Literatura uzupelniająca: |
Zieliński T.P.,"Cyfrowe przetwarzanie sygnałów. Od teorii do zastosowań", Warszawa 2015
Domański M., Obraz cyfrowy, WKŁ, Warszawa 2010.
Owczarz-Dadan A., "Photoshop CC PL. Szkoła efektu", Gliwice 2015
Rechenek R., Nagrywanie i montaż filmów,, Ringer Axcel Springer, Warszawa 2018.
|
Literatura: |
Danowski B., "Komputerowy montaż wideo. Ćwiczenia praktyczne", Gliwice 2016
Grafika wektorowa Szkolenie podstawowe, tłum. Pasek J., Wyd. HELION, Gliwice 2012.
Golker K., GIMP 2.6 dla fotografów techniki cyfrowej obróbki zdjęć + DVD. Od inspiracji do obrazu, Wyd. HELION, Gliwice 2012
Kołodziej P., "Komputerowe studio muzyczne i nie tylko. Przewodnik", Gliwice 2017
Cohen L.S., Podstawy fotomontażu i tworzenia kolaży, Helion, Gliwice, 2004
Erreyra J. M., GIMP 2.6. Receptury. Technologia i rozwiązania, Wyd. HELION, Gliwice 2012.
|
Efekty uczenia się: |
K_U04 - potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
K_U27 - posiada elementarne umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii graficznych i multimedialnych do tworzenia i rozwijania aplikacji komputerowych, prezentacji multimedialnych oraz witryn stron www
K _K06 - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i twórczy
|
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratorium zaliczane jest na podstawie średniej z pozytywnych ocen za wszystkie efekty kształcenia (wyniki kolokwiów oraz aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych). Próg zaliczenia od 60%.
Kolokwia dotyczą technik przetwarzanie obrazów w grafice komputerowej, stosowanie filtrów i przekształceń korekcyjnych fotografii cyfrowych oraz przygotowania dokumentacji badań i jej wyników w technologii wideo
|
Zakres tematów: |
Zestawienie niekomercyjnego oprogramowania oraz aplikacji online do grafiki komputerowej, animacyjnej, obróbki dźwięków i filmów. Grafika wektorowa: tworzenie i edycja krzywych, praca z menedżerem obiektów oraz warstwami, efekty specjalne, przekształcenia tekstów. Podstaw pracy edycyjnej z plikami graficznymi w Corel Draw. Zastosowanie funkcji programu GIMP do grafiki rastrowej: praca na warstwach, z maskami, korekcja obrazów. Korekta parametrów fotografii cyfrowych. Techniki retuszu i fotomontażu. Przygotowanie dokumentacji badań i wyników do prezentacji. Obróbka i kształtowanie dźwięku w wielościeżkowym edytorze Audacity. Nagrywanie i montaż filmów do publikacji w Internecie.
|