Praktyka śródroczna psychologiczno-pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-FP-N23Prak-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka śródroczna psychologiczno-pedagogiczna |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., filologia polska, moduł nauczycielski [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mroczkowski | |
Prowadzący grup: | Adam Mroczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej [K_W14]. W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę [K_W16]. U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [K_U01]. U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych [K_U02]. U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczowychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym [K_U09]. U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [K_U13]. K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki [K_K04]. K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki [K_K07]. K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków [K_K08]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04 P6S_ WG - posiada wiedzę z zakresu filozofii wychowania, pedagogiki, psychologii i aksjologii pedagogicznej pozwalająca na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się K_W07 P6S_ WG - posiada podstawowa wiedzę w zakresie metodyki nauczania, w tym doboru efektywnych środków dydaktycznych, m.in. technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafika prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji - w celu wspomożenia nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów K_W16 P6S_ WG - posiada wiedzę na temat metodyki wykorzystywania zadań (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej (m.in. nauczanie w szkołach podstawowych, szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych, ośrodkach wychowawczych) K_U01 P6S_ UW - potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii i bezpieczeństwa oraz higieny pracy do obserwacji, analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji (np. wymagających udzielenia pierwszej pomocy) i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w celu generowania rozwiązań zaobserwowanych problemów ; - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, a także dobierania strategii realizowania działań praktycznych na podstawowym etapie edukacyjnym (tj. w kl. IV-VIII szkół podstawowych) K_U08 P6S_ UW - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań edukacyjnych oraz praktycznie wykorzystać wnioski i zdobyta wiedzę, m.in. do projektowania i realizowania programów nauczania (z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów) oraz programów wychowawczo-profilaktycznych ( w zakresie treści i działań wychowawczych i profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli) ; potrafi adekwatnie dobierać tworzyć i dostosowywać dostępne materiały, środki (w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych) i metody pracy do zróżnicowanych potrzeb uczniów w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych K_U11 P6S_ UW - posiada kompetencje komunikacyjne w obejmujące: umiejętność wykorzystania procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem K_K02 P6S_ KO - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych), budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu miedzy wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, tj. rodzicami lub opiekunami ucznia, uczniami (w tym uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz włączenia ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej K_K03 P6S_ KO - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym/lokalnym na rzecz dobra uczniów i środowiska, rozpoznawania jego specyfiki; porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery do komunikacji w klasie i poza nią. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04 P6S_ WG - posiada wiedzę z zakresu filozofii wychowania, pedagogiki, psychologii i aksjologii pedagogicznej pozwalająca na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się K_W07 P6S_ WG - posiada podstawowa wiedzę w zakresie metodyki nauczania, w tym doboru efektywnych środków dydaktycznych, m.in. technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafika prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji - w celu wspomożenia nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów K_W16 P6S_ WG - posiada wiedzę na temat metodyki wykorzystywania zadań (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej (m.in. nauczanie w szkołach podstawowych, szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych, ośrodkach wychowawczych) K_U01 P6S_ UW - potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii i bezpieczeństwa oraz higieny pracy do obserwacji, analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji (np. wymagających udzielenia pierwszej pomocy) i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w celu generowania rozwiązań zaobserwowanych problemów ; - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, a także dobierania strategii realizowania działań praktycznych na podstawowym etapie edukacyjnym (tj. w kl. IV-VIII szkół podstawowych) K_U08 P6S_ UW - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań edukacyjnych oraz praktycznie wykorzystać wnioski i zdobyta wiedzę, m.in. do projektowania i realizowania programów nauczania (z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów) oraz programów wychowawczo-profilaktycznych ( w zakresie treści i działań wychowawczych i profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli) ; potrafi adekwatnie dobierać tworzyć i dostosowywać dostępne materiały, środki (w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych) i metody pracy do zróżnicowanych potrzeb uczniów w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych K_U11 P6S_ UW - posiada kompetencje komunikacyjne w obejmujące: umiejętność wykorzystania procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem K_K02 P6S_ KO - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych), budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu miedzy wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, tj. rodzicami lub opiekunami ucznia, uczniami (w tym uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz włączenia ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej K_K03 P6S_ KO - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym/lokalnym na rzecz dobra uczniów i środowiska, rozpoznawania jego specyfiki; porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery do komunikacji w klasie i poza nią. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła 5 godzin Przygotowanie eseju 5 godzin -przygotowanie prezentacji, 4 godziny - przygotowanie sprawozdania 4 godzin -opracowanie mapy myśli z praktyk 2 godziny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04 P6S_ WG - posiada wiedzę z zakresu filozofii wychowania, pedagogiki, psychologii i aksjologii pedagogicznej pozwalająca na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się K_W07 P6S_ WG - posiada podstawowa wiedzę w zakresie metodyki nauczania, w tym doboru efektywnych środków dydaktycznych, m.in. technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafika prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji - w celu wspomożenia nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów K_W16 P6S_ WG - posiada wiedzę na temat metodyki wykorzystywania zadań (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej (m.in. nauczanie w szkołach podstawowych, szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych, ośrodkach wychowawczych) K_U01 P6S_ UW - potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii i bezpieczeństwa oraz higieny pracy do obserwacji, analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji (np. wymagających udzielenia pierwszej pomocy) i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w celu generowania rozwiązań zaobserwowanych problemów ; - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, a także dobierania strategii realizowania działań praktycznych na podstawowym etapie edukacyjnym (tj. w kl. IV-VIII szkół podstawowych) K_U08 P6S_ UW - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań edukacyjnych oraz praktycznie wykorzystać wnioski i zdobyta wiedzę, m.in. do projektowania i realizowania programów nauczania (z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów) oraz programów wychowawczo-profilaktycznych ( w zakresie treści i działań wychowawczych i profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli) ; potrafi adekwatnie dobierać tworzyć i dostosowywać dostępne materiały, środki (w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych) i metody pracy do zróżnicowanych potrzeb uczniów w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych K_U11 P6S_ UW - posiada kompetencje komunikacyjne w obejmujące: umiejętność wykorzystania procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem K_K02 P6S_ KO - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych), budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu miedzy wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, tj. rodzicami lub opiekunami ucznia, uczniami (w tym uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz włączenia ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej K_K03 P6S_ KO - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym/lokalnym na rzecz dobra uczniów i środowiska, rozpoznawania jego specyfiki; porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery do komunikacji w klasie i poza nią. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła 5 godzin Przygotowanie eseju 5 godzin -przygotowanie prezentacji, 4 godziny - przygotowanie sprawozdania 4 godziny -opracowanie mapy myśli z praktyk 2 godziny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Prowadzący grup: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – student posiada wiedzę z zakresu filozofii wychowania, pedagogiki, psychologii i aksjologii pedagogicznej pozwalająca na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się [K_W04 P6S_WG] W02 – student posiada podstawową wiedzę w zakresie metodyki nauczania, w tym doboru efektywnych środków dydaktycznych, m.in. technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafika prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji - w celu wspomożenia nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów [K_W07 P6S_WG] W03 – student posiada wiedzę na temat metodyki wykorzystywania zadań (norm, procedur i dobrych praktyk) stosowanych w działalności pedagogicznej (m.in. nauczanie w szkołach podstawowych, szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych, ośrodkach wychowawczych) [K_W16 P6S_WG] U01 – student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii i bezpieczeństwa oraz higieny pracy do obserwacji, analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji (np. wymagających udzielenia pierwszej pomocy) i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w celu generowania rozwiązań zaobserwowanych problemów ; - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych, a także dobierania strategii realizowania działań praktycznych na podstawowym etapie edukacyjnym (tj. w kl. IV-VIII szkół podstawowych) [K_U01 P6S_UW] U03 – student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań edukacyjnych oraz praktycznie wykorzystać wnioski i zdobyta wiedzę, m.in. do projektowania i realizowania programów nauczania (z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów) oraz programów wychowawczo-profilaktycznych ( w zakresie treści i działań wychowawczych i profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli) ; potrafi adekwatnie dobierać tworzyć i dostosowywać dostępne materiały, środki (w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych) i metody pracy do zróżnicowanych potrzeb uczniów w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych [K_U08 P6S_UW] U04 – student posiada kompetencje komunikacyjne w obejmujące: umiejętność wykorzystania procesu oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem [K_U11 P6S_UW] K01 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych), budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu miedzy wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, tj. rodzicami lub opiekunami ucznia, uczniami (w tym uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz włączenia ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej [K_K02 P6S_KO] K02 – student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym/lokalnym na rzecz dobra uczniów i środowiska, rozpoznawania jego specyfiki; porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery do komunikacji w klasie i poza nią [K_K03 P6S_KO] |
|
Bilans pracy studenta: | 2 pkt. ECTS = 50 godzin pracy studenta; w tym: 30 godz. lab. + 20 praca własna studenta. Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć, - analiza tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu, - przygotowanie sprawozdań. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.