Praktyka psychologiczno-pedagogiczna śródroczna szkoły podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-M23PPPŚSP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka psychologiczno-pedagogiczna śródroczna szkoły podstawowej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PR_SR
PT |
Typ zajęć: |
Praktyka śródroczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka śródroczna - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Halina Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W1 - poznaje w sposób uporządkowany wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji edukacyjnej jaką jest szkoła z wykorzystaniem wiedzy z zakresu studiów matematycznych a także zasady dobrej komunikacji interpersonalnej na wszystkich poziomach i zasady BHP, która jest niezbędną do kompleksowej analizy rzeczywistości szkolnej. (K_W10, K_W11, K_W12) UMIEJĘTNOŚCI: U1 - potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń zachodzących w środowisku szkolnym i pod okiem opiekuna praktyki nabywa umiejętności diagnozowania uczniów (zarówno zdolnych jak i o specjalnych potrzebach edukacyjnych)oraz z odmiennych kulturowo środowisk) w celu efektywnego projektowania działań pedagogicznych odpowiadających potrzebom poszczególnych jednostek czy grupy, doskonali kompetencje komunikacyjne oraz uczy się dialogowo rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie.(K_U35, K_U38) Bilans godzin pracy studenta: konwersatorium (30h)+ przygotowanie do zajęć (15h) + samodzielne studiowanie literatury(15h) = 60h = 2 ECTS |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student zna środowisko szkolne ze sowich doświadczeń, potrafi obserwować zjawiska zachodzące w życiu szkoły. |
|
Literatura: |
Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się, Poznań 1999 Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2007 Kupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000 Gordon G. Wychowanie bez porażek w szkole, Warszawa 1995 Niemierko B., Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa 1997 Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1998 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Prowadzący grup: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA: W1 - poznaje w sposób uporządkowany wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji edukacyjnej jaką jest szkoła z wykorzystaniem wiedzy z zakresu studiów matematycznych a także zasady dobrej komunikacji interpersonalnej na wszystkich poziomach i zasady BHP, która jest niezbędną do kompleksowej analizy rzeczywistości szkolnej. (K_W10, K_W11, K_W12) UMIEJĘTNOŚCI: U1 - potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń zachodzących w środowisku szkolnym i pod okiem opiekuna praktyki nabywa umiejętności diagnozowania uczniów (zarówno zdolnych jak i o specjalnych potrzebach edukacyjnych)oraz z odmiennych kulturowo środowisk) w celu efektywnego projektowania działań pedagogicznych odpowiadających potrzebom poszczególnych jednostek czy grupy, doskonali kompetencje komunikacyjne oraz uczy się dialogowo rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie.(K_U35, K_U38) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student zna środowisko szkolne ze sowich doświadczeń, potrafi obserwować zjawiska zachodzące w życiu szkoły. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 K + 20 praca własna studenta = 50 godzin pracy = 2 pkt. ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - analiza tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu - przygotowanie sprawozdań |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Prowadzący grup: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - poznaje w sposób uporządkowany wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji edukacyjnej jaką jest szkoła z wykorzystaniem wiedzy z zakresu studiów matematycznych a także zasady dobrej komunikacji interpersonalnej na wszystkich poziomach i zasady BHP, która jest niezbędną do kompleksowej analizy rzeczywistości szkolnej. (K_W10, K_W11, K_W12). U1 - potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń zachodzących w środowisku szkolnym i pod okiem opiekuna praktyki nabywa umiejętności diagnozowania uczniów (zarówno zdolnych jak i o specjalnych potrzebach edukacyjnych)oraz z odmiennych kulturowo środowisk) w celu efektywnego projektowania działań pedagogicznych odpowiadających potrzebom poszczególnych jednostek czy grupy, doskonali kompetencje komunikacyjne oraz uczy się dialogowo rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie.(K_U35, K_U38). K1 – jest odpowiednio przygotowany się do przyszłej pracy nauczyciela matematyki i wychowawcy poprzez gromadzenie pierwszych doświadczeń zdobytych podczas praktyki oraz świadomie dokonuje analizy własnych działań ze wskazaniem obszarów wymagających pewnych modyfikacji, charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią i otwartością w relacjach międzyludzkich.(K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student zna środowisko szkolne ze sowich doświadczeń, potrafi obserwować zjawiska zachodzące w życiu szkoły. |
|
Bilans pracy studenta: | 2 pkt. ECTS = 50 godzin pracy studenta; w tym: 30 godzin konwersatoriów + 2 godziny konsultacji z wykładowcą + 18 godzin pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć, - analiza tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu, - przygotowanie sprawozdań. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.