Polityka i planowanie innowacyjnego rozwoju dróg wodnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-RDW24PiPIRDW-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Polityka i planowanie innowacyjnego rozwoju dróg wodnych |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Rabant | |
Prowadzący grup: | Mateusz Mazurkiewicz, Hubert Rabant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: student zna podstawowe kategorie pojęciowe dotyczące polityki i planowania rozwoju, innowacji w zakresie dróg wodnych w Polsce i innych państwach [K_W01] W02: student zna i rozumie prawa regulujące prowadzenie polityki i planowania rozwoju, innowacji dotyczącej dróg wodnych przez państwo i samorząd w Polsce oraz w innych krajach, a także kompetencje instytucji realizujących zadania w zakresie polityki i planowania rozwoju, innowacji dróg wodnych [K_W05] W03: student ma wiedzę z zakresu programów i planów operacyjnych obejmujących drogi wodne, źródeł finansowania ujętych w nich zadań oraz efektów ich realizacji dla państwa, samorządu i społeczeństwa, a także procedur wdrażania, monitorowania, ewaluacji i kontroli strategii oraz planów rozwoju, innowacji dróg wodnych [K_ W08, K_W09, K_W10] U01: student potrafi przeprowadzić diagnozę geograficzną, polityczną, społeczną i gospodarczą danego obszaru oraz identyfikację potrzeb rozwoju i innowacji dróg wodnych w drodze analizy uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych na podstawie analizy strategicznej [K_U01, K_U07] U02: student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia konsultacji społecznych metodą ankietową w zakresie przeprowadzanej diagnozy i przygotowywanych dokumentów strategicznych dotyczących planowania rozwoju, innowacji dróg wodnych o różnym zasięgu terytorialnym [K_U12] U03: student potrafi zaproponować koncepcje i założenia do wybranej strategii i planu rozwoju stosując się do obowiązujących wytycznych [K_U15] U04: student potrafi ocenić wpływ zaprojektowanej strategii i planu rozwoju na gospodarkę i społeczeństwo w rożnym zasięgu przestrzennym [K_U18] K01: student ma świadomość posiadanego przez siebie poziomu wiedzy, umiejętności, konieczności ich ciągłego aktualizowania i poszerzania ze względu na wagę działań strategicznych dla rozwoju na obszarze o różnym zasięgu, które mają długofalowy charakter, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy [K_K01, K_K04] K02: student dostrzega dylematy dotyczące dróg wodnych oraz znaczenie polityki i planowania rozwoju, innowacji dróg wodnych o różnym zasięgu terytorialnym i czasowym dla zaspokajania potrzeb społecznych, ekonomicznych, politycznych [K_ K06, K_ K08] |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Rabant | |
Prowadzący grup: | Hubert Rabant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: student zna podstawowe kategorie pojęciowe dotyczące polityki i planowania rozwoju, innowacji w zakresie dróg wodnych w Polsce i innych państwach [K_W01] W02: student zna i rozumie prawa regulujące prowadzenie polityki i planowania rozwoju, innowacji dotyczącej dróg wodnych przez państwo i samorząd w Polsce oraz w innych krajach, a także kompetencje instytucji realizujących zadania w zakresie polityki i planowania rozwoju, innowacji dróg wodnych [K_W05] W03: student ma wiedzę z zakresu programów i planów operacyjnych obejmujących drogi wodne, źródeł finansowania ujętych w nich zadań oraz efektów ich realizacji dla państwa, samorządu i społeczeństwa, a także procedur wdrażania, monitorowania, ewaluacji i kontroli strategii oraz planów rozwoju, innowacji dróg wodnych [K_ W08, K_W09, K_W10] U01: student potrafi przeprowadzić diagnozę geograficzną, polityczną, społeczną i gospodarczą danego obszaru oraz identyfikację potrzeb rozwoju i innowacji dróg wodnych w drodze analizy uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych na podstawie analizy strategicznej [K_U01, K_U07] U02: student potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz inne niezbędne dokumenty do przeprowadzenia konsultacji społecznych metodą ankietową w zakresie przeprowadzanej diagnozy i przygotowywanych dokumentów strategicznych dotyczących planowania rozwoju, innowacji dróg wodnych o różnym zasięgu terytorialnym [K_U12] U03: student potrafi zaproponować koncepcje i założenia do wybranej strategii i planu rozwoju stosując się do obowiązujących wytycznych [K_U15] U04: student potrafi ocenić wpływ zaprojektowanej strategii i planu rozwoju na gospodarkę i społeczeństwo w rożnym zasięgu przestrzennym [K_U18] K01: student ma świadomość posiadanego przez siebie poziomu wiedzy, umiejętności, konieczności ich ciągłego aktualizowania i poszerzania ze względu na wagę działań strategicznych dla rozwoju na obszarze o różnym zasięgu, które mają długofalowy charakter, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy [K_K01, K_K04] K02: student dostrzega dylematy dotyczące dróg wodnych oraz znaczenie polityki i planowania rozwoju, innowacji dróg wodnych o różnym zasięgu terytorialnym i czasowym dla zaspokajania potrzeb społecznych, ekonomicznych, politycznych [K_ K06, K_ K08] |
|
Bilans pracy studenta: | Wymiar przedmiotu w semestrze (zimowym): 30 godzin wykładu 30 godzin ćwiczeń ECTS: 5 Nakład pracy studenta - 125 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.). 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą - 36 godz. w tym: - 30 godz. wykładu; - 5 godz. konsultacje stacjonarne lub zdalne (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 1 godzina na przeprowadzenie zaliczenia przedmiotu 2. Praca własna studenta bez kontaktu bezpośredniego z wykładowcą - 27 godz. w tym: - 20 godz. – studium literatury przedmiotu; - 7 godz. – przygotowanie do zaliczenia przedmiotu Ćwiczenia: 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą - 35 godz. w tym: - 30 godz. ćwiczeń; - 4 godz. konsultacje stacjonarne lub zdalne (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 1 godzina na przeprowadzenie zaliczenia przedmiotu. 2. Praca własna studenta bez kontaktu bezpośredniego z wykładowcą - 27 godz. w tym: - 7 godz. – studium literatury przedmiotu; - 20 godz. – przygotowanie prac zaliczeniowych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.