Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do pedagogiki 1100-PrS11WDP-SP
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Dobór materiałów według uznania prowadzącego konwersatoria- np. Czasopisma z listy MniSW w bezpłatnym dostępie elektronicznym.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody dyskusyjne
Metody dydaktyczne - inne: praca z książką, prezentacje multimedialne
Literatura:

Hejnicka-Bezwińska T. (2015). Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej. Warszawa.

Hejnicka-Bezwińska T. (2015). Pedagogika. Podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia. Warszawa.

Hejnicka-Bezwińska T. (2008) Pedagogika ogólna. Warszawa.

Kron F.W. (2012). Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Podręcznik akademicki. Sopot.

Pedagogika. Podręcznik akademicki,  t. 1; cz. 1 (2003) Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.). Warszawa.

Efekty uczenia się:

Potrafi scharakteryzować proces socjalizacji i jego przebieg w grupach pierwotnych. Wskazuje patologie nadmiaru i niedoboru występujące w procesach naturalnego wrastania jednostki, procesach celowościowych oraz uspołecznienia oraz ich przebieg w instytucjach edukacyjnych K_U05

Przygotowuje analizę tekstu (pisemną i ustną w języku polskim) dotyczącą problematyki społecznej. Wskazuje problemy występujące w praktyce edukacyjnej – K_U15

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, potrafi wskazać problemy w pracy pracownika socjalnego K_K01

Metody i kryteria oceniania:

1. Zaliczenie pracy indywidualnej na ocenę

2. Aktywny udział na zajęciach

Wersja ustna pracy max 8 pkt

Wersja pisemna pracy max 12 pkt

Razem 20 pkt

11-12 pkt 3.0

13-14 pkt 3.5

15-16 pkt 4.0

17-18 pkt 4.5

19-20 pkt 5.0

Szczegółowe kryteria podane zajęciach

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne: omówienie programu kształcenia, zasad rozliczenia przedmiotu.

2. Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin

3. Procesy edukacyjne i dyskursy edukacyjne jako przedmiot pedagogiki współczesnej. Dekader edukacyjny (kategorie pojęciowe, problematyka, patologie nadmiaru i niedoboru, wybrane badania).

5. Tworzenie i wykorzystywanie wiedzy pedagogicznej o procesach edukacyjnych i dyskursach edukacyjnych w pracy socjalnej (krytyczna analiza źródeł danych, informacji i wiedzy, rekonstrukcje, implikacje dla praktyki). Przygotowanie ustnej prezentacji (przed grupą) i pisemnej pracy tekstu naukowego poruszającej problematykę społeczną (z uwzględnieniem problemów, wyzwań w pracy socjalnej)

Dobór materiałów według uznania prowadzącego konwersatoria- np. Czasopisma z listy MniSW w bezpłatnym dostępie elektronicznym.

6. Rozliczenie zajęć.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 10:45 - 12:15, sala 26
Amelia Krawczyk-Bocian 5/7 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek główny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)