Literatura uzupelniająca: |
Butryn W., "Dźwięk cyfrowy", Warszawa 2012
Benicewicz-Miazga A., "Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej", Gliwice 2016
Zabrodzki J., "Grafika komputerowa, metody i narzędzia", Warszawa 2015
Wieczorkowska A., Multimedia, Wyd PJWSTK 2009
|
Literatura: |
Jankowski M., "Elementy grafiki komputerowej", Warszwa 2016
Majkowski A., "Nagrywanie i obróbka filmów", Warszawa 2011
Kopciał P., "Graficzna obróbka zdjęć", Warszawa 2009
Rak R., Skarbeta W. (red.), "Wstęp do inżynierii multimediów", Warszawa 2014
Beach A., "Kompresja dźwięku i obrazu wideo", Gliwice 2016
Foley James D., van Dam Andries, Feiner Steven K., Hughes John F., Philips Richard L.: Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa, 2001
Rudny T., Multimedia i grafika komputerowa Podręcznik , Wyd. HELION, Gliwice, 2011.
|
Efekty uczenia się: |
K_W23 - ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu grafiki i technik multimedialnych
K_U27 - posiada elementarne umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii graficznych i multimedialnych do tworzenia i rozwijania aplikacji komputerowych, prezentacji multimedialnych oraz witryn stron www
|
Zakres tematów: |
Przegląd darmowego i komercyjnego oprogramowania do grafiki komputerowej, animacyjnej, 3D, obróbki dźwięków i filmów. Urządzenia multimedialne. Metody zapisu barw. Pryncypia projektowania układu typograficznego. Grafika wektorowa: modelowanie krzywych i powierzchni, menedżer obiektów i warstw, efekty specjalne, przekształcenia tekstów. Przetwarzanie obrazów w grafice rastrowej. Korekta parametrów fotografii cyfrowych. Techniki retuszu. Stosowanie filtrów i przekształceń. Techniki fotomontażu. Formaty plików graficznych. Cyfrowe przetwarzanie i metody zapisu dźwięku. Podstawy cyfrowej technologii wideo. Filtry wideo. Przejścia. Optymalizacja parametrów materiału wideo. Efekty specjalne w filmie cyfrowym. Metody zapisu filmu.
|