Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu w turystyce i rekreacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-TR35PMTR-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu w turystyce i rekreacji
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 3 rok, 5 sem., turystyka i rekreacja, blok II [SP]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dłużewska
Prowadzący grup: Anna Dłużewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy w zakresie marketingu turystycznego różnego typu produktów turystycznych (miejsca, regionu obiektu itd.). Dotyczy to zarówno umiejętności wyboru i stosowania różnych narzędzi marketingowych, co wiedzy z zakresu procesów społecznych i gospodarczych warunkujących marketing.


Efekty kształcenia w zakresie:

WIEDZY

W01 , W02, W06

UMIEJĘTNOŚCI

U_01, U_0

KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH

K_01, K_02, K_07


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

"Podstawy turystyki" - wykład i ćwiczenia realizowane w trakcie I roku studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dłużewska
Prowadzący grup: Anna Dłużewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy w zakresie marketingu turystycznego różnego typu produktów turystycznych (miejsca, regionu obiektu itd.). Dotyczy to zarówno umiejętności wyboru i stosowania różnych narzędzi marketingowych, co wiedzy z zakresu procesów społecznych i gospodarczych warunkujących marketing.


Efekty kształcenia w zakresie:

WIEDZY

W01 , W02, W06

UMIEJĘTNOŚCI

U_01, U_0

KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH

K_01, K_02, K_07


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

"Podstawy turystyki" - wykład i ćwiczenia realizowane w trakcie I roku studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dłużewska
Prowadzący grup: Anna Dłużewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy w zakresie marketingu turystycznego różnego typu produktów turystycznych (miejsca, regionu obiektu itd.). Dotyczy to zarówno umiejętności wyboru i stosowania różnych narzędzi marketingowych, co wiedzy z zakresu procesów społecznych i gospodarczych warunkujących marketing.


Efekty kształcenia w zakresie:

WIEDZY


W01 - zna podstawowe pojęcia i terminy właściwe dla marketingu turystycznego (KW04, KW09)

W02 - posiada ogólną wiedzę o człowieku jako jednostce społecznej (potrzeby, motywacje, interakcje ze środowiskiem społecznym) (KW04)

W03- posiada szczegółową wiedzę na temat funkcji i dysfunkcji turystyki, konieczną w marketingu turystyki zrównoważonej (KW09)

W04- posiada wiedzę w zakresie mechanizmów marketingu turystycznego (KW04, 09)

W05 - posiada wiedzę w zakresie nośników marketingu turystycznego (KW04)


UMIEJĘTNOŚCI

U_01, wykorzystuje dostępne źródła informacji, rozumie literaturę z zakresu marketingu w języku polskim i językach obcych (KU-02, KU-08)

U_02 - samodzielnie lub zespołowo analizuje, interpretuje i prezentuje współczesne procesy społeczne, gospodarcze, kulturowe, polityczne mające wpływ na specyfikę rynku turystycznego - ksztaltowanie produktu i targetowanie (KU-01, KU-02)

U-03 - potrafi tworzyć produkt turystyczny dostosowany do potrzeb różnych grup klientów (KU-02)

U_04 - Potrafi przeprowadzić kampanię marketingową produktów turystucznych (KU-03)



KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH


K_02 - działa w sposób przedsiębiorczy (KK-01)

K_02 - potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role w opracowaniu kampani marketingowej wybranych produktów (KK-02)

K_04 - widzi potrzebę tworzenia coraz to nowych produktów turystycznych odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata / człowieka (KK-01)




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

"Podstawy turystyki" - wykład i ćwiczenia realizowane w trakcie I roku studiów

Bilans pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (50 godz.), w tym:

- udział w wykładach i ćwiczeniach – 30 godz.

- konsultacje projektowe z nauczycielem akademickim- 20 godz.


Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (50 godz.):

- przegląd literatury przedmiotu- 10 godz.

- prace projektowe - 20 godz.

- opracowanie strategii marketingowej - 10 godz.

- przygotowanie do zaliczenia – 10 godz.





Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kozłowska-Adamczak
Prowadzący grup: Monika Kozłowska-Adamczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 – student posiada podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji dzięki czemu definiuje pojęcia, terminy i zagadnienia oraz posługuje się fachową terminologią dot. rynku turystycznego, w tym marketingu turystycznego występujące w literaturze przedmiotu (K_W01).


W_02 – student ma wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania branży turystycznej, w tym posiada podstawową wiedzę w zakresie zachowań klientów na rynku turystycznym oraz podstawowych instrumentów i mechanizmów marketingu w turystyce i rekreacji (K_W05, K_W09).


W_03 – student zachowuje się na zajęciach z uwzględnieniem podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii, zwłaszcza podczas wyjść i wyjazdów terenowych (K_W07).


U_01 – student samodzielnie wykorzystuje i stosuje podstawowe narzędzia i metody badań dot. segmentacji rynku turystycznego, w tym wykazuje się umiejętnościami posługiwania się najprostszymi instrumentami marketingowymi do budowania produktu turystycznego (U01).


U_02 – student wykazuje umiejętność stosowania różnorodnych strategii wyszukiwania i przeglądania informacji (w tym też w Internecie) celem poszerzania swojej wiedzy dot. funkcjonowania rynku turystycznego i działań marketingowych; student potrafi samodzielnie (lub w grupie) opracować projekt dotyczący zaprojektowania kampanii marketingowej wybranych produktów turystycznych (K_U02, K_U03).


K_K01 – student potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role w opracowaniu kampanii marketingowej wybranych produktów turystycznych i rekreacyjnych na poziomie regionalnym i lokalnym (K_K02, K_K04)


K_02 – student postępuje etycznie i odpowiedzialnie, co pozwala mu na dostrzeganie i rozwiązywanie dylematów dot. zagadnień związanych marketingiem usług turystycznych i rekreacyjnych na współczesnym rynku (K_K03).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zasadnicza wiedza z zakresu podstaw turystyki i rekreacji, podstaw ekonomii oraz metod badań rynku turystycznego.

Bilans pracy studenta:

Wymiar przedmiotu: 15 godz. wykładu oraz 15 godz. ćwiczeń.


Łączna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 4 pkt. ECTS (gdzie w przeliczeniu 1 pkt. ECTS = 25 godz. nakładu pracy studenta)



Ogólny nakład pracy studenta na przedmiocie to 100 godz., w tym:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

a) godziny kontaktowe z wykładowcą – KB (suma 50 godz.):

- udział w wykładach: 15 godz.

- udział w ćwiczeniach: 15 godz.

- przeprowadzenie egzaminu z wykładu: 2 godz.

- wyjście terenowe i spotkanie z praktykami: 6 godz.

- konsultacje stacjonarne/ konsultacje on-line/ konsultacje e-mail (60% z wykładu, 40% z ćwiczeń): 12 godz.


b) samodzielna praca studenta – PW (suma 50 godz.):

- samodzielne studiowanie literatury i innych źródeł (60% z wykładu, 40% z ćwiczeń): 20 godz.

- przygotowanie się do egzaminu z wykładu: 13 godz.

- merytoryczne przygotowanie się i wykonanie ćwiczeń cząstkowych: 8 godz.

- merytoryczne przygotowanie się do zespołowego projektu zaliczeniowego z ćwiczeń: 7 godz.

- samodzielna praca w terenie: 2 godz.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kozłowska-Adamczak
Prowadzący grup: Monika Kozłowska-Adamczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 – student posiada podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji dzięki czemu definiuje pojęcia, terminy i zagadnienia oraz posługuje się fachową terminologią dot. rynku turystycznego, w tym marketingu turystycznego występujące w literaturze przedmiotu (K_W01).


W_02 – student ma wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania branży turystycznej, w tym posiada podstawową wiedzę w zakresie zachowań klientów na rynku turystycznym oraz podstawowych instrumentów i mechanizmów marketingu w turystyce i rekreacji (K_W05, K_W09).


W_03 – student zachowuje się na zajęciach z uwzględnieniem podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii, zwłaszcza podczas wyjść i wyjazdów terenowych (K_W07).


U_01 – student samodzielnie wykorzystuje i stosuje podstawowe narzędzia i metody badań dot. segmentacji rynku turystycznego, w tym wykazuje się umiejętnościami posługiwania się najprostszymi instrumentami marketingowymi do budowania produktu turystycznego (U01).


U_02 – student wykazuje umiejętność stosowania różnorodnych strategii wyszukiwania i przeglądania informacji (w tym też w Internecie) celem poszerzania swojej wiedzy dot. funkcjonowania rynku turystycznego i działań marketingowych; student potrafi samodzielnie (lub w grupie) opracować projekt dotyczący zaprojektowania kampanii marketingowej wybranych produktów turystycznych (K_U02, K_U03).


K_K01 – student potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role w opracowaniu kampanii marketingowej wybranych produktów turystycznych i rekreacyjnych na poziomie regionalnym i lokalnym (K_K02, K_K04)


K_02 – student postępuje etycznie i odpowiedzialnie, co pozwala mu na dostrzeganie i rozwiązywanie dylematów dot. zagadnień związanych marketingiem usług turystycznych i rekreacyjnych na współczesnym rynku (K_K03).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawowa wiedza z zakresu podstaw turystyki i rekreacji, podstaw ekonomii oraz metod badań rynku turystycznego.

Bilans pracy studenta:

Wymiar przedmiotu: 15 godz. wykładu oraz 15 godz. ćwiczeń.


Łączna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 4 pkt. ECTS (gdzie w przeliczeniu 1 pkt. ECTS = 25 godz. nakładu pracy studenta)



Ogólny nakład pracy studenta na przedmiocie to 100 godz., w tym:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

a) godziny kontaktowe z wykładowcą – KB (suma 50 godz.):

- udział w wykładach: 15 godz.

- udział w ćwiczeniach: 15 godz.

- przeprowadzenie egzaminu z wykładu: 2 godz.

- wyjście terenowe i spotkanie z praktykami: 6 godz.

- konsultacje stacjonarne/ konsultacje on-line/ konsultacje e-mail (60% z wykładu, 40% z ćwiczeń): 12 godz.


b) samodzielna praca studenta – PW (suma 50 godz.):

- samodzielne studiowanie literatury i innych źródeł (60% z wykładu, 40% z ćwiczeń): 20 godz.

- przygotowanie się do egzaminu z wykładu: 13 godz.

- merytoryczne przygotowanie się i wykonanie ćwiczeń cząstkowych: 8 godz.

- merytoryczne przygotowanie się do zespołowego projektu zaliczeniowego z ćwiczeń: 7 godz.

- samodzielna praca w terenie: 2 godz.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)