Dydaktyka matematyki szkoły podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-m24DMSP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka matematyki szkoły podstawowej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań K_U01 potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje K_U36 potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem K_U37 potrafi stosować metody matematyczne w innych dziedzinach wiedzy K_K01 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K03 potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter K_K04 rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie K_K05 rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej K_K06 potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać analizy U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z problemami matematycznymi, planuje zajęcia pozalekcyjne K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Kurs zawiera materiał podstawowy. Wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań K_U01 potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje K_U36 potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem K_U37 potrafi stosować metody matematyczne w innych dziedzinach wiedzy K_K01 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K03 potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter K_K04 rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie K_K05 rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej K_K06 potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki U3 potrafi przygotować sprawdzian i dokonać analizy U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z problemami matematycznymi, planuje zajęcia pozalekcyjne K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Kurs zawiera materiał podstawowy. Wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej K_W1, K_W4 W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W11 W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W11 W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji oraz edukacji włączającej K_W11 W5 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły podstawowej dostosowane do poziomu rozumowania ucznia K_W4 U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1 U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U36 U3 potrafi zastosować narzędzia informatyczna na lekcji matematyki K_U37 U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K_U38 K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K4 K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K_K4 K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z problemami matematycznymi K_K1 K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K1 Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (15h)+ lektura do wykładu (15h) = 90 h = 3 ECTS |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Dawid Krasiński, Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej K_W1, K_W4 W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W11 W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W11 W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji oraz edukacji włączającej K_W11 W5 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły podstawowej dostosowane do poziomu rozumowania ucznia K_W4 U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1 U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U36 U3 potrafi zastosować narzędzia informatyczna na lekcji matematyki K_U37 U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K_U38 K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K4 K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K_K4 K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z problemami matematycznymi K_K1 K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K1 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (10h)+ lektura do wykładu (5h) = 90 h = 3 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Mroczyńska | |
Prowadzący grup: | Karolina Mroczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i metodyki nauczania matematyki w szkole podstawowej K_W1, K_W4 W2 posiada wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_W11 W3 ma podstawową wiedzę z zakresu prawa oświatowego w pracy nauczyciela matematyki i ścieżki awansu zawodowego nauczyciela K_W11 W4 zna założenia i metody tutoringu w edukacji oraz edukacji włączającej K_W11 W5 zna pojęcia i twierdzenia z zakresu szkoły podstawowej dostosowane do poziomu rozumowania ucznia K_W4 U1 potrafi przygotować i poprowadzić lekcję stosując właściwe zasady, metody i środki dydaktyczne K_U1 U2 potrafi pracować z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki K_U36 U3 potrafi zastosować narzędzia informatyczna na lekcji matematyki K_U37 U4 potrafi zastosować metody tutoringu na lekcjach wychowawczych i matematyki K_U38 K1 profesjonalnie i rzetelnie przygotowuje się do prowadzonych lekcji matematyki K_K4 K2 przestrzega zasad etyki zawodowej, nauczyciela K_K4 K3 dostrzega konieczność dodatkowej pracy z uczniem zdolnym i uczniem z problemami matematycznymi K_K1 K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia K_K1 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Kurs zawiera materiał podstawowy, wykorzystuje wiadomości z matematyki w zakresie programu szkoły średniej. Podstawy dydaktyki, psychologii i pedagogiki. |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h)+ konwersatorium (30h) + konsultacje (15h) + przygotowanie do konwersatorium (10h)+ lektura do wykładu (5h) = 90 h = 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.