska [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WYK
WT ŚR LAB
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lucyna Twerd | |
Prowadzący grup: | Stanisław Seniczak, Anna Sobieraj-Betlińska, Cezary Toma, Lucyna Twerd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – definiuje i wyjaśnia pojęcie różnorodności oraz jej znaczenie w ochronie przyrody. K_W03 W02 – ogólnie charakteryzuje różnorodność biologiczną Polski na tle świata, w odniesieniu do trzech poziomów zróżnicowania. K_W03 W03 – omawia przemiany różnorodności w aspekcie geograficznym i historycznym. K_W05 U01 – potrafi samodzielnie zaplanować i przeprowadzić analizy aktywności biologicznej gleby. K_U04 U02 – ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne środowiska glebowego. K_U011 U03 – potrafi posługiwać się zaawansowanym sprzętem laboratoryjnym. K_U04 U04 – potrafi rozpoznawać podstawowe gatunki pszczół występujące w Polsce. K_U01 U05 – umie przygotować prezentację z wykorzystaniem specjalistycznej literatury i programów komputerowych. K_U06 U06 – interpretuje obserwacje i pomiary oraz na ich podstawie wyciąga poprawne wnioski. K_U07 U07 – potrafi korzystać z programów dotyczących bioróżnorodności oraz dokonywać analiz wyników. K_U09 K01 – jest wyczulony na zagrożenia środowiska glebowego oraz owadów zapylających. K_K01 K02 – dąży do stałego aktualizowania wiedzy z zakresu badań właściwości, degradacji i bioremediacji gleb oraz różnorodności gatunkowej pszczół. K_K03 K03 – sumiennie podchodzi do powierzonych zadań szanuje prace własną i innych. K_K06 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student ma podstawową wiedzę na temat systematyki, budowy i funkcjonowania organizmów żywych: -umiejętność posługiwania się instrukcją oraz korzystania z materiałów źródłowych podczas pracy na zajęciach, -zainteresowanie i chęć aktualizowania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
LAB
WYK
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Seniczak | |
Prowadzący grup: | Stanisław Seniczak, Cezary Toma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – rozumie relacje między przyrodą ożywioną i nieożywioną oraz między różnymi dyscyplinami nauk przyrodniczych – K_W03 W02 – ma szczególną wiedzę w zakresie wybranych zagadnień związanych z ochroną środowiska i przyrody – K_W10 U01 – poszukuje przyczyn zaistniałych zagrożeń ochrony środowiska przyrodniczego i wskazuje sposoby ich ograniczania lub neutralizowania – K_U06 U02 – ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne przyrody – K_U14 K01 – dąży do stałego aktualizowania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych – K_K01 K02 – jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenia przyrody – K_K08 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z botaniki i zoologii |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR WYK
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marcysiak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marcysiak, Małgorzata Mazur, Stanisław Seniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – definiuje i wyjaśnia pojęcie różnorodności oraz jego znaczenie w ochronie przyrody [K_W07] W02 – ogólnie charakteryzuje różnorodność biologiczną Polski na tle świata, w odniesieniu do trzech poziomów zróżnicowania [K_W13] W03 – omawia przemiany różnorodności w aspekcie geograficznym i historycznym [K_W07] U01 – ocenia bioróżnorodność wybranych układów przestrzennych [K_U03] K01 – jest wrażliwy na zagrożenia przyrody na analizowanych obszarach [K_K08] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student ma: - podstawową wiedzę na temat systematyki, budowy i funkcjonowania organizmów żywych: -umiejętność posługiwania się instrukcją oraz korzystania z materiałów źródłowych podczas pracy na zajęciach, -zainteresowanie i chęć aktualizowania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT LAB
ŚR CZ WYK
PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marcysiak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marcysiak, Małgorzata Mazur, Stanisław Seniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – definiuje i wyjaśnia pojęcie różnorodności oraz jego znaczenie w ochronie przyrody [K_W07] W02 – ogólnie charakteryzuje różnorodność biologiczną Polski na tle świata, w odniesieniu do trzech poziomów zróżnicowania [K_W13] W03 – omawia przemiany różnorodności w aspekcie geograficznym i historycznym [K_W07] U01 – ocenia bioróżnorodność wybranych układów przestrzennych [K_U03] K01 – jest wrażliwy na zagrożenia przyrody na analizowanych obszarach [K_K08] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student ma: - podstawową wiedzę na temat systematyki, budowy i funkcjonowania organizmów żywych: -umiejętność posługiwania się instrukcją oraz korzystania z materiałów źródłowych podczas pracy na zajęciach, -zainteresowanie i chęć aktualizowania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych. |
|
Bilans pracy studenta: | Wykłady 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w wykładach: 15 godz. (0,5 ECTS), - konsultacje: 3 godz. (0,1 ECTS), - przeprowadzenie kolokwium: 2 godz. (0,1 ECTS). 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: przygotowanie do kolokwium: 10 godz. (0,3 ECTS). Łączny nakład pracy studenta wynosi 30 godzin, co odpowiada 1 ECTS. Laboratoria 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w laboratoriach: 15 godz. (0,5 ECTS), - konsultacje: 3 godz. (0,1 ECTS), - przeprowadzenie kolokwium: 2 godz. (0,1 ECTS). 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: - przygotowanie do kolokwium: 10 godz. (0,3 ECTS). Łączny nakład pracy studenta wynosi 30 godzin, co odpowiada 1 ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marcysiak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marcysiak, Małgorzata Mazur, Stanisław Seniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Seniczak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Mazur, Stanisław Seniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – rozumie relacje między przyrodą ożywioną i nieożywioną oraz między różnymi dyscyplinami nauk przyrodniczych – K_W03 W02 – ma szczególną wiedzę w zakresie wybranych zagadnień związanych z ochroną środowiska i przyrody – K_W10 U01 – poszukuje przyczyn zaistniałych zagrożeń ochrony środowiska przyrodniczego i wskazuje sposoby ich ograniczania lub neutralizowania – K_U06 U02 – ocenia zasoby, zagrożenia i możliwości regeneracyjne przyrody – K_U14 K01 – dąży do stałego aktualizowania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych – K_K01 K02 – jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenia przyrody – K_K08 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | student ma podstawową wiedzę na temat systematyki, budowy i funkcjonowania organizmów żywych, umiejętność korzystania z materiałów źródłowych i chęć aktualizowania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych. |
|
Bilans pracy studenta: | Wykłady 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w wykładach: 15 godz. (0,5 ECTS), - konsultacje: 2 godz. (0,1 ECTS), - przeprowadzenie 2 kolokwiów: 2 godz. (0,1 ECTS). 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: przygotowanie do 2 kolokwiów: 11 godz. (0,3 ECTS). Laboratoria 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich: - udział w laboratoriach: 30 godz. (1 ECTS), - konsultacje: 2 godz. (0,1 ECTS), - przeprowadzenie 2 kolokwiów: 2 godz. (0,1 ECTS). 2. Nakład pracy związany z pracę indywidualną studenta: przygotowanie do 2 kolokwiów: 26 godz. (0,8 ECTS). Łączny nakład pracy studenta wynosi 90 godzin, co odpowiada 3 ECTS. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.