Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie i marketing w kulturze muzycznej 1600-EA-PZA24ZIM-SD
Wykład (WYK) Semestr letni 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: 1. Jacek Jaskólski, Marcin Poprawski, Przemysław Kieliszewski (red.), Strategie o kulturze w regionie, Poznań 2011
2. Maria Lind, Rajmund Minichbauer, Europejskie polityki Kulturalne 2015, Warszawa 2009

Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody dyskusyjne
warsztaty
wykład monograficzny
Metody dydaktyczne - inne: Wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, praca z książką
Literatura:

1. Milena Dragicevic-Sesić, Branimir Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, NCK, Warszawa 2010

2. Bogdan Jung (red.), Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, Warszawa 1995

3. Jacek Jaskólski, Marcin Poprawski, Przemysław Kieliszewski (red.), Instytucje upowszechniania kultury w XXI wieku. Przeżytek czy nowa jakość?, Poznań 2009

4. Jacek Jaskólski, Marcin Poprawski, Przemysław Kieliszewski (red.), Instytucje kultury w czasach kryzysu, Poznań 2009

Efekty uczenia się:

Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu zarządzania instytucjami kultury

Ma wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania, organizacji, reklamy, promocji w instytucjach kultury

Posiada umiejętność rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych dotyczących szeroko rozumianej kultury muzycznej

Potrafi samodzielnie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje

Potrafi wykorzystać wiedzę z marketingu, zarządzania, promocji, reklamy w przygotowaniu i przeprowadzeniu projektów artystycznych, edukacyjnych i animacyjnych

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność na wykładach, kolokwium, prace ćwiczeniowe

Praktyki w instytucji kultury - Centrum Kultury Teatr w Grudziądzu

Egzamin

Zakres tematów:

10. Marketing - definicja

11. Marketing w kulturze

12. Segmentacja rynku

13. Modele kultury

14. Rodzaje marketingu

15. Elementy marketingu -produkt, cena, miejsce sprzedaży, promocja

16. Promocja i reklama produktu

17. Fazy pracy marketingowej w instytucjach oświatowych i kulturalnych

18. Kryteria nadawania nazw instytucjom, slogan, logo

19. Cele działalności marketingowej w kulturze

20. Public relations w kulturze

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (parzyste), 12:30 - 14:00, sala 232
Anna Janosz 12/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek główny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)