Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie w mediach 1000-D11ZwM-SD
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: B. Poulet, Śmierć gazet i przyszłość informacji, Wołowiec 2011.
M. Halawa, Życie codzienne z telewizorem, Warszawa 2006.
P. Levinson, Nowe, nowe media, Kraków 2010.
W. Jastrzębski, M. Rzepa, Polskie Radio na Pomorzu i Kujawach, Bydgoszcz 2005.
R. McLeisch, Produkcja radiowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków 2007.
W. Błaszczyk, Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnej, PWN, Warszawa 2008.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
Literatura:

Bendixen P., Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001.

Gratton Ch., Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, Wyd. Naukowe Semper, Warszawa 1995.

Hoogart G., Przedsiębiorczość w kulturze, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999.

Mazurek-Łopacińska K., Kultura w gospodarce rynkowej, Wyd Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997.

Orzechowski E., Wokół zarządzania kulturą, edukacją, mediami, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999.

Beliczyński J., Radio jako obiekt zarzadzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005.

Efekty uczenia się:

K_W01 - Zna teorie i koncepcje z zakresu nauk społecznych i humanistycznych dotyczące zjawisk i zmian zachodzących w mediach, zwłaszcza nowych mediach i przemian roli komunikowania w samych organizacjach i pomiędzy nimi, a otoczeniem społecznym oraz wie jaki jest wpływu procesów globalizacji i zróżnicowania kulturowego na funkcjonowanie instytucji medialnych.

W02

K_W04 - Posiada wiedzę dotyczącą zróżnicowania instytucji kultury, sposobów zarządzania nimi, zna współczesne koncepcje teoretyczne dotyczące funkcji i znaczenia instytucji medialnych i okołomedialnych we współczesnej kulturze i społeczeństwie.

U01

K-U03 - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do opisu i analizy zjawisk, posiada umiejętność prowadzenia dyskusji z osobami o odmiennych poglądach.

U02

K_U11 – potrafi w sposób profesjonalny i pogłębiony prezentować wyniki samodzielnej analizy problemów badawczych w formie ustnej, pisemnej i multimedialnej.

K_K04 – Potrafi właściwie określić priorytety niezbędne w realizacji podjętego przez siebie i innych działania. Stale dokształca się i rozwija swoje umiejętności.

K02

K_K09 - Potrafi tworzyć działania w celu zachowania dziedzictwa kulturalnego.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na konwersatoriach.

Aktywny udział 30%

Przygotowanie prezentacji 70%

Zakres tematów:

Treści prezentowane w ramach zajęć mają kłaść nacisk na przekazanie wiedzy dotyczącej zarządzania mediami oraz ukształtowanie umiejętności analitycznego postrzegania i oceny zjawisk dotyczących mediów. Przekazanie wiedzy dotyczącej nowatorskich koncepcji oraz metod zarządzania, których wykorzystanie może przyczyniać się do wzrostu skuteczności i efektywności funkcjonowania organizacji medialnych. Przygotowanie teoretyczne studentów do rozumienia podstaw zarządzania w mediach. Celem jest również zapoznanie studentów z pracą w mediach w kontekście stałych przemian technologicznych oraz determinującej roli przemian społecznych.

1. Zarządzanie mediami.

2. Zarządzanie projektami w sferze działalności mediów.

3. Nowoczesna misja mediów.

4. Działalność finansowa w mediach publicznych.

5. Media jako produkt.

6. Sukces w zarządzaniu mediami.

7. Strategie marketingowe w mediach.

8. Rynek czasu wolnego w Polsce oraz sposoby jego wykorzystania.

9. Współczesne zarządzanie kryzysem w mediach.

10. Strategie oraz analizy prowadzone w zarządzaniu mediami - wykorzystanie analizy typu SWOT do formułowania strategii

11. Wykorzystanie sponsoringu w zarządzaniu mediami.

12. Nowe technologie rodzące nowe media.

13. Obraz i fotografia w zarządzaniu mediami.

14. Nowoczesne technologie w zarządzaniu mediami.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (nieparzyste), 15:30 - 17:00, sala 1.45a
Roman Pawlak 24/26 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Biblioteka Główna UKW
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)