Architektura krajobrazu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-RDW-Z36AK-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Architektura krajobrazu |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student w zakresie wiedzy: - W01 – zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01); - W02 - posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla założeń ogrodowych (K_W03); - W03 – rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09). Student w zakresie umiejętności: - U01 – studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz danych (K_U02); - U02 – student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w środowisku geograficznym (K_U04); - U03 - posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06); - U04 – określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07); - U05 - potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12). Student w zakresie kompetencji społecznych: - K01 – stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01); - K02 - rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących architektury krajobrazu (K_K03); - K03 - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu) (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student w zakresie wiedzy: - W01 – zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01); - W02 - posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla założeń ogrodowych (K_W03); - W03 – rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09). Student w zakresie umiejętności: - U01 – studiuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz danych (K_U02); - U02 – student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w środowisku geograficznym (K_U04); - U03 - posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06); - U04 – określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07); - U05 - potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12). Student w zakresie kompetencji społecznych: - K01 – stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01); - K02 - rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących architektury krajobrazu (K_K03); - K03 - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu) (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P – przedmiotowe): WIEDZA P_W01: student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01); P_W02: student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla założeń ogrodowych (K_W03); P_W03: student rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych i waterfrontów oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09). UMIEJĘTNOŚCI P_U01: student analizuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej oraz metodycznej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz danych i metod analitycznych (K_U02); P_U02: student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w środowisku geograficznym oraz wpływ tych procesów na możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych i na potrzeby założeń ogrodowych (K_U02, K_U04); P_U03: student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06); P_U04: student potrafi określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07); P_U05: student potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12). KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01: student stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01); P_K02: student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących architektury krajobrazu (K_K03); P_K03: student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu) (K_K06). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla rewitalizacji dróg wodnych; (K_W03): student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanego z cyklem pracy urządzeń, obiektów; (K_W09): student rozumie znaczenie rewitalizacji dróg wodnych oraz konieczność ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. UMIEJĘTNOŚCI (K_U02): student wykorzystuje narzędzia, metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne oraz procesy technologiczne z zakresu hydrologii i geomorfologii w badaniach inżynierskich dotyczących rewitalizacji dróg wodnych w kontekście działalności społeczno-gospodarczej; (K_U04): student samodzielnie lub pod kierunkiem opiekuna naukowego identyfikuje zjawiska i procesy zachodzące w środowisku przyrodniczym typowe dla działalności społeczno-gospodarczej, przy pomocy obserwacji i prostych pomiarów, określa ich wpływ na drogi i transport wodny oraz możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych, a także wykonuje zlecone proste zadania praktyczne i ekspertyzy, pomiary; (K_U06): student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie dyscyplin związanych z rewitalizacją dróg wodnych; (K_U07): student określa i ocenia wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych i politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich; (K_U12): student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, dotyczący dróg wodnych używając właściwych metod. KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K01): student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie dla ciągłego aktualizowania wiedzy i umiejętności kierunkowych oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się swojej osoby i innych; (K_K03): student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki, a także innych aspektów działalności inżynierskiej i z zakresu rewitalizacji dróg wodnych poprzez środki masowego przekazu; (K_K06): student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka dla rewitalizacji dróg wodnych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | Wymiar przedmiotu w semestrze 6 (letnim): 60 godzin (30 godz. wykładu oraz 30 godzin ćwiczeń) ECTS: 5 Nakład pracy studenta - 125 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 65 godz. w tym: - 30 godz. wykładu; - 30 godz. ćwiczeń; - 3 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 2 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika). 2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 60 godz. w tym: - 30 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu; - 30 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie prac pisemnych, projektu, prezentacji oraz notatek do zajęć). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Podgórski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Podgórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty modułowe (P – przedmiotowe): WIEDZA P_W01: student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z zakresu dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla architektury krajobrazu (K_W01); P_W02: student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanej z cyklem pracy urządzeń, obiektów istotnych dla założeń ogrodowych (K_W03); P_W03: student rozumie znaczenie rewitalizacji założeń ogrodowych i waterfrontów oraz ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju (K_W09). UMIEJĘTNOŚCI P_U01: student analizuje i umiejętnie korzysta z literatury naukowej oraz metodycznej, zwłaszcza z zakresu architektury krajobrazu, korzysta z internetowych baz danych i metod analitycznych (K_U02); P_U02: student potrafi wyjaśniać relacje przyczynowo-skutkowe pomiędzy procesami naturalnymi i antropogenicznymi zachodzącymi w środowisku geograficznym oraz wpływ tych procesów na możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych i na potrzeby założeń ogrodowych (K_U02, K_U04); P_U03: student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie architektury krajobrazu (K_U06); P_U04: student potrafi określić i ocenić wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych oraz politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu architektury krajobrazu (K_U07); P_U05: student potrafi zaprojektować obiekt z zakresu architektury krajobrazu używając właściwych metod (K_U12). KOMPETENCJE SPOŁECZNE P_K01: student stale aktualizuje swoją wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych aspektów badań z architektury krajobrazu, systematycznie śledzi postęp naukowy; ma świadomość znaczenia nowoczesnych technologii i technik badawczych w rozwoju cywilizacyjnym (K_K01); P_K02: student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących architektury krajobrazu (K_K03); P_K03: student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka z zakresu architektury krajobrazu) (K_K06). Efekty kierunkowe (K): WIEDZA (K_W01): student zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych, mające bezpośrednie odniesienie do ich praktycznych zastosowań właściwych dla rewitalizacji dróg wodnych; (K_W03): student posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury hydrotechnicznej związanego z cyklem pracy urządzeń, obiektów; (K_W09): student rozumie znaczenie rewitalizacji dróg wodnych oraz konieczność ich wykorzystania dla społeczeństwa i gospodarki z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. UMIEJĘTNOŚCI (K_U02): student wykorzystuje narzędzia, metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne oraz procesy technologiczne z zakresu hydrologii i geomorfologii w badaniach inżynierskich dotyczących rewitalizacji dróg wodnych w kontekście działalności społeczno-gospodarczej; (K_U04): student samodzielnie lub pod kierunkiem opiekuna naukowego identyfikuje zjawiska i procesy zachodzące w środowisku przyrodniczym typowe dla działalności społeczno-gospodarczej, przy pomocy obserwacji i prostych pomiarów, określa ich wpływ na drogi i transport wodny oraz możliwości zagospodarowania terenów nadrzecznych, a także wykonuje zlecone proste zadania praktyczne i ekspertyzy, pomiary; (K_U06): student posiada umiejętność samodzielnego uczenia się w sposób ukierunkowany w zakresie dyscyplin związanych z rewitalizacją dróg wodnych; (K_U07): student określa i ocenia wpływ czynników przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych i politycznych przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich; (K_U12): student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, dotyczący dróg wodnych używając właściwych metod. KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K01): student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie dla ciągłego aktualizowania wiedzy i umiejętności kierunkowych oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się swojej osoby i innych; (K_K03): student rozumie potrzebę formułowania oraz przekazywania społeczeństwu w sposób zrozumiały informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki, a także innych aspektów działalności inżynierskiej i z zakresu rewitalizacji dróg wodnych poprzez środki masowego przekazu; (K_K06): student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, widząc potrzebę tworzenia coraz to nowych projektów, opracowań, planów odzwierciedlających potrzeby współczesnego świata i człowieka dla rewitalizacji dróg wodnych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | Wymiar przedmiotu w semestrze 6 (letnim): 60 godzin (30 godz. wykładu oraz 30 godzin ćwiczeń) ECTS: 5 Nakład pracy studenta - 125 godzin (1 ECTS odpowiada 25 godz.) 1. Praca studenta realizowana w kontakcie bezpośrednim z wykładowcą (min. 50%) - 65 godz. w tym: - 30 godz. wykładu; - 30 godz. ćwiczeń; - 3 godz. związanych tematycznie z wykładami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika); - 2 godz. związane tematycznie z ćwiczeniami – konsultacje (dostęp: zgodnie z terminami podanymi na stronie pracownika). 2. Praca własna studenta bez bezpośredniego kontaktu w wykładowcą lub z kontaktem wirtualnym (pozostałe ok. 50%) - 60 godz. w tym: - 30 godz. związanych tematycznie z wykładami – studium literatury przedmiotu; - 30 godz. związanych tematycznie z ćwiczeniami (pracownia wirtualna – przygotowanie prac pisemnych, projektu, prezentacji oraz notatek do zajęć). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.