Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, W-wa, 2009.
Podstawy wiedzy o nauczaniu / D. C. Phillips, J. F. Soltis ; przekł. Ewa Jusewicz-Kalter, Autor: Phillips, Denis Charles. Gdańsk, 2003.
Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.
Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dydaktyka akademicka - wybrane obszary badawcze, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.
|
Metody dydaktyczne: |
metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami wykład konwersatoryjny zajęcia realizowane innymi metodami
|
Literatura: |
Bereźnicki F. (2007), Podstawy dydaktyki, Wyd. Impuls, Kraków.
Bernacka D. (2001), Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod
kształcenia, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa.
Okoń W. (2003), Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa.
Kupisiewicz Cz. (2013), Podstawy dydaktyki, WSiP, Warszawa.
|
Efekty uczenia się: |
W1- Posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć dydaktyki
W2 - Rozumie zależność doboru czynników mających wpływ na efektywność kształcenia tj. cele, treści, zasady, metody nauczania, itp.
W3 - Zna i rozumie podstawowe rodzaje metod, zasad w modelu technologicznym, humanistycznym i krytycznym oraz środków dydaktycznych
U1 - Potrafi dobrać odpowiednie metody do rodzaju realizowanych treści.
U2- Potrafi wykorzystać odpowiednie środki dydaktyczne znając ich funkcje.
K1- Rozumie potrzebę ciągłego zawodowego doskonalenia się i dokształcania.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwia ocenione wg skali dst 51-60%, dst+ 61-70%, db, 71-80% , db+ 81-90%, bdb 91-100%.
|
Zakres tematów: |
Geneza dydaktyki ogólnej.
Dydaktyka jako subdyscyplina naukowa.
Przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki.
Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe.
|