Psychologia rozwoju i wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P12PRW-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwoju i wychowania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03; K_W06; K_W18) W2. Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03; K_W06; K_W18) Umiejętności U1. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania, konsultowania i rozwiązywania problemów rozwojowo-wychowawczych (K_U14; K_U15) U2. Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi (K_U14; K_U15) Kompetencje K1. Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K02) K2. Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K02; K_K09) K3. Rozumie konieczność poszerzania swojej wiedzy, w swoich działaniach kieruje się etyką zawodową, podejmuje współpracę z innymi osobami w celu wspomagania rozwoju człowieka (K_K02; K_K09) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03; K_W06; K_W18) W2. Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03; K_W06; K_W18) Umiejętności U1. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania, konsultowania i rozwiązywania problemów rozwojowo-wychowawczych (K_U14; K_U15) U2. Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi (K_U14; K_U15) Kompetencje K1. Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K02) K2. Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K02; K_K09) K3. Rozumie konieczność poszerzania swojej wiedzy, w swoich działaniach kieruje się etyką zawodową, podejmuje współpracę z innymi osobami w celu wspomagania rozwoju człowieka (K_K02; K_K09) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03; K_W06; K_W18) W2. Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03; K_W06; K_W18) Umiejętności U1. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania, konsultowania i rozwiązywania problemów rozwojowo-wychowawczych (K_U14; K_U15) U2. Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi (K_U14; K_U15) Kompetencje K1. Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K02) K2. Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K02; K_K09) K3. Rozumie konieczność poszerzania swojej wiedzy, w swoich działaniach kieruje się etyką zawodową, podejmuje współpracę z innymi osobami w celu wspomagania rozwoju człowieka (K_K02; K_K09) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03; K_W06; K_W18). W2.Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03; K_W06; K_W18). U1.Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania, konsultowania i rozwiązywania problemów rozwojowo-wychowawczych (K_U14; K_U15). U2.Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi (K_U14; K_U15). K1.Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K02). K2.Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K02; K_K09). K3.Rozumie konieczność poszerzania swojej wiedzy, w swoich działaniach kieruje się etyką zawodową, podejmuje współpracę z innymi osobami w celu wspomagania rozwoju człowieka (K_K02; K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość pojęć z zakresu psychologii ogólnej |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin - wykład 15 godzin - konwersatorium 10 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 5 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 5 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03; K_W06; K_W18). W2.Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03; K_W06; K_W18). U1.Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania, konsultowania i rozwiązywania problemów rozwojowo-wychowawczych (K_U14; K_U15). U2.Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi (K_U14; K_U15). K1.Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K02). K2.Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K02; K_K09). K3.Rozumie konieczność poszerzania swojej wiedzy, w swoich działaniach kieruje się etyką zawodową, podejmuje współpracę z innymi osobami w celu wspomagania rozwoju człowieka (K_K02; K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość pojęć z zakresu psychologii ogólnej |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin - wykład 15 godzin - konwersatorium 10 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 5 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 5 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Zna podejścia i teorie psychologii rozwojowej, opisujące i wyjaśniające przebieg, uwarunkowania, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w ciągu jego życia (K_W03; K_W06; K_W18). W2.Charakteryzuje osiągnięcia rozwojowe w kolejnych etapach życia (okres prenatalny, dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość) (K_W03; K_W06; K_W18). U1.Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania, konsultowania i rozwiązywania problemów rozwojowo-wychowawczych (K_U14; K_U15). U2.Korzysta ze zdobytej wiedzy przy definiowaniu i rozwiązywaniu realnych problemów życiowych swoich i innych ludzi (K_U14; K_U15). K1.Cechuje się szczególną wrażliwością względem osób i grup społecznych, które można określić jako osoby/grupy wysokiego ryzyka zakłóceń w rozwoju (K_K02). K2.Rozumie, jaka jest waga wczesnych doświadczeń i powstałych na ich podstawie modeli operacyjnych – jest szczególnie wrażliwy na to, w jakim środowisku przebiega rozwój niemowląt i małych dzieci do 3 r. ż. (K_K02; K_K09). K3.Rozumie konieczność poszerzania swojej wiedzy, w swoich działaniach kieruje się etyką zawodową, podejmuje współpracę z innymi osobami w celu wspomagania rozwoju człowieka (K_K02; K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość pojęć z zakresu psychologii ogólnej |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin - wykład 15 godzin - konwersatorium 10 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 5 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 5 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.