Teoria i metodyka piłki siatkowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-wf2pwTMPS-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria i metodyka piłki siatkowej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
2 rok, wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [NP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 24 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Pabianek | |
Prowadzący grup: | Łukasz Pabianek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna mechanizm działania różnych form aktywności ruchowych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej [K_W11], W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny [K_W12], U01 - posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży w oparciu o program, odpowiednie środki, metody, formy i nowoczesne technologie [K_U1], U02 - posiada umiejętności ruchowe, techniczne i manualne związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego z dodatkową specjalnością „gimnastyka korekcyjna” i uprawnieniami, które otrzymuje w ramach studiów [K_U3], U03 - posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką oraz wykonaniem ćwiczeń i elementów z wybranych dyscyplin sportowych i form aktywności fizycznej [K_U4]. K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu [K_K1], K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [K_K2], K03 - dba o optymalny poziom zdrowia i sprawności fizycznej niezbędnej dla wykonywania zadań właściwych dla działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia, fizjologia i antropologia (funkcjonowania organizmu człowieka), - psychologia (kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych), - teoria wychowania fizycznego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 24 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Pabianek | |
Prowadzący grup: | Łukasz Pabianek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna mechanizm działania różnych form aktywności ruchowych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej [K_W11], W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny [K_W12], U01 - posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży w oparciu o program, odpowiednie środki, metody, formy i nowoczesne technologie [K_U1], U02 - posiada umiejętności ruchowe, techniczne i manualne związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego z dodatkową specjalnością „gimnastyka korekcyjna” i uprawnieniami, które otrzymuje w ramach studiów [K_U3], U03 - posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką oraz wykonaniem ćwiczeń i elementów z wybranych dyscyplin sportowych i form aktywności fizycznej [K_U4]. K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu [K_K1], K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [K_K2], K03 - dba o optymalny poziom zdrowia i sprawności fizycznej niezbędnej dla wykonywania zadań właściwych dla działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia, fizjologia i antropologia (funkcjonowania organizmu człowieka), - psychologia (kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych), - teoria wychowania fizycznego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 24 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Pabianek | |
Prowadzący grup: | Łukasz Pabianek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna mechanizm działania różnych form aktywności ruchowych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej [K_W11], W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny [K_W12], U01 - posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, zajęć gimnastyki korekcyjnej, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży w oparciu o program, odpowiednie środki, metody, formy i nowoczesne technologie [K_U1], U02 - posiada umiejętności ruchowe, techniczne i manualne związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego z dodatkową specjalnością „gimnastyka korekcyjna” i uprawnieniami, które otrzymuje w ramach studiów [K_U3], U03 - posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką oraz wykonaniem ćwiczeń i elementów z wybranych dyscyplin sportowych i form aktywności fizycznej [K_U4]. K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu [K_K1], K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [K_K2], K03 - dba o optymalny poziom zdrowia i sprawności fizycznej niezbędnej dla wykonywania zadań właściwych dla działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia, fizjologia i antropologia (funkcjonowania organizmu człowieka), - psychologia (kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych), - teoria wychowania fizycznego |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 24 godz. ćwiczenia - 8 godz. wykłady - 13 godz. konsultacje Praca własna (PW) studenta: - 30 godz. w ramach przygotowania do zajęć, - 10 godz. przygotowania motorycznego - 15 godzin w ramach przygotowania do egzaminu. Łącznie 45 godz. KB + 55 godz. PW = 100 godz. (4 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 24 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Łukasz Pabianek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna mechanizm działania piłki siatkowej na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej, zna schemat kontroli w piłce siatkowej, zna treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem, zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć z …., z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów (K_W11) (N_W14, N_W15) W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny [K_W12], U01 - posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia zajęć z piłki siatkowej w oparciu o program, odpowiednie środki, metody, formy i nowoczesne technologie, potrafi przeprowadzić i przeanalizować wyniki testów sprawnościowych [K_U1], U02 - posiada umiejętności ruchowe, techniczne i manualne związane z piłką siatkową [K_U3], U03 - posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką oraz wykonaniem ćwiczeń i elementów z piłki siatkowej [K_U4]. K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu [K_K1], K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [K_K2], K03 - dba o optymalny poziom zdrowia i sprawności fizycznej niezbędnej dla wykonywania zadań właściwych dla działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia, fizjologia i antropologia (funkcjonowania organizmu człowieka), - psychologia (kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych), - teoria wychowania fizycznego |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 24 godz. ćwiczenia - 8 godz. wykłady - 13 godz. konsultacje Praca własna (PW) studenta: - 30 godz. w ramach przygotowania do zajęć, - 10 godz. przygotowania motorycznego - 15 godzin w ramach przygotowania do egzaminu. Łącznie 45 godz. KB + 55 godz. PW = 100 godz. (4 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Błażej Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna mechanizm działania piłki siatkowej na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej, zna schemat kontroli w piłce siatkowej, zna treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem, zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć z piłki siatkowej, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów (K_W11) (N_W14, N_W15) W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny [K_W12], U01 - posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia zajęć z piłki siatkowej w oparciu o program, odpowiednie środki, metody, formy i nowoczesne technologie, potrafi przeprowadzić i przeanalizować wyniki testów sprawnościowych [K_U1], U02 - posiada umiejętności ruchowe, techniczne i manualne związane z piłką siatkową [K_U3], U03 - posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką oraz wykonaniem ćwiczeń i elementów z piłki siatkowej [K_U4]. K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu [K_K1], K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie kultury fizycznej oraz w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [K_K2], K03 - dba o optymalny poziom zdrowia i sprawności fizycznej niezbędnej dla wykonywania zadań właściwych dla działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego [K_K14]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia, fizjologia i antropologia (funkcjonowania organizmu człowieka), - psychologia (kształtowanie zainteresowań aktywnością fizyczną oraz rozwijania postaw prosomatycznych), - teoria wychowania fizycznego |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 24 godz. ćwiczenia - 8 godz. wykłady - 13 godz. konsultacje Praca własna (PW) studenta: - 30 godz. w ramach przygotowania do zajęć, - 10 godz. przygotowania motorycznego - 15 godzin w ramach przygotowania do egzaminu. Łącznie 45 godz. KB + 55 godz. PW = 100 godz. (4 ECTS). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.