Teoria sportu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF3TS-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria sportu |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
3 rok, wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [NP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W01 ma wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw aktywności fizycznej, stosowanej w sporcie i szeroko rozumianej kulturze fizycznej; rozumie jej źródła oraz sposoby kształtowania motoryczności w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego dla sprawności i zdrowia człowieka (K_W06) W02 posiada wiedzę dotyczącą wybranych indywidualnych i zespołowych dyscyplin sportowych oraz form aktywności fizycznej, w tym techniki wykonania, metodyki nauczania, zasad pomocy, ochrony i bezpieczeństwa oraz ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) W03 posiada wiedzę w zakresie podstaw naukowego ujęcia sportu jako zjawiska i jego miejsca w systemie kultury fizycznej; posiada wiedzę o procesie i technologii treningu sportowego (głównie w aspekcie sportu dzieci i młodzieży oraz sportu dla wszystkich); zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość aktywności sportowej i zdrowia; odpowiednio dokonuje doboru zadań, z uwzględnieniem funkcjonujących zasad treningu (indywidualizacja i optymalizacja) (K_W14) UMIEJĘTNOŚCI U01 posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, stosując odpowiednie zasady, nowoczesne metody, formy i środki dydaktyczne; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne (K_U01) U02 potrafi interpretować i wykorzystywać aktualną wiedzę naukową oraz wyniki własnych doświadczeń związanych z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu i rekreacji fizycznej; potrafi dokonać obserwacji sytuacji pedagogicznych oraz prawidłowej interpretacji zaistniałych zjawisk, diagnozuje proces kształcenia, wykorzystując metody oraz podstawową aparaturę badawczą i multimedialnej stosowaną w procesie pedagogicznym (K_U14) KOMPETENCJE K01 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej; wyróżnia się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora i trenera sportu oraz opiekuna i wychowawcy (K_K02) K02 jest kompetentny do współtworzenia i realizacji planów dla funkcjonowania grup, organizacji i instytucji wobec realizacji działań w ramach szeroko pojętej kultury fizycznej (K_K07) K03 jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), grupy społecznej; określa priorytety procesu szkolenia sportowego; wyjaśnia sens treningu sportowego i zdrowotnego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - Pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu nauczania i wychowania w systemie szkolenia sportowego, - Antropomotoryka - czynniki sprzyjające zmianom przystosowawczym (ekosensytywność a okresy sensytywne w sporcie), - Psychologia aktywności ruchowej - czynniki wpływająca na kształtowanie postaw prosportowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W01 ma wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw aktywności fizycznej, stosowanej w sporcie i szeroko rozumianej kulturze fizycznej; rozumie jej źródła oraz sposoby kształtowania motoryczności w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego dla sprawności i zdrowia człowieka (K_W06) W02 posiada wiedzę dotyczącą wybranych indywidualnych i zespołowych dyscyplin sportowych oraz form aktywności fizycznej, w tym techniki wykonania, metodyki nauczania, zasad pomocy, ochrony i bezpieczeństwa oraz ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) W03 posiada wiedzę w zakresie podstaw naukowego ujęcia sportu jako zjawiska i jego miejsca w systemie kultury fizycznej; posiada wiedzę o procesie i technologii treningu sportowego (głównie w aspekcie sportu dzieci i młodzieży oraz sportu dla wszystkich); zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość aktywności sportowej i zdrowia; odpowiednio dokonuje doboru zadań, z uwzględnieniem funkcjonujących zasad treningu (indywidualizacja i optymalizacja) (K_W14) UMIEJĘTNOŚCI U01 posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, stosując odpowiednie zasady, nowoczesne metody, formy i środki dydaktyczne; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne (K_U01) U02 potrafi interpretować i wykorzystywać aktualną wiedzę naukową oraz wyniki własnych doświadczeń związanych z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu i rekreacji fizycznej; potrafi dokonać obserwacji sytuacji pedagogicznych oraz prawidłowej interpretacji zaistniałych zjawisk, diagnozuje proces kształcenia, wykorzystując metody oraz podstawową aparaturę badawczą i multimedialnej stosowaną w procesie pedagogicznym (K_U14) KOMPETENCJE K01 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej; wyróżnia się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora i trenera sportu oraz opiekuna i wychowawcy (K_K02) K02 jest kompetentny do współtworzenia i realizacji planów dla funkcjonowania grup, organizacji i instytucji wobec realizacji działań w ramach szeroko pojętej kultury fizycznej (K_K07) K03 jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), grupy społecznej; określa priorytety procesu szkolenia sportowego; wyjaśnia sens treningu sportowego i zdrowotnego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu nauczania i wychowania w systemie szkolenia sportowego, - antropomotoryka - czynniki sprzyjające zmianom przystosowawczym (ekosensytywność a okresy sensytywne w sporcie), - Psychologia aktywności ruchowej - czynniki wpływająca na kształtowanie postaw prosportowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W01 ma wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw aktywności fizycznej, stosowanej w sporcie i szeroko rozumianej kulturze fizycznej; rozumie jej źródła oraz sposoby kształtowania motoryczności w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego dla sprawności i zdrowia człowieka (K_W06) W02 posiada wiedzę dotyczącą wybranych indywidualnych i zespołowych dyscyplin sportowych oraz form aktywności fizycznej, w tym techniki wykonania, metodyki nauczania, zasad pomocy, ochrony i bezpieczeństwa oraz ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) W03 posiada wiedzę w zakresie podstaw naukowego ujęcia sportu jako zjawiska i jego miejsca w systemie kultury fizycznej; posiada wiedzę o procesie i technologii treningu sportowego (głównie w aspekcie sportu dzieci i młodzieży oraz sportu dla wszystkich); zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość aktywności sportowej i zdrowia; odpowiednio dokonuje doboru zadań, z uwzględnieniem funkcjonujących zasad treningu (indywidualizacja i optymalizacja) (K_W14) UMIEJĘTNOŚCI U01 posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, stosując odpowiednie zasady, nowoczesne metody, formy i środki dydaktyczne; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne (K_U01) U02 potrafi interpretować i wykorzystywać aktualną wiedzę naukową oraz wyniki własnych doświadczeń związanych z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu i rekreacji fizycznej; potrafi dokonać obserwacji sytuacji pedagogicznych oraz prawidłowej interpretacji zaistniałych zjawisk, diagnozuje proces kształcenia, wykorzystując metody oraz podstawową aparaturę badawczą i multimedialnej stosowaną w procesie pedagogicznym (K_U14) KOMPETENCJE K01 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej; wyróżnia się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora i trenera sportu oraz opiekuna i wychowawcy (K_K02) K02 jest kompetentny do współtworzenia i realizacji planów dla funkcjonowania grup, organizacji i instytucji wobec realizacji działań w ramach szeroko pojętej kultury fizycznej (K_K07) K03 jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), grupy społecznej; określa priorytety procesu szkolenia sportowego; wyjaśnia sens treningu sportowego i zdrowotnego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - Pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu nauczania i wychowania w systemie szkolenia sportowego, - Antropomotoryka - czynniki sprzyjające zmianom przystosowawczym (ekosensytywność a okresy sensytywne w sporcie), - Psychologia aktywności ruchowej - czynniki wpływająca na kształtowanie postaw prosportowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W01 ma wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw aktywności fizycznej, stosowanej w sporcie i szeroko rozumianej kulturze fizycznej; rozumie jej źródła oraz sposoby kształtowania motoryczności w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego dla sprawności i zdrowia człowieka (K_W06) W02 posiada wiedzę dotyczącą wybranych indywidualnych i zespołowych dyscyplin sportowych oraz form aktywności fizycznej, w tym techniki wykonania, metodyki nauczania, zasad pomocy, ochrony i bezpieczeństwa oraz ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) W03 posiada wiedzę w zakresie podstaw naukowego ujęcia sportu jako zjawiska i jego miejsca w systemie kultury fizycznej; posiada wiedzę o procesie i technologii treningu sportowego (głównie w aspekcie sportu dzieci i młodzieży oraz sportu dla wszystkich); zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość aktywności sportowej i zdrowia; odpowiednio dokonuje doboru zadań, z uwzględnieniem funkcjonujących zasad treningu (indywidualizacja i optymalizacja) (K_W14) UMIEJĘTNOŚCI U01 posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, stosując odpowiednie zasady, nowoczesne metody, formy i środki dydaktyczne; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne (K_U01) U02 potrafi interpretować i wykorzystywać aktualną wiedzę naukową oraz wyniki własnych doświadczeń związanych z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu i rekreacji fizycznej; potrafi dokonać obserwacji sytuacji pedagogicznych oraz prawidłowej interpretacji zaistniałych zjawisk, diagnozuje proces kształcenia, wykorzystując metody oraz podstawową aparaturę badawczą i multimedialnej stosowaną w procesie pedagogicznym (K_U14) KOMPETENCJE K01 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej; wyróżnia się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora i trenera sportu oraz opiekuna i wychowawcy (K_K02) K02 jest kompetentny do współtworzenia i realizacji planów dla funkcjonowania grup, organizacji i instytucji wobec realizacji działań w ramach szeroko pojętej kultury fizycznej (K_K07) K03 jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), grupy społecznej; określa priorytety procesu szkolenia sportowego; wyjaśnia sens treningu sportowego i zdrowotnego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - Pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu nauczania i wychowania w systemie szkolenia sportowego, - Antropomotoryka - czynniki sprzyjające zmianom przystosowawczym (ekosensytywność a okresy sensytywne w sporcie), - Psychologia aktywności ruchowej - czynniki wpływająca na kształtowanie postaw prosportowych |
|
Bilans pracy studenta: | 3 ECTS=75 godzin Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 30 godzin ćwiczeń - 15 godzin wykłady - 15 godzin konsultacji Praca własna (PW) studenta: - 7 godzin w ramach części ćwiczeniowej – przygotowanie do zajęć, realizacja prac cząstkowych (prezentacja na określony temat) - 8 godzin w ramach wykładów – opanowanie treści wykładowych i przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw aktywności fizycznej, stosowanej w sporcie i szeroko rozumianej kulturze fizycznej; rozumie jej źródła oraz sposoby kształtowania motoryczności w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego dla sprawności i zdrowia człowieka. W02 posiada wiedzę dotyczącą wybranych indywidualnych i zespołowych dyscyplin sportowych oraz form aktywności fizycznej, w tym techniki wykonania, metodyki nauczania, zasad pomocy, ochrony i bezpieczeństwa oraz ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka. W03 posiada wiedzę w zakresie podstaw naukowego ujęcia sportu jako zjawiska i jego miejsca w systemie kultury fizycznej; posiada wiedzę o procesie i technologii treningu sportowego (głównie w aspekcie sportu dzieci i młodzieży oraz sportu dla wszystkich); zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość aktywności sportowej i zdrowia; odpowiednio dokonuje doboru zadań, z uwzględnieniem funkcjonujących zasad treningu (indywidualizacja i optymalizacja). U01 posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, stosując odpowiednie zasady, nowoczesne metody, formy i środki dydaktyczne; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne. U02 potrafi interpretować i wykorzystywać aktualną wiedzę naukową oraz wyniki własnych doświadczeń związanych z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu i rekreacji fizycznej; potrafi dokonać obserwacji sytuacji pedagogicznych oraz prawidłowej interpretacji zaistniałych zjawisk, diagnozuje proces kształcenia, wykorzystując metody oraz podstawową aparaturę badawczą i multimedialnej stosowaną w procesie pedagogicznym. K01 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej; wyróżnia się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora i trenera sportu oraz opiekuna i wychowawcy. K02 jest kompetentny do współtworzenia i realizacji planów dla funkcjonowania grup, organizacji i instytucji wobec realizacji działań w ramach szeroko pojętej kultury fizycznej K03 jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), grupy społecznej; określa priorytety procesu szkolenia sportowego; wyjaśnia sens treningu sportowego i zdrowotnego. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu nauczania i wychowania w systemie szkolenia sportowego, antropomotoryka - czynniki sprzyjające zmianom przystosowawczym (ekosensytywność a okresy sensytywne w sporcie), psychologia sportu - czynniki wpływająca na kształtowanie postaw prosportowych. |
|
Bilans pracy studenta: | Teoria sportu - W i Lab. ST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 49 godzin (2 ECTS). - 30 godz. wykładu - 15 godz. ćwiczeń - 4 godziny zaliczenie Praca własna (PW) studenta: 51 godzin (2 ECTS). - 15 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych, przygotowanie do zaliczenia końcowego, - 16 godz. w ramach laboratorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie zadań cząstkowych, realizacja projektu własnego. Łącznie 49 godz. KB + 51 godz. PW = 100 godz. (4 ECTS). NST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 28 godzin (1 ECTS). Praca własna (PW) studenta: 72 godzin (3 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N WYK
WYK
LAB
WYK
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Zasada | |
Prowadzący grup: | Mariusz Zasada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych podstaw aktywności fizycznej, stosowanej w sporcie i szeroko rozumianej kulturze fizycznej; rozumie jej źródła oraz sposoby kształtowania motoryczności w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego dla sprawności i zdrowia człowieka. W02 posiada wiedzę dotyczącą wybranych indywidualnych i zespołowych dyscyplin sportowych oraz form aktywności fizycznej, w tym techniki wykonania, metodyki nauczania, zasad pomocy, ochrony i bezpieczeństwa oraz ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka. W03 posiada wiedzę w zakresie podstaw naukowego ujęcia sportu jako zjawiska i jego miejsca w systemie kultury fizycznej; posiada wiedzę o procesie i technologii treningu sportowego (głównie w aspekcie sportu dzieci i młodzieży oraz sportu dla wszystkich); zna zasady praktyki opartej na dowodach, w tym elementy wpływające na jakość aktywności sportowej i zdrowia; odpowiednio dokonuje doboru zadań, z uwzględnieniem funkcjonujących zasad treningu (indywidualizacja i optymalizacja). U01 posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, stosując odpowiednie zasady, nowoczesne metody, formy i środki dydaktyczne; umiejętnie wytycza cele bieżące i perspektywiczne. U02 potrafi interpretować i wykorzystywać aktualną wiedzę naukową oraz wyniki własnych doświadczeń związanych z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu i rekreacji fizycznej; potrafi dokonać obserwacji sytuacji pedagogicznych oraz prawidłowej interpretacji zaistniałych zjawisk, diagnozuje proces kształcenia, wykorzystując metody oraz podstawową aparaturę badawczą i multimedialnej stosowaną w procesie pedagogicznym. K01 weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej; wyróżnia się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora i trenera sportu oraz opiekuna i wychowawcy. K02 jest kompetentny do współtworzenia i realizacji planów dla funkcjonowania grup, organizacji i instytucji wobec realizacji działań w ramach szeroko pojętej kultury fizycznej K03 jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), grupy społecznej; określa priorytety procesu szkolenia sportowego; wyjaśnia sens treningu sportowego i zdrowotnego. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika - uwarunkowania teoretycznych przesłanek dla realizacji procesu nauczania i wychowania w systemie szkolenia sportowego, antropomotoryka - czynniki sprzyjające zmianom przystosowawczym (ekosensytywność a okresy sensytywne w sporcie), psychologia sportu - czynniki wpływająca na kształtowanie postaw prosportowych. |
|
Bilans pracy studenta: | Teoria sportu - W i Lab. ST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 49 godzin (2 ECTS). - 30 godz. wykładu - 15 godz. ćwiczeń - 4 godziny zaliczenie Praca własna (PW) studenta: 51 godzin (2 ECTS). - 15 godz. w ramach części wykładowej, m.in. kwerenda literatury, opanowanie treści wykładowych, przygotowanie do zaliczenia końcowego, - 16 godz. w ramach laboratorium, m.in. przygotowanie do zajęć, opracowanie zadań cząstkowych, realizacja projektu własnego. Łącznie 49 godz. KB + 51 godz. PW = 100 godz. (4 ECTS). NST Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: 28 godzin (1 ECTS). Praca własna (PW) studenta: 72 godzin (3 ECTS). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.