Heurystyczne metody rozwiązywania zadań matematycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-M36HRZM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Heurystyczne metody rozwiązywania zadań matematycznych |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
3 rok, 6 sem., matematyka, blok II [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska, Filip Wójcicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Zna przykłady zadań metodologicznych służących rozwijaniu aktywności matematycznych, tj. argumentowanie, uogólnianie, specyfikacja, odkrywanie analogii. (K_W2) W2 Zna typy zadań matematycznych występujące na egzaminie ósmoklasisty wraz z kryteriami doboru zadań i sposobem oceniania ich rozwiązań. (K_W3, K_U25) W3 Zna heurystyczne metody rozwiązywania zadań matematycznych. (K_W2) U1 Potrafi układać i poprawnie redagować zadania matematyczne. (K_U1) U2 Potrafi rozwiązywać zadania z egzaminów zewnętrznych. Wykazuje aktywną postawę podczas rozwiązywania zadań problemowych, także z matematycznych konkursów. (K_U25, K_U19) U3 Potrafi analizować rozwiązania zadań matematycznych pod kątem ich redakcji a także znajdowania błędów w rozumowaniach. (K_2) U4 Potrafi przeprowadzić prawidłowo dowód matematyczny. (K_U1) K1 Umiejętność rozpoznawania braków własnej wiedzy i potrzeby jej uzupełniania (K_K1, K_K2) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | dydaktyka matematyki szkoły podstawowej, wstęp do matematyki |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h) + konwersatorium (15h) + konsultacje (40h) + przygotowanie do zajęć, w tym zadania domowe (30h) +literatura (25h)= 125 h = 5 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Zna przykłady zadań metodologicznych służących rozwijaniu aktywności matematycznych, tj. argumentowanie, uogólnianie, specyfikacja, odkrywanie analogii. (K_W2) W2 Zna typy zadań matematycznych występujące na egzaminie ósmoklasisty wraz z kryteriami doboru zadań i sposobem oceniania ich rozwiązań. (K_W3, K_U25) W3 Zna heurystyczne metody rozwiązywania zadań matematycznych. (K_W2) U1 Potrafi układać i poprawnie redagować zadania matematyczne. (K_U1) U2 Potrafi rozwiązywać zadania z egzaminów zewnętrznych. Wykazuje aktywną postawę podczas rozwiązywania zadań problemowych, także z matematycznych konkursów. (K_U25, K_U19) U3 Potrafi analizować rozwiązania zadań matematycznych pod kątem ich redakcji a także znajdowania błędów w rozumowaniach. (K_2) U4 Potrafi przeprowadzić prawidłowo dowód matematyczny. (K_U1) K1 Umiejętność rozpoznawania braków własnej wiedzy i potrzeby jej uzupełniania (K_K1, K_K2) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | dydaktyka matematyki szkoły podstawowej, wstęp do matematyki |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h) + konwersatorium (15h) + konsultacje (40h) + przygotowanie do zajęć, w tym zadania domowe (30h) +literatura (25h)= 125 h = 5 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska, Halina Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 Zna przykłady zadań metodologicznych służących rozwijaniu aktywności matematycznych, tj. argumentowanie, uogólnianie, specyfikacja, odkrywanie analogii. (K_W2) W2 Zna typy zadań matematycznych występujące na egzaminie ósmoklasisty wraz z kryteriami doboru zadań i sposobem oceniania ich rozwiązań. (K_W3, K_U25) W3 Zna heurystyczne metody rozwiązywania zadań matematycznych. (K_W2) U1 Potrafi układać i poprawnie redagować zadania matematyczne. (K_U1) U2 Potrafi rozwiązywać zadania z egzaminów zewnętrznych. Wykazuje aktywną postawę podczas rozwiązywania zadań problemowych, także z matematycznych konkursów. (K_U25, K_U19) U3 Potrafi analizować rozwiązania zadań matematycznych pod kątem ich redakcji a także znajdowania błędów w rozumowaniach. (K_2) U4 Potrafi przeprowadzić prawidłowo dowód matematyczny. (K_U1) K1 Umiejętność rozpoznawania braków własnej wiedzy i potrzeby jej uzupełniania (K_K1, K_K2) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | dydaktyka matematyki szkoły podstawowej, wstęp do matematyki |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h) + konwersatorium (15h) + konsultacje (40h) + przygotowanie do zajęć, w tym zadania domowe (30h) +literatura (25h)= 125 h = 5 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.