Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika i techniki multimedialne 1300-ITI24GTM-SP
Wykład (WYK) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Butryn W., "Dźwięk cyfrowy", Warszawa 2012
Benicewicz-Miazga A., "Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej", Gliwice 2016
Zabrodzki J., "Grafika komputerowa, metody i narzędzia", Warszawa 2015
Wieczorkowska A., Multimedia, Wyd PJWSTK 2009
Metody dydaktyczne: metody pracy ze źródłami
wykład konwersatoryjny
wykład w toku problemowym
Metody dydaktyczne - inne: nauczanie zdalne
wykład problemowy, prezentacje multimedialne, źródła elektroniczne i aplikacje on-line
Literatura:

Jankowski M., "Elementy grafiki komputerowej", Warszwa 2016

Majkowski A., "Nagrywanie i obróbka filmów", Warszawa 2011

Kopciał P., "Graficzna obróbka zdjęć", Warszawa 2009

Rak R., Skarbeta W. (red.), "Wstęp do inżynierii multimediów", Warszawa 2014

Beach A., "Kompresja dźwięku i obrazu wideo", Gliwice 2016

Foley James D., van Dam Andries, Feiner Steven K., Hughes John F., Philips Richard L.: Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa, 2001

Rudny T., Multimedia i grafika komputerowa Podręcznik , Wyd. HELION, Gliwice, 2011.

Efekty uczenia się:

K_W23 - ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu grafiki i technik multimedialnych

K_U27 - posiada elementarne umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii graficznych i multimedialnych do tworzenia i rozwijania aplikacji komputerowych, prezentacji multimedialnych oraz witryn stron www

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne lub ustne z treści omawianych na wykładach i w zadanej literaturze przedmiotu, zawierające pytania otwarte. Próg zaliczenia od 60%.

Zakres tematów:

Przegląd darmowego i komercyjnego oprogramowania do grafiki komputerowej, animacyjnej, 3D, obróbki dźwięków i filmów. Urządzenia multimedialne. Metody zapisu barw. Pryncypia projektowania układu typograficznego. Grafika wektorowa: modelowanie krzywych i powierzchni, menedżer obiektów i warstw, efekty specjalne, przekształcenia tekstów. Przetwarzanie obrazów w grafice rastrowej. Korekta parametrów fotografii cyfrowych. Techniki retuszu. Stosowanie filtrów i przekształceń. Techniki fotomontażu. Formaty plików graficznych. Cyfrowe przetwarzanie i metody zapisu dźwięku. Podstawy cyfrowej technologii wideo. Filtry wideo. Przejścia. Optymalizacja parametrów materiału wideo. Efekty specjalne w filmie cyfrowym. Metody zapisu filmu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 11:00 - 12:30, sala 217 (PS)
Iwona Filipowicz 9/9 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek główny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)