Teoria wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR23TW-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria wychowania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw K_W09 - zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania i zakłócenia tych procesów K_U08 - posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, teorii, koncepcji K_U09 - potrafi ocenić przydatność typowych procedur, stylów, strategii, metod technik i środków oraz dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności edukacyjnych, w szczególności działalności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej, pomocowej i ratowniczej K_K03 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności: działań wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych, pomocowych i ratowniczych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika, historia wychowania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W16 - posiada wiedze na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów K_W17 - posiada wiedze na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących K_U13- potrafi dokonywać obserwacji sytuacji zdarzeń pedagogicznych K_U15 potrafi posługiwać się wiedza teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyk szczegółowych w celu diagnozowania, analizowania i programowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych K_K09 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wskazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela K_K13 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika, historia wychowania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.