Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka matematyki szkoły podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-M23DMSP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka matematyki szkoły podstawowej
Jednostka: Kolegium III
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W01 rozumie cywilizacyjne znaczenie

matematyki i jej zastosowań

K_U01 potrafi w sposób zrozumiały, w

mowie i na piśmie, przedstawiać

poprawne rozumowania matematyczne,

formułować

twierdzenia i definicje

K_U36 potrafi mówić o zagadnieniach

matematycznych zrozumiałym,

potocznym językiem

K_U37 potrafi stosować metody

matematyczne w innych dziedzinach

wiedzy

K_K01 zna ograniczenia własnej wiedzy i

rozumie potrzebę dalszego kształcenia

K_K03 potrafi pracować zespołowo;

rozumie konieczność systematycznej

pracy nad wszelkimi projektami, które

mają

długofalowy charakter

K_K04 rozumie i docenia znaczenie

uczciwości intelektualnej w działaniach

własnych i innych osób; postępuje

etycznie

K_K05 rozumie potrzebę popularnego

przedstawiania laikom wybranych

osiągnięć matematyki wyższej

K_K06 potrafi samodzielnie wyszukiwać

informacje w literaturze, także w językach

obcych

W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela

W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki

U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać analizy

U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki

K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z

problemami matematycznymi, planuje zajęcia pozalekcyjne

K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W01 rozumie cywilizacyjne znaczenie

matematyki i jej zastosowań

K_U01 potrafi w sposób zrozumiały, w

mowie i na piśmie, przedstawiać

poprawne rozumowania matematyczne,

formułować

twierdzenia i definicje

K_U36 potrafi mówić o zagadnieniach

matematycznych zrozumiałym,

potocznym językiem

K_U37 potrafi stosować metody

matematyczne w innych dziedzinach

wiedzy

K_K01 zna ograniczenia własnej wiedzy i

rozumie potrzebę dalszego kształcenia

K_K03 potrafi pracować zespołowo;

rozumie konieczność systematycznej

pracy nad wszelkimi projektami, które

mają

długofalowy charakter

K_K04 rozumie i docenia znaczenie

uczciwości intelektualnej w działaniach

własnych i innych osób; postępuje

etycznie

K_K05 rozumie potrzebę popularnego

przedstawiania laikom wybranych

osiągnięć matematyki wyższej

K_K06 potrafi samodzielnie wyszukiwać

informacje w literaturze, także w językach

obcych

W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela

W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki

U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać analizy

U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki

K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z

problemami matematycznymi, planuje zajęcia pozalekcyjne

K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:


W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej K_W1, K_W4

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W11

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W11

W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji oraz edukacji włączającej K_W11

W5 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły podstawowej dostosowane do poziomu rozumowania ucznia K_W4

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U36

U3 potrafi zastosować narzędzia informatyczna na lekcji matematyki K_U37

U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K_U38


K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K4

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K_K4

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z

problemami matematycznymi K_K1

K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K1


Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (15h)+

lektura do wykładu (15h) = 90 h = 3 ECTS



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:


W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej K_W1, K_W4

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W11

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W11

W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji oraz edukacji włączającej K_W11

W5 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły podstawowej dostosowane do poziomu rozumowania ucznia K_W4

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U36

U3 potrafi zastosować narzędzia informatyczna na lekcji matematyki K_U37

U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K_U38


K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K4

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K_K4

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z

problemami matematycznymi K_K1

K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K1


Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (10h)+

lektura do wykładu (5h) = 75 h = 3 ECTS



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Mroczyńska
Prowadzący grup: Karolina Mroczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:


W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej K_W1, K_W4

W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W11

W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W11

W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji oraz edukacji włączającej K_W11

W5 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły podstawowej dostosowane do poziomu rozumowania ucznia K_W4

U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1

U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U36

U3 potrafi zastosować narzędzia informatyczna na lekcji matematyki K_U37

U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K_U38


K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K4

K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K_K4

K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z

problemami matematycznymi K_K1

K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K1




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki.

Bilans pracy studenta:

Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (10h)+

lektura do wykładu (5h) = 75 h = 3 ECTS


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)