Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Rygory zaliczenia zajęć: |
egzamin
|
Literatura uzupelniająca: |
Cisło Z., Stadler S., Zawiałow H., szkolenie okresowe dla pracowników administracyjno – biurowychODDK Gdańsk 2012
Cisło Z., Stalder S., Szkolenie okresowe dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych ODDK Gdańsk 2012
Anioł A., Anioł S., Snidowski M, Materiały szkoleniowe w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego, TARBONUS Kraków 2014
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja.
|
Literatura: |
Bereznicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, OW Impuls, Kraków 2007
Bukała W., Prowadzenie szkoleń z zakresu BHP, Poradnik dla ucznia, ITE – PIB radom 2008
Szlosek F., Wstęp do dydaktyki przedmiotów zawodowych, ITE – PIB Radom 1995
Bukała W., Szkolenia i usługi w zakresie BHP WSIP Warszawa 2015
|
Efekty uczenia się: |
- W_01 – posiada wiedzę z zakresu teorii obiegu informacji, technik informacyjnych oraz społecznych mechanizmów dystrybucji informacji w aspekcie ich wykorzystania w prowadzeniu kursów i szkoleń.
- U_01 – potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Potrafi wykorzystać technologię informacyjną w różnych aspektach pracy nauczyciela (dydaktycznym, wychowawczym,
informacyjnym i komunikacyjnym, twórczym, prezentacji własnych osiągnięć, doskonaleniu zawodowym)
- U_02- potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów, posiada umiejętności dotyczące planowania, projektowania i rozwiązywania problemów dydaktyczno-wychowawczych w sposób kreatywny adekwatny do założonych celów i efektów kształcenia.
- U_03- potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania, posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów
|
Metody i kryteria oceniania: |
Karta oceny zaliczenia pisemnego.
Zakłada się, że student powinien opanować co najmniej 60% każdego z efektów kształcenia, aby zaliczyć egzamin, przy czym, uzyskując łącznie z egzaminu pisemnego:
- od 60 do 70% - uzyskuje ocenę: dostateczny (3,0)
- od 70 do 75% - uzyskuje ocenę: dostateczny plus (3,5)
- od 75 do 80% - uzyskuje ocenę: dobry (4,0)
- od 80 do 90% - uzyskuje ocenę: dobry plus (4,5)
- od 90% - uzyskuje ocenę: bardzo dobry (5,0)
W przypadku weryfikacji któregokolwiek z efektów kształcenia na poziomie poniżej 60% przewiduje się możliwość dodatkowej weryfikacji ustnej.
|
Zakres tematów: |
- wybrane zagadnienia z socjologii i psychologii
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- edukacja w zakresie bhp z uwzględnieniem kształcenia i doskonalenia zawodowego
- elementy dydaktyki w zakresie andragogiki
- elementy procesu szkolenia bhp – zasady, metody, cele nauczania i uczenia się
- projektowanie procesu dydaktycznego
- metodologia prowadzenia szkolenia z zakresu BHP
- organizacja procesu szkolenia BHP
- metody oceniania szkolenia
- popularyzacja zagadnień BHP w zakładzie pracy
|