Podstawy rozwoju lokalnego i regionalnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-G12PRLiR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy rozwoju lokalnego i regionalnego |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., geografia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe pojęcia dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego oraz tworzenia strategi i planów rozwoju o rożnym zasięgu [K_W01] W02 Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu planowania, zarządzania, realizowania, finansowania, monitorowania i oceny rozwoju o zasięgu lokalnym i regionalnym [K_W02] W03 Student wymienia kierunki, determinanty i efekty rozwoju poszczególnych miejscowości oraz regionów Polski [K_W05, K_W07] U01 Student potrafi opracować diagnozę kierunków rozwoju miejscowości i regionu na podstawie danych z rożnych źródeł i przy pomocy różnych metod badawczych [K_U03] U02 Student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia w terenie badań dotyczących zdiagnozowania problemów i potrzeb istotnych dla rozwoju lokalnego i regionalnego [K_U09] U03 Student potrafi zaprezentować opracowana diagnozę i analizę kierunkową miejscowości i regionu, w którym mieszka, uzasadniając ją własnymi argumentami i opiniami [K_U06, K_U07] U04 Student potrafi ocenić efekty działań rozwojowych zaplanowanych i zrealizowanych w miejscowościach lokalnych i regionach [K_U12 ,K_U17, K_U18] K01 Student dostrzega i rozstrzyga problemy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04] K02 Student dostrzega konieczność posiadania szerokiej wiedzy i umiejętności oraz systematyczności i zespołowej pracy w zakresie rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza z zakresu geografii społeczno-gospodarczej i planowania przestrzennego |
|
Bilans pracy studenta: | Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą - 40 godz., w tym: - udział w wykładach - 30 godz. - konsultacje z nauczycielem akademickim: - związane tematycznie z wykładami - 10 godz. (dostęp: w Instytucie Geografii w środę - w godz. 9:00-11:00 stacjonarnie lub konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams); Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym - 25 godz., w tym: - przegląd literatury przedmiotu - 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. Łącznie: 50 godz. (2 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Jezierska-Thöle | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty przedmiotowe [P]: WIEDZA P_W01 Student zna podstawowe pojęcia dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego oraz tworzenia strategii i planów rozwoju o rożnym zasięgu [K_W01] P_W02 Student nabywa podstawową wiedzę z zakresu planowania, zarządzania, realizowania, finansowania, monitorowania i oceny rozwoju o zasięgu lokalnym i regionalnym [K_W02] P_W03 Student wymienia kierunki, determinanty i efekty rozwoju poszczególnych miejscowości oraz regionów Polski [K_W05, K_W07] UMIEJĘTNOŚCI P_U01 Student potrafi opracować diagnozę kierunków rozwoju miejscowości i regionu na podstawie danych z rożnych źródeł i przy pomocy różnych metod badawczych [K_U03] P_U02 Student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia w terenie badań dotyczących zdiagnozowania problemów i potrzeb istotnych dla rozwoju lokalnego i regionalnego [K_U09] P_U03 Student potrafi zaprezentować opracowana diagnozę i analizę kierunkową miejscowości i regionu, w którym mieszka, uzasadniając ją własnymi argumentami i opiniami [K_U06, K_U07] P_U04 Student potrafi ocenić efekty działań rozwojowych zaplanowanych i zrealizowanych w miejscowościach lokalnych i regionach [K_U12 ,K_U17, K_U18] KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01 Student dostrzega i rozstrzyga problemy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04] P_K02 Student dostrzega konieczność posiadania szerokiej wiedzy i umiejętności oraz systematyczności i zespołowej pracy w zakresie rozwoju lokalnego i regionalnego [K_K04] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa wiedza z zakresu geografii społeczno-gospodarczej i planowania przestrzennego oraz kartografii i statystyki. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans z uwzględnieniem godzin w kontakcie bezpośrednim [KB] oraz pracy własnej studenta [PW]. ECTS: 2 (1 ECTS odpowiada 25 godz.). Wymiar przedmiotu: 50 godzin. [KB] Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) – 40 godz., w tym: Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą - 40 godz., w tym: - udział w wykładach - 30 godz. - konsultacje z nauczycielem akademickim: - związane tematycznie z wykładami - 10 godz. (dostęp: na WNG we wtorek - w godz. 8:30-9:30 stacjonarnie lub konsultacje zdalne na platformie Microsoft Teams; [PW] Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym - 10 godz., w tym: - przegląd literatury przedmiotu - 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. Łącznie: 50 godz. (2 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.