Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia 1400-Fil11P-SD
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Baron-Cohen, S. (2014). Teoria zła. O empatii i genezie okrucieństwa. Warszawa: Smak Słowa.
James, W. (2002). Psychologia - Kurs skrócony. Warszawa: PWN.
Khaneman, D. (dowolne wyd.). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Media Rodzina.
Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B., Wichary, S. (2020). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN (fragmenty)
Pinker, S. (2012). Tabula rasa. Spory o naturę ludzką. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Przybylski Ł. (2012). Procesy percepcyjne [w:] Miłkowski, M. i Poczobut, R. (red.) Przewodnik po filozofii umysłu. Kraków: WAM.
Sapolsky R. (2022). Zachowuj się. Jak biologia wydobywa z nas to, co najgorsze, i to, co najlepsze. Media Rodzina (fragmenty).
Watson, J. (2000). Psychologia, jak ją widzi behawiorysta [w:] Behawioryzm i psychologia świadomości. Kraków: Wydawnictwo UJ, 139–154.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody dyskusyjne
metody problemowe
Literatura:

Barrett, L. F. (2018). Jak powstają emocje. CeDeWu (fragmenty).

Frith, Ch. (2022). Od mózgu do umysłu. Jak powstaje nasz wewnętrzny świat. Warszawa: WUW (fragmenty)

LeDoux J. (2000). Mózg emocjonalny. Tajemnicze podstawy życia emocjonalnego. Poznań: Media Rodzina. R. 4

Strelau, J., Doliński, D. (2021). Psychologia akademicka. Gdańsk: GWP (fragmenty).

Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (fragmenty).

Efekty uczenia się:

U01- potrafi wyszukać i dokonać selekcji, analizy syntezy i oceny źródeł pisanych i elektronicznych obejmujących zagadnienia psychologiczne (K_U02)

U02 - analizuje złożone argumenty dotyczące filozofii psychologii, identyfikuje składające się na nie tezy i założenia, ustala zależności logiczne i argumentacyjne między tezami, określa stopień doniosłości stawianych tez dla badanego problemu psychologicznego lub argumentacji; rekonstruuje i konstruuje argumenty na temat podstaw psychologii z perspektywy różnych stanowisk filozoficznych (K_U06)

K01 - zna zakres posiadanej przez siebie umiejętności i wiedzy z zakresu psychologii oraz rozumie potrzebę rozwoju tej dyscypliny a więc i potrzeby ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego (K_K01)

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega:

1) realizacja dwóch zadań indywidualnych:

- charakterystyka wybranego eksperymentu na zajęciach

- analiza wybranego artykułu badawczego pod kątem metodologii

2) kolokwium ustne lub pisemne

Kryteria oceniania:

- dostateczny: 51-60% m. p. (maksymalnej punktacji)

- dostateczny plus: 61-70% m. p.

- dobry: 71-80% m. p.

- dobry plus: 81-90 m. p.

- bardzo dobry: 91-100% m. p.

Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach - dopuszczalna jest jedna nieobecność, a każda powinna być odrobiona w formie wskazanej przez prowadzącego.

Zakres tematów:

1 Metodologia współczesnej psychologii

2 Podstawy psychologii społecznej

3 Filozoficzne koncepcje człowieka w psychologii

4 Empatia i poznanie społeczne

5 Podstawowe koncepcje psychologii poznawczej

6 Emocje i motywacja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (parzyste), 11:30 - 13:00, sala 1010
Filip Stawski 5/6 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Ogińskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)