Seminarium magisterskie [1600-EA12SM-SD]
Semestr letni 2018/19
Seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [1600-EA12SM-SD] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Kamińska-Kłos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Dudkiewicz W., Praca magisterska z pedagogiki. Przewodnik metodyczny, Kielce 1994 2. Góralski A., Metody badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa 1989 3. Guilford J. P., Podstawowe metody statystyczne w psychologii i pedagogice, Warszawa 1980 4. Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Zielona Góra 1993 5. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna wydawnicza IMPULS, Karków 2000 6. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007 7. Muszyński H., Wstęp do metodologii pedagogiki, Warszawa 1970 8. Okoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1975 9. Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław-Warszawa-Kraków 1967 10. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe (wydanie drugie poprawione i rozszerzone), Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001 11. Pilch T., Metody i techniki badań w pedagogice, Warszawa 1978 12. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterska. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2007 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Praca dyplomowa oraz etapy badania naukowego 2. Terminologia i pojęcia: problem, hipoteza, zmienne, metody, techniki i narzędzia badawcze, wskaźniki. 3. Umiejętności formułowania problemów, hipotez, dobierania metod, zmiennych, wskaźników, technik i narzędzi badawczych do konkretnych tematów badawczych 4. Analiza literatury z zakresu metodologii badań 5. Etapy badań naukowych 6. Konspekt metodologiczny pracy - sporządzenie 7. Praca magisterska – forma pisemna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- podająca (wykład, objaśnienie, pogadanka) - eksponująca (pokaz) - problemowa (rozwijająca twórcze myślenie muzyczne) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie w formie sporządzenia poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej, warunkowane obecnością i aktywnością na zajęciach (seminariach) Warunki zaliczenia: - udział w zajęciach (80%) - praktyczne i teoretyczne opanowanie techniki pisania pracy: (I rok - II semestr – koncepcja pracy, bibliografia, rozdział metodologiczny) II rok - III semestr – poszczególne rozdziały pracy ze szczególnym rozdziałem wynikowym - realizacja II rok - IV semestr – całość pracy magisterskiej - przygotowanie do korekty i wydruku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.