Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Rygory zaliczenia zajęć: |
egzamin
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Jacek Jaskólski, Marcin Poprawski, Przemysław Kieliszewski (red.), Strategie o kulturze w regionie, Poznań 2011
2. Maria Lind, Rajmund Minichbauer, Europejskie polityki Kulturalne 2015, Warszawa 2009
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące metody dyskusyjne warsztaty wykład monograficzny
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, praca z książką
|
Literatura: |
1. Milena Dragicevic-Sesić, Branimir Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, NCK, Warszawa 2010
2. Bogdan Jung (red.), Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, Warszawa 1995
3. Jacek Jaskólski, Marcin Poprawski, Przemysław Kieliszewski (red.), Instytucje upowszechniania kultury w XXI wieku. Przeżytek czy nowa jakość?, Poznań 2009
4. Jacek Jaskólski, Marcin Poprawski, Przemysław Kieliszewski (red.), Instytucje kultury w czasach kryzysu, Poznań 2009
|
Efekty uczenia się: |
Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu zarządzania instytucjami kultury
Ma wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania, organizacji, reklamy, promocji w instytucjach kultury
Posiada umiejętność rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych dotyczących szeroko rozumianej kultury muzycznej
Potrafi samodzielnie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje
Potrafi wykorzystać wiedzę z marketingu, zarządzania, promocji, reklamy w przygotowaniu i przeprowadzeniu projektów artystycznych, edukacyjnych i animacyjnych
|
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność na wykładach, kolokwium, prace ćwiczeniowe
Praktyki w instytucji kultury - Centrum Kultury Teatr w Grudziądzu
Egzamin
|
Zakres tematów: |
10. Marketing - definicja
11. Marketing w kulturze
12. Segmentacja rynku
13. Modele kultury
14. Rodzaje marketingu
15. Elementy marketingu -produkt, cena, miejsce sprzedaży, promocja
16. Promocja i reklama produktu
17. Fazy pracy marketingowej w instytucjach oświatowych i kulturalnych
18. Kryteria nadawania nazw instytucjom, slogan, logo
19. Cele działalności marketingowej w kulturze
20. Public relations w kulturze
|