Teoria treningu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF23TT-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria treningu |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., wychowanie fizyczne, moduł zarządzanie w sporcie i rekreacji [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
4.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 posiada poszerzoną wiedzę teoretyczną i praktyczną stosowaną w sporcie; rozumie stosowanie wyników badań naukowych w praktyce treningowej; zna specjalistyczną terminologię używaną w sporcie (K_W06) W02 zna zasady procesu treningowego w tym metod nauczania i zasad bezpieczeństwa; posiada podstawową wiedzę odnoszącą się do technologii treningu sportowego w dyscyplinach indywidualnych i zespołowych; zna zasady praktyki opartej na dowodach wpływających na jakość aktywności sportowej (K_W08) W03 zna uzasadnienie jakości aktywności ruchowej i jej wpływu na poziom doskonalenia umiejętności ruchowych w wychowaniu fizycznym, sporcie i rekreacji fizycznej opartej na dowodach, jednocześnie zna podstawy wobec kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prozdrowotnych i prospołecznych (K_W09) UMIEJĘTNOŚCI U01 potrafi skonstruować plany i programy treningowe; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne; odpowiednio dokonuje doboru zadań zgodnie z zasadą indywidualizacji i optymalizacji (K_U02) U02 potrafi organizować i realizować zawody i imprezy sportowe i rekreacyjne w obrębie różnych dyscyplin sportowych dostosowując treści do rozwoju biologicznego ćwiczących (K_U11) KOMPETENCJE K01 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) K02 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach kultury fizycznej a także do ich współtworzenia (K_K05) K03 posiada odpowiednie kompetencje, niezbędne w wykonywaniu zawodu nauczyciela wychowania fizycznego i instruktora rekreacji ruchowej (animatora, propagatora i organizatora); jest przygotowany do realizacji określonych zadań w ramach procesu dydaktycznego wobec potrzeb osób zdrowych i z dysfunkcjami (K_K07) K04 kontroluje i diagnozuje efekty potreningowe; potrafi rozwiązywać problemy związane z realizowanymi zadaniami i ich efektami; poszukuje i wdraża optymalne rozwiązania; jest przygotowany do podejmowania wyzwań zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu treningowego w systemie szkolenia sportowego, - antropomotoryka – uwarunkowania zmian adaptacyjnych organizmu w obrębie przygotowania motorycznego i funkcjonalnego w sporcie, - psychologia aktywności ruchowej - czynniki kontroli oraz modelowania zjawisk i procesów psychologicznych zachodzących w sporcie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 posiada poszerzoną wiedzę teoretyczną i praktyczną stosowaną w sporcie; rozumie stosowanie wyników badań naukowych w praktyce treningowej; zna specjalistyczną terminologię używaną w sporcie (K_W06) W02 zna zasady procesu treningowego w tym metod nauczania i zasad bezpieczeństwa; posiada podstawową wiedzę odnoszącą się do technologii treningu sportowego w dyscyplinach indywidualnych i zespołowych; zna zasady praktyki opartej na dowodach wpływających na jakość aktywności sportowej (K_W08) W03 zna uzasadnienie jakości aktywności ruchowej i jej wpływu na poziom doskonalenia umiejętności ruchowych w wychowaniu fizycznym, sporcie i rekreacji fizycznej opartej na dowodach, jednocześnie zna podstawy wobec kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prozdrowotnych i prospołecznych (K_W09) UMIEJĘTNOŚCI U01 potrafi skonstruować plany i programy treningowe; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne; odpowiednio dokonuje doboru zadań zgodnie z zasadą indywidualizacji i optymalizacji (K_U02) U02 potrafi organizować i realizować zawody i imprezy sportowe i rekreacyjne w obrębie różnych dyscyplin sportowych dostosowując treści do rozwoju biologicznego ćwiczących (K_U11) KOMPETENCJE K01 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) K02 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach kultury fizycznej a także do ich współtworzenia (K_K05) K03 posiada odpowiednie kompetencje, niezbędne w wykonywaniu zawodu nauczyciela wychowania fizycznego i instruktora rekreacji ruchowej (animatora, propagatora i organizatora); jest przygotowany do realizacji określonych zadań w ramach procesu dydaktycznego wobec potrzeb osób zdrowych i z dysfunkcjami (K_K07) K04 kontroluje i diagnozuje efekty potreningowe; potrafi rozwiązywać problemy związane z realizowanymi zadaniami i ich efektami; poszukuje i wdraża optymalne rozwiązania; jest przygotowany do podejmowania wyzwań zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu treningowego w systemie szkolenia sportowego, - antropomotoryka – uwarunkowania zmian adaptacyjnych organizmu w obrębie przygotowania motorycznego i funkcjonalnego w sporcie, - psychologia aktywności ruchowej - czynniki kontroli oraz modelowania zjawisk i procesów psychologicznych zachodzących w sporcie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 posiada poszerzoną wiedzę teoretyczną i praktyczną stosowaną w sporcie; rozumie stosowanie wyników badań naukowych w praktyce treningowej; zna specjalistyczną terminologię używaną w sporcie (K_W06) W02 zna zasady procesu treningowego w tym metod nauczania i zasad bezpieczeństwa; posiada podstawową wiedzę odnoszącą się do technologii treningu sportowego w dyscyplinach indywidualnych i zespołowych; zna zasady praktyki opartej na dowodach wpływających na jakość aktywności sportowej (K_W08) W03 zna uzasadnienie jakości aktywności ruchowej i jej wpływu na poziom doskonalenia umiejętności ruchowych w wychowaniu fizycznym, sporcie i rekreacji fizycznej opartej na dowodach, jednocześnie zna podstawy wobec kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prozdrowotnych i prospołecznych (K_W09) UMIEJĘTNOŚCI U01 potrafi skonstruować plany i programy treningowe; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne; odpowiednio dokonuje doboru zadań zgodnie z zasadą indywidualizacji i optymalizacji (K_U02) U02 potrafi organizować i realizować zawody i imprezy sportowe i rekreacyjne w obrębie różnych dyscyplin sportowych dostosowując treści do rozwoju biologicznego ćwiczących (K_U11) KOMPETENCJE K01 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) K02 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach kultury fizycznej a także do ich współtworzenia (K_K05) K03 posiada odpowiednie kompetencje, niezbędne w wykonywaniu zawodu nauczyciela wychowania fizycznego i instruktora rekreacji ruchowej (animatora, propagatora i organizatora); jest przygotowany do realizacji określonych zadań w ramach procesu dydaktycznego wobec potrzeb osób zdrowych i z dysfunkcjami (K_K07) K04 kontroluje i diagnozuje efekty potreningowe; potrafi rozwiązywać problemy związane z realizowanymi zadaniami i ich efektami; poszukuje i wdraża optymalne rozwiązania; jest przygotowany do podejmowania wyzwań zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu treningowego w systemie szkolenia sportowego, - antropomotoryka – uwarunkowania zmian adaptacyjnych organizmu w obrębie przygotowania motorycznego i funkcjonalnego w sporcie, - psychologia aktywności ruchowej - czynniki kontroli oraz modelowania zjawisk i procesów psychologicznych zachodzących w sporcie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 posiada poszerzoną wiedzę teoretyczną i praktyczną stosowaną w sporcie; rozumie stosowanie wyników badań naukowych w praktyce treningowej; zna specjalistyczną terminologię używaną w sporcie (K_W06) W02 zna zasady procesu treningowego w tym metod nauczania i zasad bezpieczeństwa; posiada podstawową wiedzę odnoszącą się do technologii treningu sportowego w dyscyplinach indywidualnych i zespołowych; zna zasady praktyki opartej na dowodach wpływających na jakość aktywności sportowej (K_W08) W03 zna uzasadnienie jakości aktywności ruchowej i jej wpływu na poziom doskonalenia umiejętności ruchowych w wychowaniu fizycznym, sporcie i rekreacji fizycznej opartej na dowodach, jednocześnie zna podstawy wobec kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prozdrowotnych i prospołecznych (K_W09) UMIEJĘTNOŚCI U01 potrafi skonstruować plany i programy treningowe; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne; odpowiednio dokonuje doboru zadań zgodnie z zasadą indywidualizacji i optymalizacji (K_U02) U02 potrafi organizować i realizować zawody i imprezy sportowe i rekreacyjne w obrębie różnych dyscyplin sportowych dostosowując treści do rozwoju biologicznego ćwiczących (K_U11) KOMPETENCJE K01 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu (K_K04) K02 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach kultury fizycznej a także do ich współtworzenia (K_K05) K03 posiada odpowiednie kompetencje, niezbędne w wykonywaniu zawodu nauczyciela wychowania fizycznego i instruktora rekreacji ruchowej (animatora, propagatora i organizatora); jest przygotowany do realizacji określonych zadań w ramach procesu dydaktycznego wobec potrzeb osób zdrowych i z dysfunkcjami (K_K07) K04 kontroluje i diagnozuje efekty potreningowe; potrafi rozwiązywać problemy związane z realizowanymi zadaniami i ich efektami; poszukuje i wdraża optymalne rozwiązania; jest przygotowany do podejmowania wyzwań zawodowych (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu treningowego w systemie szkolenia sportowego, - antropomotoryka – uwarunkowania zmian adaptacyjnych organizmu w obrębie przygotowania motorycznego i funkcjonalnego w sporcie, - psychologia aktywności ruchowej - czynniki kontroli oraz modelowania zjawisk i procesów psychologicznych zachodzących w sporcie. |
|
Bilans pracy studenta: | 3 ECTS= 75 godzin Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. ćwiczeń - 15 godz. wykładów - 8 godzin konsultacji Praca własna (PW) studenta: - 17 godz. w ramach części ćwiczeniowej, m.in. przygotowanie do zajęć, realizacja prac cząstkowych: (prezentacja na określony temat itp.) - 20 godz. w ramach wykładów - opanowanie treści wykładowych i przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 posiada poszerzoną wiedzę teoretyczną i praktyczną stosowaną w sporcie; rozumie stosowanie wyników badań naukowych w praktyce treningowej; zna specjalistyczną terminologię używaną w sporcie W02 zna zasady procesu treningowego w tym metod nauczania i zasad bezpieczeństwa; posiada podstawową wiedzę odnoszącą się do technologii treningu sportowego w dyscyplinach indywidualnych i zespołowych; zna zasady praktyki opartej na dowodach naukowych wpływających na jakość aktywności sportowej W03 zna uzasadnienie jakości aktywności ruchowej i jej wpływu na poziom doskonalenia umiejętności ruchowych w wychowaniu fizycznym, sporcie i rekreacji fizycznej opartej na dowodach, jednocześnie zna podstawy wobec kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prozdrowotnych i prospołecznych U01 potrafi skonstruować plany i programy treningowe; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne; odpowiednio dokonuje doboru zadań zgodnie z zasadą indywidualizacji i optymalizacji U02 potrafi organizować i realizować zawody i imprezy sportowe i rekreacyjne w obrębie różnych dyscyplin sportowych dostosowując treści do rozwoju biologicznego ćwiczących K01 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu K02 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach kultury fizycznej a także do ich współtworzenia K03 posiada odpowiednie kompetencje, niezbędne w wykonywaniu zawodu nauczyciela wychowania fizycznego i instruktora rekreacji ruchowej (animatora, propagatora i organizatora); jest przygotowany do realizacji określonych zadań w ramach procesu dydaktycznego wobec potrzeb osób zdrowych i z dysfunkcjami K04 kontroluje i diagnozuje efekty potreningowe; potrafi rozwiązywać problemy związane z realizowanymi zadaniami i ich efektami; poszukuje i wdraża optymalne rozwiązania; jest przygotowany do podejmowania wyzwań zawodowych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | • teoria sportu – teoretyczne podstawy sportu, • pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu treningowego w systemie szkolenia sportowego, • antropomotoryka – uwarunkowania zmian adaptacyjnych organizmu w obrębie przygotowania motorycznego i funkcjonalnego w sporcie, • psychologia sportu - czynniki kontroli oraz modelowania zjawisk i procesów psychologicznych zachodzących w sporcie. |
|
Bilans pracy studenta: | Teoria treningu - W i Konw. ST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 49 godzin (2 ECTS). - 30 godz. wykładu - 15 godz. ćwiczeń - 4 godziny zaliczenie Praca własna (PW) studenta: 26 godzin (1 ECTS). - 13 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych, przygotowanie do zaliczenia końcowego, - 13 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie zadań cząstkowych. Łącznie 49 godz. KB + 26 godz. PW = 75 godz. (3 ECTS). NST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 30 godzin (1 ECTS). Praca własna (PW) studenta: 45 godzin (2 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 posiada poszerzoną wiedzę teoretyczną i praktyczną stosowaną w sporcie; rozumie stosowanie wyników badań naukowych w praktyce treningowej; zna specjalistyczną terminologię używaną w sporcie W02 zna zasady procesu treningowego w tym metod nauczania i zasad bezpieczeństwa; posiada podstawową wiedzę odnoszącą się do technologii treningu sportowego w dyscyplinach indywidualnych i zespołowych; zna zasady praktyki opartej na dowodach naukowych wpływających na jakość aktywności sportowej W03 zna uzasadnienie jakości aktywności ruchowej i jej wpływu na poziom doskonalenia umiejętności ruchowych w wychowaniu fizycznym, sporcie i rekreacji fizycznej opartej na dowodach, jednocześnie zna podstawy wobec kształtowania zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prozdrowotnych i prospołecznych U01 potrafi skonstruować plany i programy treningowe; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne; odpowiednio dokonuje doboru zadań zgodnie z zasadą indywidualizacji i optymalizacji U02 potrafi organizować i realizować zawody i imprezy sportowe i rekreacyjne w obrębie różnych dyscyplin sportowych dostosowując treści do rozwoju biologicznego ćwiczących K01 wyróżnia się postawą animatora, propagatora i organizatora niezbędną w wykonywaniu zawodu K02 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w ramach kultury fizycznej a także do ich współtworzenia K03 posiada odpowiednie kompetencje, niezbędne w wykonywaniu zawodu nauczyciela wychowania fizycznego i instruktora rekreacji ruchowej (animatora, propagatora i organizatora); jest przygotowany do realizacji określonych zadań w ramach procesu dydaktycznego wobec potrzeb osób zdrowych i z dysfunkcjami K04 kontroluje i diagnozuje efekty potreningowe; potrafi rozwiązywać problemy związane z realizowanymi zadaniami i ich efektami; poszukuje i wdraża optymalne rozwiązania; jest przygotowany do podejmowania wyzwań zawodowych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | • teoria sportu – teoretyczne podstawy sportu, • pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu treningowego w systemie szkolenia sportowego, • antropomotoryka – uwarunkowania zmian adaptacyjnych organizmu w obrębie przygotowania motorycznego i funkcjonalnego w sporcie, • psychologia sportu - czynniki kontroli oraz modelowania zjawisk i procesów psychologicznych zachodzących w sporcie. |
|
Bilans pracy studenta: | Teoria treningu - W i Konw. ST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 49 godzin (2 ECTS). - 30 godz. wykładu - 15 godz. ćwiczeń - 4 godziny zaliczenie Praca własna (PW) studenta: 26 godzin (1 ECTS). - 13 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych, przygotowanie do zaliczenia końcowego, - 13 godz. w ramach konwersatorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie zadań cząstkowych. Łącznie 49 godz. KB + 26 godz. PW = 75 godz. (3 ECTS). NST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 30 godzin (1 ECTS). Praca własna (PW) studenta: 45 godzin (2 ECTS). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.