Kształcenie słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-EA11KS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie słuchu |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Komorowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Komorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K1_W14 ------------- W14a: zna pisownie muzyczną: klucze wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków, nazwy oktaw, wartości rytmiczne, rodzaje taktów oraz zasady grupowania wartości rytmicznych w taktach prostych i złożonych. W14b: zna budowę gam majorowych i minorowych we wszystkich odmianach, triadę harmoniczną oraz akord D7 z rozwiązaniem w tonacjach do 6 znaków przykluczowych W14c: zna budowę trójdźwięków: durowego, molowego, zmniejszonego i zwiększonego, akordu D7 W14d: zna budowę podstawowych współczynników formalnych: motywu, frazy, zdania, okresu. K1_U11 -------------------- U11a: rozpoznaje słuchem i zapisuje: interwały melodyczne i harmoniczne proste (także grane w skrajnych rejestrach), tryby i przewroty trójdźwięków oraz D7, U11b: rozpoznaje słuchem i zapisuje: dyktanda melodyczne i melodyczno- rytmiczne, jednogłosowe, dwugłosowe oraz harmoniczne (jednorazowe, grane wielokrotnie oraz pamięciowe). K1_U12 ----------------- U12a: potrafi zaśpiewać nazwami literowymi i solmizacyjnymi: gamy majorowe i minorowe do 6 znaków wraz z triadą harmoniczną, D7 i rozwiązaniem. U12b: potrafi zaśpiewać uprzednio przygotowane ćwiczenia solfeżowe. U12c: potrafi zaśpiewać proste ćwiczenia solfeżowe a vista. U12c: potrafi zrealizować głosem (tataizacja) lub klaszcząc jednogłosowe i 2-głosowe ćwiczenia rytmiczne wraz z jednoczesną realizacją taktowania w taktach na 2, 3 i 4. K1_K17 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia K1_K18 Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Słuch muzyczny, poczucie rytmu, dobra koordynacja ruchowa, znajomość nut w zakresie klucza wiolinowego, dobra dykcja, poprawna intonacja w śpiewie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Komorowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Komorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K1_W14 ------------- W14a: zna pisownie muzyczną: klucze wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków, nazwy oktaw, wartości rytmiczne, rodzaje taktów oraz zasady grupowania wartości rytmicznych w taktach prostych i złożonych. W14b: zna budowę gam majorowych i minorowych we wszystkich odmianach, triadę harmoniczną oraz akord D7 z rozwiązaniem w tonacjach do 6 znaków przykluczowych W14c: zna budowę trójdźwięków: durowego, molowego, zmniejszonego i zwiększonego, akordu D7 W14d: zna budowę podstawowych współczynników formalnych: motywu, frazy, zdania, okresu. K1_U11 -------------------- U11a: rozpoznaje słuchem i zapisuje: interwały melodyczne i harmoniczne proste (także grane w skrajnych rejestrach), tryby i przewroty trójdźwięków oraz D7, U11b: rozpoznaje słuchem i zapisuje: dyktanda melodyczne i melodyczno- rytmiczne, jednogłosowe, dwugłosowe oraz harmoniczne (jednorazowe, grane wielokrotnie oraz pamięciowe). K1_U12 ----------------- U12a: potrafi zaśpiewać nazwami literowymi i solmizacyjnymi: gamy majorowe i minorowe do 6 znaków wraz z triadą harmoniczną, D7 i rozwiązaniem. U12b: potrafi zaśpiewać uprzednio przygotowane ćwiczenia solfeżowe. U12c: potrafi zaśpiewać proste ćwiczenia solfeżowe a vista. U12c: potrafi zrealizować głosem (tataizacja) lub klaszcząc jednogłosowe i 2-głosowe ćwiczenia rytmiczne wraz z jednoczesną realizacją taktowania w taktach na 2, 3 i 4. K1_K17 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia K1_K18 Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Słuch muzyczny, poczucie rytmu, dobra koordynacja ruchowa, znajomość nut w zakresie klucza wiolinowego, dobra dykcja, poprawna intonacja w śpiewie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Komorowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Komorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K1_W14 ------------- W14a: zna pisownie muzyczną: klucze wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków, nazwy oktaw, wartości rytmiczne, rodzaje taktów oraz zasady grupowania wartości rytmicznych w taktach prostych i złożonych. W14b: zna budowę gam majorowych i minorowych we wszystkich odmianach, triadę harmoniczną oraz akord D7 z rozwiązaniem w tonacjach do 6 znaków przykluczowych W14c: zna budowę trójdźwięków: durowego, molowego, zmniejszonego i zwiększonego, akordu D7 W14d: zna budowę podstawowych współczynników formalnych: motywu, frazy, zdania, okresu. K1_U11 -------------------- U11a: rozpoznaje słuchem i zapisuje: interwały melodyczne i harmoniczne proste (także grane w skrajnych rejestrach), tryby i przewroty trójdźwięków oraz D7, U11b: rozpoznaje słuchem i zapisuje: dyktanda melodyczne i melodyczno- rytmiczne, jednogłosowe, dwugłosowe oraz harmoniczne (jednorazowe, grane wielokrotnie oraz pamięciowe). K1_U12 ----------------- U12a: potrafi zaśpiewać nazwami literowymi i solmizacyjnymi: gamy majorowe i minorowe do 6 znaków wraz z triadą harmoniczną, D7 i rozwiązaniem. U12b: potrafi zaśpiewać uprzednio przygotowane ćwiczenia solfeżowe. U12c: potrafi zaśpiewać proste ćwiczenia solfeżowe a vista. U12c: potrafi zrealizować głosem (tataizacja) lub klaszcząc jednogłosowe i 2-głosowe ćwiczenia rytmiczne wraz z jednoczesną realizacją taktowania w taktach na 2, 3 i 4. K1_K17 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia K1_K18 Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Słuch muzyczny, poczucie rytmu, dobra koordynacja ruchowa, znajomość nut w zakresie klucza wiolinowego, dobra dykcja, poprawna intonacja w śpiewie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Komorowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Komorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K1_W14 ------------- W14a: zna pisownie muzyczną: klucze wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków, nazwy oktaw, wartości rytmiczne, rodzaje taktów oraz zasady grupowania wartości rytmicznych w taktach prostych i złożonych. W14b: zna budowę gam majorowych i minorowych we wszystkich odmianach, triadę harmoniczną oraz akord D7 z rozwiązaniem w tonacjach do 6 znaków przykluczowych W14c: zna budowę trójdźwięków: durowego, molowego, zmniejszonego i zwiększonego, akordu D7 W14d: zna budowę podstawowych współczynników formalnych: motywu, frazy, zdania, okresu. K1_U11 -------------------- U11a: rozpoznaje słuchem i zapisuje: interwały melodyczne i harmoniczne proste (także grane w skrajnych rejestrach), tryby i przewroty trójdźwięków oraz D7, U11b: rozpoznaje słuchem i zapisuje: dyktanda melodyczne i melodyczno- rytmiczne, jednogłosowe, dwugłosowe oraz harmoniczne (jednorazowe, grane wielokrotnie oraz pamięciowe). K1_U12 ----------------- U12a: potrafi zaśpiewać nazwami literowymi i solmizacyjnymi: gamy majorowe i minorowe do 6 znaków wraz z triadą harmoniczną, D7 i rozwiązaniem. U12b: potrafi zaśpiewać uprzednio przygotowane ćwiczenia solfeżowe. U12c: potrafi zaśpiewać proste ćwiczenia solfeżowe a vista. U12c: potrafi zrealizować głosem (tataizacja) lub klaszcząc jednogłosowe i 2-głosowe ćwiczenia rytmiczne wraz z jednoczesną realizacją taktowania w taktach na 2, 3 i 4. K1_K17 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia K1_K18 Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Słuch muzyczny, poczucie rytmu, dobra koordynacja ruchowa, znajomość nut w zakresie klucza wiolinowego, dobra dykcja, poprawna intonacja w śpiewie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Komorowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Komorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K1_W14 ------------- W14a: zna pisownie muzyczną: klucze wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków, nazwy oktaw, wartości rytmiczne, rodzaje taktów oraz zasady grupowania wartości rytmicznych w taktach prostych i złożonych. W14b: zna budowę gam majorowych i minorowych we wszystkich odmianach, triadę harmoniczną oraz akord D7 z rozwiązaniem w tonacjach do 3 znaków przykluczowych W14c: zna budowę trójdźwięków: durowego, molowego, zmniejszonego i zwiększonego, akordu D7 W14d: zna budowę podstawowych współczynników formalnych: motywu, frazy, zdania, okresu. K1_U11 -------------------- U11a: rozpoznaje słuchem i zapisuje: interwały melodyczne i harmoniczne proste (także grane w skrajnych rejestrach), tryby i przewroty trójdźwięków oraz D7, U11b: rozpoznaje słuchem i zapisuje: dyktanda melodyczne i melodyczno- rytmiczne, jednogłosowe, dwugłosowe oraz harmoniczne (jednorazowe, grane wielokrotnie oraz pamięciowe). K1_U12 ----------------- U12a: potrafi zaśpiewać nazwami literowymi i solmizacyjnymi: gamy majorowe i minorowe do 3 znaków wraz z triadą harmoniczną, D7 i rozwiązaniem. U12b: potrafi zaśpiewać uprzednio przygotowane ćwiczenia solfeżowe. U12c: potrafi zaśpiewać proste ćwiczenia solfeżowe a vista. U12c: potrafi zrealizować głosem (tataizacja) lub klaszcząc jednogłosowe i 2-głosowe ćwiczenia rytmiczne wraz z jednoczesną realizacją taktowania w taktach na 2, 3 i 4. K1_K17 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia K1_K18 Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Słuch muzyczny, poczucie rytmu, dobra koordynacja ruchowa, znajomość nut w zakresie klucza wiolinowego, dobra dykcja, poprawna intonacja w śpiewie. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 pkt ECTS = 15 godz. ćwiczeń + 15 godzin pracy własnej studenta. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Komorowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Komorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K1_W14 ------------- W14a: zna pisownie muzyczną: klucze wiolinowy i basowy, nazwy literowe i solmizacyjne dźwięków, nazwy oktaw, wartości rytmiczne, rodzaje taktów oraz zasady grupowania wartości rytmicznych w taktach prostych i złożonych. W14b: zna budowę gam majorowych i minorowych we wszystkich odmianach, triadę harmoniczną oraz akord D7 z rozwiązaniem w tonacjach do 3 znaków przykluczowych W14c: zna budowę trójdźwięków: durowego, molowego, zmniejszonego i zwiększonego, akordu D7 W14d: zna budowę podstawowych współczynników formalnych: motywu, frazy, zdania, okresu. K1_U11 -------------------- U11a: rozpoznaje słuchem i zapisuje: interwały melodyczne i harmoniczne proste (także grane w skrajnych rejestrach), tryby i przewroty trójdźwięków oraz D7, U11b: rozpoznaje słuchem i zapisuje: dyktanda melodyczne i melodyczno- rytmiczne, jednogłosowe, dwugłosowe oraz harmoniczne (jednorazowe, grane wielokrotnie oraz pamięciowe). K1_U12 ----------------- U12a: potrafi zaśpiewać nazwami literowymi i solmizacyjnymi: gamy majorowe i minorowe do 3 znaków wraz z triadą harmoniczną, D7 i rozwiązaniem. U12b: potrafi zaśpiewać uprzednio przygotowane ćwiczenia solfeżowe. U12c: potrafi zaśpiewać proste ćwiczenia solfeżowe a vista. U12c: potrafi zrealizować głosem (tataizacja) lub klaszcząc jednogłosowe i 2-głosowe ćwiczenia rytmiczne wraz z jednoczesną realizacją taktowania w taktach na 2, 3 i 4. K1_K17 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia K1_K18 Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Słuch muzyczny, poczucie rytmu, dobra koordynacja ruchowa, znajomość nut w zakresie klucza wiolinowego, dobra dykcja, poprawna intonacja w śpiewie. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 pkt ECTS = 15 godz. ćwiczeń + 15 godzin pracy własnej studenta. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.