Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Baron-Cohen, S. (2014). Teoria zła. O empatii i genezie okrucieństwa. Warszawa: Smak Słowa.
James, W. (2002). Psychologia - Kurs skrócony. Warszawa: PWN.
Khaneman, D. (dowolne wyd.). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Media Rodzina.
Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B., Wichary, S. (2020). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN (fragmenty)
Pinker, S. (2012). Tabula rasa. Spory o naturę ludzką. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Przybylski Ł. (2012). Procesy percepcyjne [w:] Miłkowski, M. i Poczobut, R. (red.) Przewodnik po filozofii umysłu. Kraków: WAM.
Sapolsky R. (2022). Zachowuj się. Jak biologia wydobywa z nas to, co najgorsze, i to, co najlepsze. Media Rodzina (fragmenty).
Watson, J. (2000). Psychologia, jak ją widzi behawiorysta [w:] Behawioryzm i psychologia świadomości. Kraków: Wydawnictwo UJ, 139–154.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia konwersatoryjne metody dyskusyjne metody problemowe
|
Literatura: |
Barrett, L. F. (2018). Jak powstają emocje. CeDeWu (fragmenty).
Frith, Ch. (2022). Od mózgu do umysłu. Jak powstaje nasz wewnętrzny świat. Warszawa: WUW (fragmenty)
LeDoux J. (2000). Mózg emocjonalny. Tajemnicze podstawy życia emocjonalnego. Poznań: Media Rodzina. R. 4
Strelau, J., Doliński, D. (2021). Psychologia akademicka. Gdańsk: GWP (fragmenty).
Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (fragmenty).
|
Efekty uczenia się: |
U01- potrafi wyszukać i dokonać selekcji, analizy syntezy i oceny źródeł pisanych i elektronicznych obejmujących zagadnienia psychologiczne (K_U02)
U02 - analizuje złożone argumenty dotyczące filozofii psychologii, identyfikuje składające się na nie tezy i założenia, ustala zależności logiczne i argumentacyjne między tezami, określa stopień doniosłości stawianych tez dla badanego problemu psychologicznego lub argumentacji; rekonstruuje i konstruuje argumenty na temat podstaw psychologii z perspektywy różnych stanowisk filozoficznych (K_U06)
K01 - zna zakres posiadanej przez siebie umiejętności i wiedzy z zakresu psychologii oraz rozumie potrzebę rozwoju tej dyscypliny a więc i potrzeby ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego (K_K01)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega:
1) realizacja dwóch zadań indywidualnych:
- charakterystyka wybranego eksperymentu na zajęciach
- analiza wybranego artykułu badawczego pod kątem metodologii
2) kolokwium ustne lub pisemne
Kryteria oceniania:
- dostateczny: 51-60% m. p. (maksymalnej punktacji)
- dostateczny plus: 61-70% m. p.
- dobry: 71-80% m. p.
- dobry plus: 81-90 m. p.
- bardzo dobry: 91-100% m. p.
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach - dopuszczalna jest jedna nieobecność, a każda powinna być odrobiona w formie wskazanej przez prowadzącego.
|
Zakres tematów: |
1 Metodologia współczesnej psychologii
2 Podstawy psychologii społecznej
3 Filozoficzne koncepcje człowieka w psychologii
4 Empatia i poznanie społeczne
5 Podstawowe koncepcje psychologii poznawczej
6 Emocje i motywacja
|